آخرین وضعیت کیمیا علیزاده و شایعه ابتلای کیمیا به سندرم گلین باره

0

آخرین وضعیت کیمیا علیزاده و شایعه ابتلای کیمیا به سندرم گلین باره

خبرهای ضد و نقیض درباره بیماری نخستین بانوى مدال آورالمپیکى ایران موجی از نگرانی را در جامعه ورزش کشور ایجاد کرده است.

ساعاتی پیش سارا جمهوری فیزیوتراپ کیمیا علیزاده تکواندو کار قهرمان ایران در گفت گویی با اشاره به دلیل بستری شدن کیمیا علیزاده توضیح داد:

علیزاده در همان کره جنوبی دچار سرگیجه، بیهوشی و عدم تعادل شده بود.

به طوری که بعد از بازگشت از کره جنوبی به مدت ۲۴ ساعت بیهوش شده بود  که بعد از بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایش‌های مختلف پزشک معالجش روز گذشته (شنبه) این تشخیص را داد که او مبتلا به سندرم “گیلن باره” است.

 

اشاره این مربی به سندروم گلین باره که نوعی بیماری است که در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب محیطی ایجاد می‌شود باعث نگرانی های گسترده در کشور شد.

چون به دنبال این بیماری احساس ضعف در ماهیچه‌ها، عدم تعادل، کاهش بینایی و گاهی اوقات فلجی موقت برای فرد ایجاد می شود.

 

وی با بیان این که درمان این بیماری تا سه هفته‌ طول می‌کشد تا فرد بهبودی کامل خود را پیدا کند، گفت:

علیزاده از زمانی که از مسابقات جهانی کره جنوبی بازگشته است، در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار دارد. من امیدوارم که بعد از این مدت علیزاده سلامت جسمانی خود را پیدا کند.

 

اما به دنبال انتشار گسترده شایعات زیادی مبنی بر  بیماری های سخت کیمیا ،محمدرضا معتمد پزشک کیمیا علیزاده تکواندوکار تیم ملی تاکید کرد:

من نمی توانم و اجازه ندارم اطلاعات پزشکی بیماران را در اختیار قراردهم. ولی بیماری که شایعه شده به هیچ عنوان صحت ندارد و می توانم بگویم جای نگرانی نیست.

 

علیزاده مبتلا به یک بیماری ویروسی است که در حال انجام اقدامات لازم برای رفع این مشکل هستیم و کارهای درمانی به خوبی پیش می رود و بعد از طی کردن این مراحل او می تواند بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

 

مطالب مرتبط
در مورد مکمل ورزشی اسید گاما لینولنیک چه می دانید؟

دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور در بیمارستان پارس و ضمن ملاقات با کیمیا علیزاده حال عمومی وی را مثبت ارزیابی کرد.

نوروزی گفت: در حال حاضر حال عمومی کیمیا علیزاده خوب است و باید در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد تا مشکل اساسی وی مرتفع شود. اینکه در بیمارستان چه مدت باید تحت درمان قرار بگیرد، مشخص نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.