عمر مفید آموکسی سیلین چقدر است؟

آموکسی سیلین

0

آموکسی سیلین – آیا آموکسی سیلین منقضی می شود؟ بله آموکسی سیلین یک آنتی بیوتیک است و تمام آنتی بیوتیک ها منقضی می شوند. عمر مفید مورد انتظار آموکسی سیلین چقدر است؟ عمر مفید یک دارو، مدت زمانی است که توانایی خود را از دست ندهد. عمر مفید دارو از روز تولید آن آغاز می شود. محصولات مختلفی از آموکسی سیلین موجود است و هر یک از آنها عمر مفید مختلفی دارند.

کپسول و قرص

داروساز شما ممکن است به فرم های مصرفی جامد این محصولات مراجعه کند و آنها را از بطری های موجود که سازنده برای آن در نظر گرفته است به شما بدهد.

با صلاحدید سازنده، به طور معمول بر روی بطری ها تاریخ انقضایی متغیر از دو تا سه سال درج شده است.

با این حال، داروسازان معمولا تاریخ انقضای یک سال را بر روی نسخه شما در نظر می گیرند، بطوریکه با تاریخ انقضا محصول در انبار خود منطبق می شود.

در مورد نگهداری کپسول و قرص های آموکسی سیلین خود دقت کنید. آنها را در یک ظرف مقاوم در برابر نور و رطوبت در دمای اتاق نگه داری کنید. اتاق خواب شما فضای خوبی برای این کار است ، نه حمامتان.

سوسپانسیون

اگر آموکسی سیلین به صورت مایع برایتان تجویز شد، احتمال دارد که داروسازتان یک شکل پودرمانند از دارو را با آب مقطر مخلوط کرده باشد. اشکال پودری آموکسی سیلین حدود دو تا سه سال عمر می کنند.

اما از آنجایی که با آب مخلوط میشوند، پس از ۱۴ روز منقضی میشوند. این نوع آموکسی سیلین را در یخچالتان نگه داری کنید تا مانع تخریب و حفظ ثبات آن شوید.

مفهوم انقضای دارو

تاریخ انقضاء دارو که بر روی برچسب ها موجود است نشان دهنده آخرین روزیست که تولید کننده دارو توانایی و ایمنی کامل دارو را تضمین می کند. تاریخ انقضا در مورد محصولات تجویز شده توسط قانون قابل دادرسی است.

مطالب مرتبط
هزینه پیوند مو چقدر است؟

به طور معمول، تولید کنندگان دارو ثبات محصولات خود را در طول مدت دو تا سه سال آزمایش می کنند. ممکن است که دارو فراتر از آن زمان نیز پایدار بماند، اما به دلایل مختلف آزمایش نشده است، زیرا:

این بازده به عنوان یک مدت زمان قابل قبول شناخته شده است. این امر نیاز تولیدکنندگان را برای انجام آزمونهای پایدار طولانی مدت حذف می کند. این امر نیاز به جایگزینی محصولات منقضی شده توسط داروخانه ها و مصرف کنندگان را ایجاد می کند.

مطالعات پایداری نشان داده است که عمر مفید داروها ممکن است طولانی تر از تاریخ انقضای مشخص شده برایشان باشد؛ اما پس از توزیع دارو توسط سازنده ، هیچ تضمینی برای ذخیره سازی مناسب آن وجود ندارد، که این امر می تواند ایمنی و توانایی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا مصرف آموکسی سیلین منقضی شده ایمن است؟

دلایل متعددی برای این امر که چرا توصیه نمی شود آموکسی سیلین منقضی شده مصرف شود وجود دارد ، از جمله:

آموکسی سیلین یک ترکیب مولکولی است و در طول زمان تخریب می شود. داده های پایداری برای تعیین اینکه آیا توانمندی دارو در طول زمان باقی خواهد ماند یا خیر وجود ندارد. شما نمیتوانید تخریب آموکسی سیلین یا تغییر شیمیایی را بوسیله دیدن و یا بوییدن آن متوجه شوید.

اگر دارو تخریب شده باشد، مزایای درمانی را که نیاز دارید ارائه نمی دهد. آموکسی سیلین یک آنتی بیوتیک است. در نتیجه ممکن است حتی پس از گذشت تاریخ انقضایش مسموم نباشد، اما احتمال دارد برخی از توانایی های خود را از دست داده باشد.

اگر دارو در درمان میکروب های عفونی موثر نباشد، حتی ممکن است به این میکروب ها در برابر ایمنی ساخته شده توسط داروهای سالم نیز کمک کند. این بدین معنی است که دفعه بعد که شما نیاز به آموکسی سیلین دارید، ممکن است اثر کمی بر روی شما داشته باشد یا حتی اصلا تاثیری نداشته باشد.

مطالب مرتبط
5 پرهیز دارویی برای مبتلایان به پرولاپس دریچه میترال

دور بی اندازید

آموکسی سیلینی که از داروساز خود دریافت می کنید باید تاریخ انقضا داشته باشد. توصیه میشود که آن را بعد از این تاریخ مصرف نکنید.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.