آجیل خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد

0

آجیل خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق، به بررسی تأثیر مصرف مغزیجات در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی می پردازد.

آجیل برای شما مناسب است. این یک واقعیت شناخته شده است که توسط تعداد بیشتری از مطالعات پشتیبانی می شود. به عنوان مثال، News Medical News، اخیرا در یک مطالعه بزرگ نشان داده است که مصرف تنها تعداد انگشت شماری از آجیل ها در هر روز می تواندخطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار، خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد اینکه آجیل خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد، بحث شده است.

ریسک ابتلا به دیابت با تنها مصرف ۲۰ گرم آجیل در روز، به میزان ۴۰ درصد کاهش می یابد و خطر بیماری های عفونی ۷۵ درصد کاهش می یابد. مطالعات دیگر نشان داده اند که آجیل می تواند حافظه ما را افزایش دهد و حتی ان را تقویت کند.

اما آجیل چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟

این مطالعه جدید توسط مارتا گواسچ فره، مددکار تحقیقاتی در بخش تغذیه دانشگاه هاروارد، مدرسه بهداشت عمومی چان در بوستون، ارتباط بین مصرف آجیل و بروز بیماری های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار می دهد.

مطالعه مصرف میوه و سلامت قلب

گواسچ فره و تیم او بیش از ۲۱۰،۰۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند، ترکیب داده ها از مطالعات بهداشتی پرستاران I و II و نیز مطالعات پیگیری کارکنان بهداشت حرفه ای بدست آمده است.

در کل، آنها به مدت ۳۲ سال شرکت کنندگان را دنبال کردند و اطلاعات پزشکی و شیوه زندگی آنها، هر ۲ سال یکبار با استفاده از پرسشنامه های خودآزمایی جمع آوری شد. پرسشنامه های غذایی به محققان، اطلاعات مربوط به مصرف آجیل را در شرکت کنندگان، برای هر چهار سال یک بار، ارائه داد.

محققان بر روی بیماری های عمده قلب و عروق متمرکز شده اند که انفارکتوس میوکارد، سکته مغزی یا بیماری قلبی عروقی کشنده هستند. علاوه بر این، آنها به بررسی میزان بروز بیماری قلبی عروقی، که به عنوان انفارکتوس میوکارد کشنده یا غیر مرگ آور و میزان بروز سکته مغزی، کشنده یا غیر مرگ آور، شناخته شده است، پرداختند.

در طی دوره مطالعه، محققان ۱۴۱۳۶ مورد بیماری قلبی عروقی را ثبت کرده اند که ۸،۳۹۰ نفر از آنها بیماری قلبی عروقی داشتند و ۵،۹۱۰ نفر از آنها دچار سکته مغزی شده بودند.

آجیل خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد

افزایش مصرف آجیل و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، با هم ارتباط دارد. نگاهی دقیق تر به انواع خاص آجیل نشان داد که گردو برای سلامت قلبی عروقی بسیار مناسب است.

مصرف گردو دو تا سه بار در هفته با کاهش ۱۹ درصدی میزان خطر بیماری های قلبی عروقی و کاهش ۲۱ درصدی سکته مغزی همراه بود.

خوردن بادام زمینی حداقل دو بار در هفته با کاهش خطر ۱۳٪ بیماری های قلبی عروقی و بادام درختی با ۱۵٪ کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی همراه بود.

مصرف بادام زمینی نیز با کاهش ۱۵ درصدی در بیماری عروق کرونر قلب و بادام درختی با کاهش ۲۳ درصدی مواجه است.

پنج وعده آجیل در هفته با کاهش ۱۴ درصدی در خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی همراه است و خطر سکته مغزی ۲۰ درصد کمتر می گردد.

نویسندگان این تحقیق در سه مطالعه، نتیجه می گیرند “مصرف بیشتر آجیل با کاهش بیماری کلیوی و بیماری های قلبی عروقی ارتباط موثری دارد.”

آجیل خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد: آجیل خام به عنوان کپسول های سلامتی طبیعی

گواسچ فره می گوید: “یافته های ما، توصیه هایی برای افزایش مصرف انواع آجیل، به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن در جمعیت های عمومی، به عنوان بخشی از الگوهای غذایی سالم است.”

او و همکارانش همچنین برخی از محدودیت های مطالعه را ذکر می کنند. نمونه شرکت کنندگان به متخصصین بهداشت محدود شد – اکثر آنها سفید پوست بود – و  این روش که شرکت کنندگان، خودشان گزارش دهند، همیشه مستعد اشتباهات است.

با این حال، نویسندگان تاکید می کنند که به نظر آنها هیچ دلیلی وجود ندارد که یافته ها به سایر نژادها قابل تعمیم باشد.

دکتر امیلیو روس، از خدمات غدد درون ریز و تغذیه در درمانگاه بیمارستان در بارسلونا، اسپانیا، سرمقاله ی همراهی خود را نوشت، که در آن به اهمیت یافته ها اشاره می کند.

او می گوید: “در حالت ایده آل، تحقیقات بیشتری باید اثرات مصرف طولانی مدت آجیل را که به رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری های قلبی متابولیک افزوده می شود، را آزمایش کنند.”

“در عین حال، آجیل خام، در صورت امکان بدون پوست و در غیر این صورت بو داده شده، می تواند به عنوان کپسول های بهداشتی طبیعی قلمداد شود که می تواند به راحتی در رژیم غذایی محافظت از قلب برای تقویت رفاه قلبی عروقی و رشد سالم در نظر گرفته شود.”

 

مطالب مرتبط
آنچه باید در مورد آلرژی به موز بدانید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.