کچلی سکه ای چیست و چگونه با داروهای گیاهی درمان می شود؟

کچلی سکه ای

0

در درمان کچلی سکه ای ، سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند و باعث ریزش مو به صورت تکه‌ای می شود. گزینه های درمان طبیعی عبارتند از آب پیاز یا سیر، رزماری، اسطوخدوس، بادام، خردل و روغن نارگیل، شیر نارگیل، عصل، برگ ها گیاه سرده و ریشه گیاه شیرین بیان. البته نیاز است استرس خود را کم کرده و به صورت منظم در معرض آفتاب قرار بگیرید تا کمبودهای بدن را جبران کرده و از آسیب بیشتر به موهایتان جلوگیری کنید.

کچلی سکه ای چیست؟

بیماری کچلی سکه ای نوعی از بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو آسیب می رسانند و باعث ریزش موی شدید می شوند. در نتیجه طاسی یا نازک شدن موها در هر جای دیگر بدن نیز دیده می شود که البته بر روی سر بسیار برجسته تر است. زمانیکه موهای ناحیه آسیب دیده شروع به رشد مجدد می کنند، در جایی دیگر موهای بدن شروع به ریزش می نمایند.

از آنجایی که ریزش مو ممکن است موقت یا دائمی باشد، بسیار خطرناک است که به دنبال درمان نباشید. یکی از بهترین راه ها برای شما استفاده از درمان های طبیعی و خانگی است. بنابراین در اینجه ۱۵ درمان خانگی اثبات شده برای کمک به رشد مجدد مو آورده شده و می توانید آن ها را آزمایش نمایید.

درمان های خانگی برای بهبود ریزش موی شدید

  • استفاده از آب پیاز بر روی پوست سر
  • ماساژ پوست سر با روغن رزماری
  • پارچه کتانی قرار گرفته درون چای سبز سرد شده را بر روی پوست سر بگذارید
  • از روغن بادام استفاده کنید
  • از مکمل های دارای گیاه سرده (ginkgo) استفاده کنید
  • از شیر نارگیل استفاده کنید

درمان گیاهی کچلی سکه ای

۱- موهای پر پشت با استفاده از گیاه هیبیسکوس

برگ ها و گل های گیاه هیبیسکوس دارای ویژگی هایی هستند که باعث رشد مو می شوند. آنها همچنین قابلیت جلوگیری از زرد شدن زودرس را دارند. مطالعات ثابت کرده اند که گیاه هیبیسکوس یک درمان طبیعی برای ریزش مو است.

مطالب مرتبط
دلایل پرخوابی در فصل بهار

اگر می خواهید گیاه هیبیسکوس را به عنوان درمان ریزش مو بکار ببرید، گل ها و برگ ها را در آب بجوشانید، آن را سرد کنید و سپس به عنوان یک مایع شستشو استفاده کنید. شما همچنین می توانید گل و برگ را تمیز کرده و به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

۲- جلبک دریایی

ما بسیار در مورد فواید استفاده از داروهای گیاهی از جمله جلبک دریایی می دانیم. بعضی از گونه ها مانند Atlantic Kelp و Himanthalia Elongata به عنوان داروهای ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرند. آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا موجب کاهش آسیب به پوست و مو شوند و در عین حال یک منبع غنی از اسیدهای آمینه و ویتامین های مو برای کمک به موهای در حال رشد جدید ایجاد می کنند. به عنوان یک جایزه، آنها همچنین درخشش را به مو اضافه می کنند.

۳- درمان خانگی ساده با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به طور سنتی برای ریزش مو و برای بهبود رشد مو پس از آلوپسیا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما یک پوست حساس دارید، می توانید این درمان طبیعی برای ریزش مو را بدون درنگ انجام دهید. مطالعات انجام شده نشان می دهد که آلوئنین عامل اصلی افزایش رشد مو بدون تحریک پوست است.

۴- درمان های شرقی با جینسینگ

جینسنگ مورد علاقه گیاه شناسی برای درمان ریزش مو در آسیا، ترویج گردش خون و تنظیم متابولیسم سلولی است که اغلب در شامپو یا تونیک مو استفاده می شود، جینسنگ به تغذیه و تقویت مو کمک می کند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.