اردک های پلاستیکی می توانند سبب بروز عفونت های چشم، گوش و معده شوند

0

اردک های پلاستیکی می توانند حاوی باکتری هایی باشند که به طور بالقوه سبب بروز عفونت های چشم، گوش و معده خواهند شد

یک حقیقت زشت در مورد اردک های پلاستیکی، که اسباب بازی محبوب بچه ها در حمام هستند و کودکان آن ها را در دهان خود قرار داده و یا آب حمام درون آن را به سوی صورت خواهر و برادر خود پرتاب می کنند وجود دارد.

دانشمندان می گویند، احتمالا “در درون این اردک های پلاستیکی، باکتری های پاتوژنی بالقوه ای” وجود دارد که می تواند سبب ایجاد عفونت های چشم، گوش و معده شود. تحقیقی که توسط محققان آمریکایی و سوئیسی انجام شده نشان می دهد که اردک های اسباب بازی محیط رشد مناسبی را برای میکروب ها فراهم می آورند.

نویسندگان این مطالعه اذعان داشته اند که آب آلوده موجود در هر چهار تا از پنج اردک پلاستیکی آزمایش شده شامل باکتری های Legionella و Pseudomonas aeruginosa است که اغلب مشابه عفونت هایی است که در بیمارستان ها مشاهده می شود.

این محققان طیف وسیعی از اسباب بازی های حمام را مورد آزمایش قرار دادند و ۱۹ نوع مختلف و ۷۵ میلیون سلول باکتریایی در هر سانتیمتر مربع از اردک های پلاستیکی یافت شد.

این میزان به نحو قابل توجهی بالا است و دانشمندان می گویند این درصد باکتریایی بالا نتیجه کربن آزاد شده از پلیمر است که به عنوان مواد مغذی برای باکتری ها عمل می کند . محققان خاطر نشان کردند که: “علاوه بر عرضه مواد مغذی، آب کثیف حمام نیز به عنوان یک منبع اضافی برای رشد میکروبی باکتری ها در این اسباب بازی های مخصوص حمام عمل می کند.”

این محققان بیان نمودند که استفاده از پلیمرهای با کیفیت در ساخت اردک های پلاستیکی ممکن است از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری کند. اردک پلاستیکی به عنوان پناهگاه امنی برای انواع مختلفی از باکتری ها عمل می کند. در سال گذشته، مطالعه انجام شده در آلمان نشان داد که اسکاچ آشپزخانه، یک محیط امن برای میکروب ها به حساب می آید چرا که بیش از ۳۵۰ گونه از باکتری های مختلف در ۱۴ اسکاچ کثیف آشپزخانه خانوارهای مختلف وجود داشتند. مارکوس اگرت، میکروبیولوژیست دانشگاه Furtwangen در آلمان، گفت: این به اندازه چگالی باکتریایی است که شما می توانید در نمونه مدفوع انسان پیدا کنید. یکی دیگر از مواردی که به محیطی برای بقای بسیاری از باکتری ها تبدیل شده، تلفن همراه ماست.

مطالب مرتبط
6 راز راجع به خواب نوزاد که نمی دانید

کارلس گربا ، میکروبیولوژیست دانشگاه آریزونا، در سال ۲۰۱۲ تحقیقی را بر روی تعداد میکروب هایی که در تلفن همراه یافت می شوند انجام داد و نشان داد که میزان این میکروب ها متفاوت است، اما به طور میانگین، تعداد میکروب های این گوشی ها ۱۰ برابر باکتری های یافت شده بر روی صندلی های توالت می باشد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.