آیا گربه ها می توانند هویج بخورند؟

گربه ها و هویج

0

هنگامی که ما در خانه از گربه مراقبت و نگهداری می کنیم، مهم است که از آنها را حفاظت کنیم، اما بسیاری از مردم در مورد این که گربه ها می توانند هویج بخورند یا نه، کنجکاو هستند؟ هویج دارای فواید و مزایای زیادی برای سلامتی انسان ها می باشد، اما آیا این مزایای تغذیه ای را به گربه ها هم می رسانند؟

هویج، یکی از محبوب ترین سبزیجات در بازار است و احتمالا در آشپزخانه شما هم اکنون وجود دارد. مردم زیادی طعم هویج را دوست دارند و سعی می کنند آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند، گر چه برگ های سبز آن، زیاد استفاده نمی شود اما در بعضی از نقاط جهان، از آن در تهیه سالاد استفاده می گردد. هویج را میتوان هم به صورت پخته و هم خام خورند.

اگر چه اکثر هویج ها به رنگ نارنجی هستند اما برخی از انواع  هویج سفید، قرمز، بنفش و زرد نیز وجود دارد. آنها نسبتا ارزان هستند و سرشار از مواد مغذی می باشد.

هویج منبع غنی از کاروتنوئید می باشد و نیاز روزانه بدنتان به ویتامین A را تامین می کند. آنها همچنین منابع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی دیگری هستند، از جمله ویتامین K، ویتامین C، ویتامین های گروه B، پتاسیم، منگنز و مس و همچنین فیبر غذایی.

هیچ سمی در این سبزی وجود ندارد، بنابراین آنها سلامتی ما را به خطر نمی اندازند و آلرژی به هویج بسیار نادر است. با توجه به همه این اطلاعات، آنها به وضوح برای انسان ها مناسب هستند، اما برای گربه ها نیز این چنین است؟

گربه ها و هویج

فقط گربه های شما نیست که در مورد خوردن غذا کنجکاو است، اکثر گربه ها دوست دارند چیز های جدید را امتحان کنند. اما چیزهای زیادی وجود دارد که گربه ها نمی توانند بخورند و برای آنها مضر خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه هر چیزی را به بچه گربه هایتان بدهید، عاقلانه است که بیشتر در مورد آن تحقیق کنید.

مطالب مرتبط
از پافین ها گرفته تا جغدها، 8 گونه از پرندگان در معرض خطر انقراض قرار دارند

هنگامی که بحث خوردن هویج در گربه ها پیش می آید لازم نیست نگران باشید، زیرا آنها برای گربه ها سمی یا خطرناک نیست. با این حال، اکثر افراد توصیه می کنند که فقط گربه خود را با هویج پخته تغذیه کنید، زیرا شکل خام می تواند بسیار سفت باشد و گربه ها برای خوردن و هضم سبزیجات فیبر دار مشکل دارند.

نه تنها هویج برای گربه ها بد نیست، بلکه این سبزیجات محبوب می توانند مزایای بهداشتی برای آنها به دنبال داشته باشد. سطح بالای کاروتنوئید موجود در هویج باعث می شود که خواص زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. در گربه ها هم، همانند انسان، بتا کاروتن موجود در این سبزیجات به کبد منتقل می شود، جایی که آن را به ویتامین A تبدیل می کند که یک ترکیب آنتی اکسیدان قوی است.

 با این حال، بر خلاف انسان ، گربه تنها قادر به تبدیل مقدار کمی از بتا کاروتن به ویتامین A می باشند. آنها این ویتامین را برای رشد و تکثیر سلول ذخیره می کنند.هویج به خصوص برای بچه گربه ها و گربه های کم سن و سال تری که در حال رشد هستند، مناسب است.

گرچه گربه ها قدرت بینایی بالایی دارند و حتی می توانند در تاریکی نیز ببینند، آنها باز هم به ویتامین  A نیاز دارند تا سالم تر باشند. با افزودن گاه به گاه هویج به رژیم غذایی گربه تان (یا با خرید یک غذای گربه ای که شامل این سبزی نیز باشد)، می توانید اطمینان حاصل کنید که سلامت دید گربه تان قوی خواهند ماند. در انسان، غلظت بالایی از ویتامین A می تواند به بهبود بینایی و یا حتی درمان دژنراسیون ماکولا و یا آب مروارید کمک کند. اگر گربه تان از آب مروارید گلوکوم رنج می برد، اضافه کردن تکه ای از هویج تراشیده به رژیم غذایی روزانه اش، کمک شایانی در راستای درمانش خواهد کرد.

مطالب مرتبط
فواید سلامتی هویج و تاثیر آن بر سلامتی بدن

محتوای فیبر موجود در این سبزیجات می تواند نقش موثری در هضم و عملکرد بهتر دستگاه گوارش گربه تان داشته باشد. درست همانطور که هضم را در ما بهبود می بخشد! یک هویج کوچک تراشیده شده در غذای گربه تان و یا چند قطعه پخته شده از هویج می تواند راه بسیار خوبی برای بهبود عملکرد گوارشی اش باشد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.