۹ حقیقت از گربه های سفید و زیبا

گربه های سفید

0

گربه های سفید چه خصوصیاتی دارند؟ در این مقاله می خواهیم در مورد گربه های سفید صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا حقایقی را در مورد آنها بدانید.

۱: همه چیز راجع به گربه ها و بچه گربه های سفید

گربه های سفید با پوستهای نرم، طبیعی و چشم های رنگی بی نظیرشان اصولا آثار هنری گربه ای هستند ولی این موجودات خیلی بیشتر از آن ارزش دارند که فقط قشنگ بنظر برسند. در واقع گربه های سفید دارای یک تاریخچه جالب وابسته به روسای جمهور هستند و در سراسر دنیا بعنوان نماد خوشبختی محسوب میشوند.

خودتان را برای شنیدن واقعیت های خارق العاده و تصاویر قابل ستایش از گربه ها و بچه گربه های زیبای سفید آماده کنید.

۲: بسیاری از انواع گربه ها میتوانند پوستهای کاملا سفید داشته باشند

مانند گربه های کالیکو و تورتوایسشل، تمام گربه های سفید  نمیتوانند مربوط به یک نوع خاص باشند، بلکه تعدادی از نژادهای مختلف با موهای بلند و موهای کوتاه دارای پوست سفید خالص هستند که شامل گربه های ایرانی، آنگوراس ترکی، مو کوتاه امریکایی، سیامی و پادشاه جزیره دون میشوند.

پس چه چیزی باعث پوستهای کاملا سفید گربه ها میشود؟ اگر یک گربه دارای ژن غالب دبلیو باشد که معروف به ژن رنگی است، این ژن تمام رنگهای پوست دیگر را پنهان میکند و ژنی را که در ساختار ژنتیکی گربه وجود دارد، آشکار میکند که منجر به یک پوست برفی و سفید رنگ میشود.

۳: گربه های سفید میتوانند رنگ چشم های بسیار منحصر بفردی داشته باشند

آیا میدانستید که رنگ چشم های گربه مربوط به تولید ملانین در بدن اوست؟ بنابراین گربه های دارای رنگ سفید یا کمرنگ، چشم های روشن دارند. گربه های کاملا سفید میتوانند انواع رنگ چشم های جذاب مثل آبی، سبز، زرد، نارنجی، یا ترکیبی از رنگها را داشته باشند.

مطالب مرتبط
مارمولک های با خون سبز ممکن است در برابر بیماری ها مقاوم باشند

۴: خیلی از گربه های سفید ناشنوا هستند

همان عوامل ژنتیکی که به گربه های سفید، پوست برفی و چشم های رنگی بی همتا میدهند، همچنین میتوانند باعث ناشنوایی بخشی یا کلی در بسیاری از گربه ها شوند. معمولا این اعتقاد وجود دارد که گوش نزدیکتر به چشم دارای رنگ عجیب( یا هر دو گوش اگر هر دو چشم رنگ بی نظیر دارند) گوش ناشنوا میباشد.

اگر گربه شما تا حدی یا کاملا ناشنواست، چند اقدام احتیاطی را باید انجام دهید تا او را سالم نگهدارید. دقت کنید که او را تکان ندهید و از علائم بینایی بجای علائم گفتاری برای ارتباط با او استفاده کنید. همچنین بهتر است که همیشه یک گربه کم شنوا یا کاملا کر را در داخل خانه نگهدارید چون ممکن است برای اجتناب از خطرات و یا دفاع از خودش در برابر حیوانات دیگر دچار مشکل شود.

۵: گربه های سفید فاقد مواد رنگدانه ای نیستند

یک تفاوت کلیدی در این مورد وجود دارد: گربه های سفید فقط دارای ژن برای رنگ سفید هستند، در حالیکه نداشتن مواد رنگدانه ای، یک حالت ژنتیکی است که منجر به فقدان کامل تجمع رنگدانه ها در بافت پوست، پشم و چشم های گربه میشود.

ساده ترین روش برای تشخیص این موضوع که آیا یک گربه فاقد مواد رنگدانه ای هست یا نه، با نگاه کردن به چشم هایش معلوم میشود. همانطور که قبلا گفته شد، گربه های سفید میتوانند تعداد زیادی از رنگ چشم ها را داشته باشند اما گربه های فاقد مواد رنگدانه ای اغلب چشم هایی دارند که بنظر آبی کمرنگ، صورتی یا قرمز میرسند( چشم های آنها واقعا صورتی یا قرمز نیستند بلکه انعکاس نور به رگهای خونی چشم هایشان، این رنگها را به چشمان آنها میدهد).

۶: گربه های سفید هم میتوانند دچار آفتاب سوختگی شوند

مانند انسانها، گربه های دارای پوستهای سفید یا روشن در خطر دچار شدن به آفتاب سوختگی بویژه بر روی گوشها، پلک چشمها و دماغ هستند چون این قسمت ها بیشتر مستعد آفتاب سوختگی می باشند. گربه های سفید همچنین دارای خطر بیشتر برای ابتلا به ایجاد غده های سرطانی بر روی پوست یا سرطان پوست هستند.

مطالب مرتبط
آیا واقعا حیوانات می توانند زلزله را پیش بینی کنند

مهم است که اقدامات درست را بشرح زیر برای مراقبت از پوست روشن گربه تان در برابر صدمات نور خورشید انجام دهید:

اگر گربه شما حمام آفتاب را دوست دارد، سعی کنید که حضور او در کنار پنجره های رو به آفتاب را در بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر یعنی زمانی که نور خورشید از همیشه قویتر است، محدود نمایید.

از پارچه ها یا سایبانهایی استفاده کنید که باعث جلوگیری یا کاهش اشعه ماوراء بنفش نور خورشید میشوند که از طریق پنجره ها بداخل خانه می آیند.

 یک گربه بیرون از خانه دارید یا در منطقه ای زندگی می کنید که خورشید درآنجا بشدت میتابد؟ در اینصورت با دامپزشک خود راجع به استفاده از کرم ضد آفتاب و ضد آب مشورت کنید که طوری تهیه شده که از پوست حساس گربه محافظت میکند.

۷: گربه های سفید بنظر خوشبخت میرسند

برخلاف گربه های سیاه ظاهرا بدبخت و بدشانس، گربه های سفید نماد خوشبختی و خوش شانسی در فرهنگ سراسر دنیا هستند.

مثلا گربه مشهور ژاپنی بکونینگ که به مانکی نکو هم معروف است، اکثر اوقات بعنوان یک گربه سفید نشان داده میشود. این گربه ها که در حدود سال ۱۸۷۰ متولد شدند، در جلوی در ورودی خانه ها و فروشگاهها گذاشته میشوند تا خوش شانسی را بداخل ببرند.

۸: بسیاری از گربه های سفید در کاخ سفید زندگی کرده اند

چندین رئیس جمهور ایالات متحده دارای گربه های سفید نگهبان در طول دوره زمامداری خود در کاخ سفید بودند.

راترفورد بی. هایس، جرالد فورد و جیمی کارتر، نوزدهمین، سی و هشتمین، و سی و نهمین روسای جمهور امریکا، گربه های سیامی داشتند( با اینکه خیلی از گربه های سیامی کاملا سفید نیستند، ولی اکثر آنها دارای پوست سفید رنگ میباشند).

ویلیام مک کینلی، بیست و پنجمین رئیس جمهور امریکا دو گربه ترکی با اسامی عجیب داشت: انریک دلوم و والریانو ویلر.

مطالب مرتبط
طوطی و نحوه خرید آن: مشخصات یک طوطی سالم و نکاتی که برای خرید آن باید مد نظر قرار داد

۹: گربه های سفید ایرانی از همه گربه ها محبوبتر هستند

هیچ شکی وجود ندارد که گربه های سفید زیبا هستند ولی جذاب ترین و پرطرفدارترین گربه سفید، شاید گربه ایرانی باشد. پشم های مخملی و بلند این گربه و چشمان بزرگ و پر معنی اش خیلی باشکوه بنظر میرسند و هیچ تردیدی نیست که مورد علاقه ناشران برای چاپ عکس های آنها بر روی سالنامه ها و تقویم ها و همچنین تهیه کنندگان غذای حیوانات برای استفاده از تصاویرآنها بر روی قوطی ها یا جعبه های حاوی غذای حیوانات، از زمانیکه می توانیم بیاد بیاوریم بوده اند.

اما اگر شما یک گربه ایرانی دارید، باید بدانید که پاکیزگی و نظافت او موضوع اصلی است وگرنه شما دارای یک حیوان کثیف و نامرتب بجای یک گربه زیبا و بی همتا بر روی دستانتان خواهید بود.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.