ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم و نحوه انجام آن

0

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم به نوعی یک عمل زیبایی محسوب می شود. در این روش جراح سعی می کند شکم بیمار را محکم تر و لاغرتر کند. چربی ها و پوست اضافی شکم برداشته می شود و باعث می شود که دیواره عضلات شکم محکم تر شود. افرادی که پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، دچار بزرگ شدن و شل شدن شده اند، می توانند این روش را انجام دهند.

انواع جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی کامل

جراح برش بلندی را روی شکم از یک استخوان مفصل ران تا استخوان دیگر ایجاد می‌کند و پوست، بافت و عضلات را شکل می‌دهد. در این عمل جراحی ناف باید جابجا شود و گاهی لازم است که لوله تخلیه تا چند روز زیر پوست باقی بماند.

ابدومینوپلاستی جزئی

عمل جزئی (محدود) زیبایی شکم غالباً بر روی افرادی انجام می‌شود که زیر ناف چربی اضافی دارند. جراح معمولاً در عمل جزیی ناف را جابجا نمی‌کند. این نوع عمل کوچک کردن شکم حدود دو ساعت طول می‌کشد.

نحوه انجام جراحی ابدومینوپلاستی

پس از انجام اقدامات لازم برای بی‌هوشی و آماده کردن او برای این جراحی گسترده با وصل کردن دستگاه‌های کنترل ضربان قلب، نبض و دستگاه کمک‌کننده تنفس فرد در حالت بی‌هوشی جراحی را آغاز می‌کنند. ابتدا یک برش وسیع از مفصل ران به سمت لگن درست بالای ناحیه زهار ایجاد می‌شود. سپس برش دیگری در ناف و اطراف آن به منظور برداشت پوست و چربی اضافی بالای ناحیه شکم داده می‌شود.

کشش پوست دیواره شکم و بخیه و ترمیم عضلات تضعیف شده به کوچک کردن شکم کمک می‌کند. لیپوساکشن اغلب در اصلاح و خارج‌سازی چربی اضافی شکم استفاده می‌شود. پس از اتمام جراحی محل آن را پانسمان نموده و یک درن برای خارج شدن هر گونه مایع اضافی از شکم تعبیه می‌شود. ابدومینوپلاستی کامل شامل ساکشن لیپکتومی پوستی شکم و باسن است.

مطالب مرتبط
بهترین چای های سلامتی را می شناسید؟

در جراحی شکم ابدومینوپلاستی جزئی یک برش کوچک‌تر ایجاد و پوست و چربی قسمت تحتانی شکم به صورت محدودتر از فاسیا عضلانی جدا می‌شود. پوست پایین شکم کشیده و پوست اضافی برداشته می‌شود. گاهی اوقات یک بخشی از دیوار ماهیچه شکم تنگ‌تر می‌شود. ناحیه‌ی باقی مانده کاملاً بخیه می‌شود. حدود ۱۰۰ سانتی‌متر مربع از پوست در طول یک جراحی ابدومینوپلاستی ترکیبی با لیپوساکشن برداشته می‌شود.

در یک روش پیشرفته‌تر که کمی بیش از چهار و نیم ساعت طول می‌کشد. در یک خط عمودی و افقی چربی اضافه برداشته می‌شود. در نتیجه با این روش شکم به طور چشمگیر و به طور قابل توجهی تخت خواهد شد.

در یک روش دیگر به نام مینی ابدومینوپلاستی با یک برش کوچک در اطراف ناف پوست و چربی اضافه را برداشته و ناف به صورت موقت جدا شده و حدود یک تا دو سانتی‌متر بالاتر جاگذاری می‌شود. عضلات سفت شده و از جناغ تا ناحیه زهار ترمیم می‌شوند. لیپوساکشن نیز ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب انجام شود.

تفاوت بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی :

جراحی ابدومینوپلاستی فقط برای کوچک کردن شکم و پهلو می باشد ولی لیپوماتیک برای کوچک کردن تمامی نواحی بدن می باشد و امکاناستفاه از چربی برای سایر اعضای بدن امکان پزیر است.

در جراحی ابدومینوپلاستی زیر شکم را برش کامل می زنند. ولی در جراحی شکم با لیپوماتیک فقط شکافهای کوچک ایجاد می شود و با استفاده از لوله ای به اسم کانولا چربی ها بیرون کشیده می شود.

جراحی ابدومینوپلاستی برای افرادی که چند بار زایمان کرده اند و شکم های شل و آویزانی دارند و یا شکم هایی که پوست آنها افتادگی شدیدی دارد مناسب می باشد. جراحی لیپوماتیک بیشتر برای افرادی که شکم های سفتی دارند مناسب است. البته لیپوماتیک قدرت لیفت بالایی دارد و برای اکثر شکم ها مناسب است مگر اینکه فردی شکم بسیار بزرگی داشته باشد که بعد از عمل پوست هایش آویزان شده باشد.

مطالب مرتبط
کاهش کمر درد ناشی از دیسک کمر با کمک تمرینات ورزشی و ورزش درمانی

البته میتوانید اول جراحی لیپوماتیک را برای کوچک کردن شکم و از بین بردن سلولیت ها و چربی ها استفاده نمایید و بعد از آن از جراحی ابدومینوپلاستی برای کشیدن پوست های آویزان و چروک شده استفاده نمایید و شکمی صاف و زیبا داشته باشید.

در روش لیپوماتیک می توان چربی های شکم و نواحی مختلف بدن را که تخلیه می کنیم به نواحی دیگر بدن نظیر صورت و دست ها تزریقنمود. در واقع با استفاده از روش جدید و مطمئن لیپوماتیک می توان چربی ها را پس از تخلیه و تصفیه به باسن ، سینه ، صورت و نواحی که نیاز است تزریق نمود. در روش جراحی ابدومینوپلاستی نیز می توان چربی ها را استخراج نمود اما پس از تخلیه چربی ها نمی توان آنها را به نواحی مختلف بدن تزریق نمود.

روش ابدومینوپلاستی برای افرادی که پوست آنها بسیار چروک شده است و به دلیل چاقی زیاد دچار افتادگی و شلی است مناسب است ، اما لیپوماتیک را می توان برای اشخاصی که در ناحیه ای خاصی از بدن دچار چاقی شده اند انجام داد. لیپوماتیک اغلب برای افرادی مناسب است که پوست خوبی دارند و حالت کشسانی آن حفظ شده است .

محاسن و معایب جراحی شکم :

زمانیکه شما برای جراحی زیبایی شکم اقدام می کنید باید محاسن و معایب آنرا با هم مقایسه کرده و سپس تصمیم مناسب را اتخاذ نمایید.

مزایای اصلی آن

  •  این جراحی باعث صاف شدن شکم تان می شود.
  •  شما در لباس ها و مایوها بهتر دیده می شوید.
  • هیکل شما در کل جوانتر بنظر خواهر رسید.

عوارض اصلی آن

  • یک خط برش در ناحیه لباس زیرتان خواهید داشت
  • در صورت حاملگی بعد از عمل نتایج آن ممکن است تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.
  • افزایش وزن بعد از جراحی ممکن است بطور منفی نتایج جراحی را تحت تاثیر قرار دهد.
مطالب مرتبط
چگونه پردنیزون باعث بهبود حملات آسمی می شود؟

شایعترین علل شل شدن شکم عبارتند از :

  • بارداری
  • پیری
  • تغییرات چشمگیر وزن
  • وراثت
  • جراحی قبلی

افرادی که مسائل زیر را دارند ابدومینوپلاستی نکنند!

  • بیماری های دیابتی
  • عدم مصرف دخانیات
  • رژیم غذایی مناسب
  • بیماری های ایمنی
  • کسانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف میکنند
  • تاریخچه قابل توجه لخته شدن در وریدهای عمقی پا یا ریه
  • اختلال عملکرد روده یا مثانه
  • لنفادم اندام تحتانی
  • مشکلات طبی قابل توجه شامل بیماری های انسدادی مزمن ریه، نارسایی کلیه، کم خونی

ابدومینوپلاستی و کاری که انجام نمی دهد

جراحی شکم جایگزین کاهش وزن یا برنامه متناسب ورزش نمی شود . اگرچه نتایج جراحی شکم از نظر تکنیکی دائمی هستند ، ولیکن تغییرات چشمگیر در وزن شما می توانند ، نتایج ضعف عضله را تضعیف کنند . به همین دلیل ، کسانیکه قصد کم کردن شدید وزن دارند ، یا زنانیکه قصد باردارشدن دارند ، توصیه می شود که عمل خود را به تعویق بیاندازند .

بعلاوه جراحی شکم نمی تواند استریا ( خطوط کشش ) را تصحیح نماید، اگر چه ممکن است این خطوط در محل پوست اضافه که برداشته خواهد شد ( غالبا در محل زیرناف ) قرار داشته و از این طریق برداشته شده یا بهبود یابند.

آیا بیمه هزینه جراحی ابدومینوپلاستی را پوشش می دهد؟

همان طور که گفته شد جراحی شکم از جمله جراحی های اختیاری می باشد و در نتیجه بیمه هزینه جراحی پلاستیک شکم و هیچ یک از جراحی های زیبایی را پرداخت نمی کند و خود شخص موظف به پرداخت هزینه می باشد. اگرچه بعضی از جراحان با شرایط بیمار کنار می آیند و تخفیفانی را برای افراد در نظر می گیرند.

عوامل تاثیر گذار هزینه جراحی ابدومینوپلاستی شکم

  • شهر یا کشور اقامت جراح
  • انجام جراحی در کلینیک و یا بیمارستان
  • مدت جراحی
  • هزینه های جانبی و ..

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.