کولاکی از جنس سونی با معرفی گوشی اکسپریا ایکسزد پریمیوم ( Xperia XZ Premium )

0

کولاکی از جنس سونی با معرفی گوشی اکسپریا ایکسزد پریمیوم ( Xperia XZ Premium )

شرکت سونی که مدتی است در بازار گوشی‌های تلفن همراه از شرکت‌های دیگر بشدت عقب افتاده است با معرفی گوشی اکسپریا ایکسزد پریمیوم ( Xperia XZ Premium ) در کنگره جهانی موبایل در بارسلون دوباره میخواهد به صف اول تولید کنندگان بهترین گوشی‌های تلفن همراه بازگردد.

سونی اولین شرکتی است که از قوی‌ترین پردازنده موبایل یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ در محصولاتش استفاده می کند.

اکسپریا ایکسزد پریمیوم از نمایشگر ۵.۵ اینچی فور کی، حافظه اصلی ۶۴ گیگابایتی و دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی بهره میبرد. نمایشگر این گوشی از محتوای اچ دی آر نیز پشتیبانی میکند.

قرار است اکسپریا ایکسزد پریمیوم در ماه آوریل با قیمت ۸۰۰ دلار ابتدا در ایالات متحده عرضه شود.

یکی از قابلیت‌های جالب این گوشی توانایی ثبت تصاویر با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه در قاب اچ دی است. نرخ پخش فریم در ثانیه بطور استاندارد ۲۴ فریم در ثانیه است. این بدان معنی است که این گوشی می تواند تا ۴۰ برابر تصاویر را آهسته کند.

دوربین اصلی این گوشی ۱۹ مگا پیکسلی است و در کنار توانایی برای فیلم برداری فور کی، دارای سنسور بزرگتری نسبت به اکثر گوشی‌ها تلفن همراه است. این عامل سبب می شود. نویز در تصاویر کمتر شود و دوربین در حالت نور کم تصاویر بهتری را ثبت کند.

دوربین سلفی این دستگاه هم از نوع ۱۳ مگا پیکسلی است. پردازش تصاویر در این گوشی ۵ برابر سریع تر از نسخه قبلی انجام می شود . هر دو دوربین این گوشی از دیافراگم دو بهره میبرند و ویژگی ستیدیشت روی این دوربینها قرار گرفته که باعث شده هیچ لرزشی را در زمان فیلمبرداری مشاهده نکنید.

در این دستگاه برای نخستین بار یک تلفن هوشمند، به نمایشگر ۵.۵ اینچی اچ دی آر فور کی مجهز شده است. این دستگاه از فناوری تلویزیونهای براویا سونی استفاده می کند. سونی با همکاری آمازون این امکان را برای دارندگان گوشی هوشمند اکسپریا ایکسزد پریمیوم فراهم کرده است تا محتوای سازگار با فرمت اچدیآر را تماشا کنند.

سونی سعی کرده قدرت خود در دو حوزه دوربین و تلوزیون را در این گوشی پیاده سازی کند. این دستگاه از سیستم عامل آن اندروید هفت استفاده می کند. گوشی هوشمند اکسپریا ایکسزد پریمیوم از نظر ابعاد در بخش فبلتها جای میگیرد؛ اما بر اساس استاندارد گوشیهای مدرن امروزی، که حاشیه ها رو به کم شدن گذاشته اند، اندکی بزرگ است و کار با یک دست با آن مشکل است.

یکی از ایرداد هایی که برخی به این گوشی وارد کرده اند بدنه براق آن است بدنه‌ای که با کمی استفاده پر از اثر انگشت خواهد شد. در لبه پایینی این گوشی هوشمند همانند بسیاری از گوشی های سال ۲۰۱۷، درگاه یواسبی سی استفاده شده است.

از نظر باطری این گوشی یک گوشی متوسط در بخش پرچمدار‌های بازار محسوب می شود. در گوشی جدید سونی یک باتری با ظرفیت ۳۲۳۰ میلیآمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز قطعات آن را بر عهده دارد. این گوشی که وزن ۱۹۵ گرمی دارد رقیب اصلی گوشی سامسونگ گلکسی اس هشت است. البته احتمالا حضور چندین محصول جدید از جمله پرچمدار شرکت نوکیا و وان پلاس پنج هم برای گوشی جدید سونی در بازار چالش ایجاد خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط
Mercedes-AMG GT R ابرخودرویی با توان 651 اسب بخار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.