استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

1

استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که سبب ایجاد سلولهای مرده پوستی فراوان، برای ایجاد لکه های ملتحمه و قرمز بر روی پوست می شود. آیا آلوئه ورا می تواند علائم این بیماری را مدیریت کند؟

پسوریازیس به علت مشکل سیستم ایمنی ایجاد می شود و در حال حاضر درمان ندارد. همچنین تا ۳۰ درصد افراد مبتلا به پسوریازیس به آرتریت پسوریازیس نیز دچار می شوند.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است، در مورد استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس توضیح داده شده است.

مطالب این مقاله:

  • استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

  • مزایای استفاده آلوئه ورا برای پسوریازیس

  • نحوه استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

  • خطرات و ملاحظات استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

  • درمان های دیگر برای پسوریازیس

استفاده آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

پسوریازیس پلاک های دردناک و ناراحت کننده پوست را ایجاد می کند. گاهی اوقات این تکه ها می توانند شکسته و دچار خونریزی شوند.

اگر پسوریازیس روی مفصل های افراد تاثیر بگذارد، در اصطلاح به آرتریت پسوریازیس دچار می شوند. آرتریت پسوریازیس باعث می شود که مفصل های فرد متورم شده و احساس سفتی و درد کنند.

آلوئه ورا، گیاهی با برگ های پر از ژل است. اعمال ژل خالص آلوئه ورا به تکه های پوستی پسوریازیس، ممکن است یک اثر آرام بخش داشته باشد، التهاب را کاهش دهد و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشد. همچنین ممکن است برای درمان آرتریت پسوریازیس مفید باشد.

برخی از مطالعات نشان می دهد ژل آلوئه ورا می تواند به کنترل علائم خاصی در ارتباط با پسوریازیس و آرتریت روماتوئید کمک کند. با این حال، شواهد زیادی مبنی بر حمایت از ژل آلوئه ورا به عنوان درمان مستقل وجود ندارد، بنابراین فرد مبتلا به پسوریازیس باید با پزشک خود درباره کرم های دارویی و سایر داروها صحبت کند.

مطالب مرتبط
سندرم تاکی کاردی عضلانی : علائم، علل و درمان

مزایای استفاده آلوئه ورا برای پسوریازیس

مطالعه ۲۰۱۲ نشان داد ژل آلوئه ورا بیش از ۸۱ درصد در درمان پسوریازیس موثر است. اما این آزمایش بر روی یک حیوان انجام گرفت، بنابراین برای تحقیق در مورد اینکه آیا ژل آلوئه ورا یک اثر مثبت و معقول برای پسوریازیس در انسان دارد، تحقیقات بیشتری لازم است.

در حالی که اثرات آلوئه ورا به طور خاص برای پسوریازیس اثبات نشده است، مطالعات زیر نشان می دهد که ممکن است برای بر طرف کردن علائم خاص مفید باشد:

زخم را بهبود می بخشد

بررسی سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که داروی ترمیمی آلوئه ورا مربوط به یک ترکیب به نام گلوکومنان است که بر رشد سلول های پوست تأثیر می گذارد و باعث بهبودی زخم می شود.

در نتیجه، اگر فرد مبتلا به پسوریازیس دارای لکه های پوستی است که ترک خورده یا خونریزی می کند، مزیت ژل آلوئه ورا در ترمیم زخم می تواند سودمند باشد.

ترمیم کلاژن پوست

ژل آلوئه ورا می تواند باعث ایجاد کلاژن بیشتری در پوست شود. کلاژن علاوه بر کمک به فرآیند بهبود، به حفظ الاستیک و پایداری پوست کمک می کند.

گلوکومنن موجود در آلوئه ورا باعث تولید کلاژن می شود و کلاژن باعث افزایش الاستیک پوست می شود، بنابراین افزایش  تولید کلاژن می تواند به کاهش تکه هایی از پلاکت های پسوریازیس کمک کند.

کاهش التهاب

ژل آلوئه ورا می تواند به کاهش التهاب که یکی دیگر از نشانه های پسوریازیس و آرتریت روماتوئید است، کمک کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا مطمئن شویم که خواص ضد التهابی آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس سودمند است.

هیدراتاسیون را بهبود می بخشد

ژل آلوئه ورا ممکن است به بهبود هیدراتاسیون پوست کمک کند، البته در صورتی که به طور منظم استفاده شود. مطالعه ۲۰۱۴ نشان داد که استفاده از ژل آلوئه ورا باعث بهبود هیدراسیون پوست می شود. با این حال، پس از استفاده چند مرتبه، هیدراتاسیون پوست کاهش می یابد.

مطالب مرتبط
رژیم غذایی دانمارکی | فواید + برنامه غذایی هفتگی

بهبود یافتن هیدراسیون پوست، ممکن است به فردی که به پسوریازیس مبتلا است کمک کند تا از شکسته شدن پوست جلوگیری کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا آلوئه ورا مرطوب کننده خوبی برای افراد مبتلا به پسوریازیس است یا خیر.

نحوه مزایای استفاده آلوئه ورا برای پسوریازیس

ژل آلوئه ورا در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی در دسترس است. همچنین در عطاری ها هم می توانید آن را تهیه کنید.

همچنین مردم می توانند به طور مستقیم از گیاه آلوئه ورا استفاده کنند و به آرامی از ژل را از برگ آن جدا کنند.

ژل آلوئه ورا می تواند به راحتی به مناطق آسیب دیده پوست، تا سه بار در روز اعمال شود.

آلوئه ورا نیز در فرم قرص در دسترس است. با این حال، بنیاد ملی پسوریازیس می گوید قرص های آلوئه ورا برای این بیماری مفید نیستند.

خطرات و ملاحظات مزایای استفاده آلوئه ورا برای پسوریازیس

استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست، برای اکثر مردم ایمن است، اما برخی افراد ممکن است آلرژی داشته باشند.

بهترین راه استفاده از ژل، تست مقدار کمی بر روی بخشی از پوست دست یا گردن برای آزمایش آلرژی قبل از استفاده است. اگر بعد از ۲۴ ساعت هیچ واکنشی نامطلوبی نداشته باشید، باید ژل آلوئه ورا را به صورت آزادانه به پوست بمالید.

همچنین برخی از داروها ممکن است با ژل آلوئه ورا تداخل داشته باشد. فردی که دارو مصرف می کند، باید قبل از شروع استفاده از ژل ، با پزشک خود صحبت کند.

درمان های دیگر برای پسوریازیس

ژل آلوئه ورا یک درمان مکمل است که می تواند در درمان علائم پسوریازیس هنگام استفاده در کنار سایر روش های درمان کمک کند.

درمان هایی که پزشک ممکن است برای پسوریازیس توصیه کند عبارتند از:

  • اسید سالیسیلیک
  • کرم هایی که بر پایه استروئید هستند
  • پماد حاوی کلسپتروژن
  • پماد زغال سنگ
مطالب مرتبط
5 گیاهی که در حالت پخته نسبت به حالت خام سالم تر هستند

سایر داروهای خانگی برای پسوریازیس که برخی از آنها مفید هستند عبارتند از:

  • سرکه سیب
  • نمک دریایی
  • فلفل دلمه
  • روغن درخت چای

بعضی از مطالعات نشان می دهد که ژل آلوئه ورا ممکن است به علت خواص درمانی خود علائم خاصی را در ارتباط با پسوریازیس بهبود بخشد.

برای اثبات اینکه آیا ژل آلوئه ورا یک درمان مؤثر برای وضعیت پوست است به طور کل تحقیقات بیشتری لازم است. در عین حال، آلوئه ورا به طور کلی به عنوان یک مرطوب کننده و بهبود خشکی پوستی که تحت تاثیر پسوریازیس قرار دارد، استفاده می شود.

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.