استفاده از هوش مصنوعی در دوربین K-1 Mark II پنتاکس

0

استفاده از هوش مصنوعی در دوربین K-1 Mark II پنتاکس

پنتاکس را می توان یکی از برندهای مطرح تولیدکننده دوربین دانست که دست کمی از رقبا سرسختی چون کانن، لایکا، سونی و چندی دیگر نداشته و توانسته بهترین ها را در اختیار مشتریان قرار دهد.

نخستین دوربین تولید و طراحی شده توسط شرکت پنتاکس، دوربین DSLR فوا فریم می باشد.

کمپانی پنتاکس به تازگی جانشینی برای این دوربین در نظر گرفته است و این جانشنین دوربین K-1 Mark II پنتاکس می باشد که مانند نسل قبلی از این دوربین، دارای سنسور ۳۶.۴ مگاپیکسلی است اما دارای قابلیت ها و ویژگی های جدیدی شامل شتاب دهنده و فناوری هوش مصنوعی می باشد.

استفاده از یک شتاب دهنده در طراحی دوربین K-1 Mark II پنتاکس باعث شده است که تصاویر خروجی از این دوربین دارای شفافیت و وضوح شگفت انگیزی باشد.

البته استفاده از هوش مصنوعی نیز در طراحی و تولید دوربین K-1 Mark II پنتاکس با هدف ثبت بهترین تصاویر بدون کم ترین زحمت صورت گرفته است.

علاوه بر این قابلیت و ویژگی منحصر به فرد یعنی اضافه شدن یک شتاب دهنده و هوش مصنوعی به دوربین K-1 Mark II پنتاکس، این نسل از دوربین های پنتاکس دارای پردازنده ی Prime IV هستند که در واقع شفافیت و وضوحی فوق العاده ای که در تصاویر خروجی دوربین K-1 Mark II پنتاکس ایجاد می شود وظیفه ی این پردازنده است که در ساخت این نسل از دوربین های پنتاکس از آنها استفاده شده است.

بهببود رزولوشن تصاویر در دوربین جدید پنتاکس

در طراحی این نسل از دوربین های پنتاکس رزولوشن تصاویر بهبود فراوانی پیدا کرده است به گونه ای که رزولوشن تصاویر در دوربین K-1 Mark II پنتاکس در حالت Pixel Shift Resolution قرار گرفته است.

اما همانطور هم که قبلا اشاره کردیم دوربین K-1 Mark II پنتاکس به قابلیت هوش مصنوعی مجهز شده است که این قابلیت مهم ترین قابلیت این دوربین محسوب می شود.

مطالب مرتبط
تست سیستم عامل فیوشا گوگل با مرورگر

چرا که چنین قابلیتی در طراحی دوربین K-1 Mark II پنتاکس باعث شده است که این نسل از دوربین های پنتاکس به قابلیت تصویربرداری اتوماتیک مجهز شوند.

دوربین K-1 Mark II پنتاکس مانند دوربین نسل قبلی خود موجب می شود تصاویر خروجی با وضوح بی نظیری نمایش داده شوند چرا که در طراحی و ساخت دوربین K-1 Mark II پنتاکس نیز از فیلتر antialiasing استفاده نشده است، و به همین دلیل این نسل از دوربین های شرکت پنتاکس مانند دوربین های نسل قبلی خود خود تصاویری با وضوح بالا را در خروجی به کاربران نمایش می دهد.

البته مهم ترین نکته در مورد اینکه دوربین K-1 Mark II پنتاکس فاقد لنز antialiasing می باشد این است که باعث شده است این دوربین در محیط های کم نور عملکرد فوق العاده بهتری نسبت به عملکرد دوربین هایی که دارای این لنز هستند داشته باشد.

پردازش تصویر و قابلیت Pixel Shift Resolution

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد دوربین K-1 Mark II پنتاکس این است که این دوربین دارای سرعت بالایی در پردازش تصاویر و نمایش خروجی آنها می باشد.

در طراحی دوربین K-1 Mark II پنتاکس از یک شتاب دهنده استفاده شده است که همین شتاب دهنده باعث می شود زمانی که سنسور دوربین دیتای تصویر را تولید کرد، این دیتا قبل از اینکه به پردازنده برسد بهینه سازی شود که همین مسئله باعث شده است که دوربین K-1 Mark II پنتاکس دارای سرعت بالایی در پردازش تصاویر و خروجی فوق العاده بهتر آنها داشته باشد چرا که براساس گفته ی خود شخص سازنده ی دوربین K-1 Mark II پنتاکس، شتاب دهنده ای که در این دوربین تعبیه شده است می تواند حساسیت سنسور ISO دوربین را تا رقم قابل توجه ۸۱۹۲۰۰، به طرز باورنکردنی کاهش دهد.

مطالب مرتبط
بی ام و M2 Competition با موتور قدرتمند در راه است

دوربین K-1 Mark II پنتاکس دارای قابلیت حالت اختصاصی Pixel Shift Resolution به صورت داینامیک می باشد که طراحی چنین قابلیتی در این نسل از دوربین های شرکت پنتاکس باعث شده است که این دوربین بتواند به صورت داینامیک از یک صحنه چهار عکس ثبت کند به گونه ای که سنسور دوربین به ازای عرض یک پیکسل در هر عکس توانایی جابجایی دارد.

درنتیجه باعث می شود که اطلاعات رنگی فوق العاده قوی برای ثبت تصویری دقیق در اختیار پردازنده ی دوربین K-1 Mark II قرار گیرد تا در خروجی تصویری بی نظیری با وضوح و شفافیت بالایی را مشاهده کنیم.

اما با این تفاوت که این چنین حالتی در اولین دوربین فول فریم کمپانی پنتاکس به صورت داینامیک مانند دوربین K-1 Mark II پنتاکس عمل نمی کرد علاوه بر این داینامیک بودن حالت اختصاصی Pixel Shift Resolution در دوربین K-1 Mark II پنتاکس باعث می شود زمانی که سنسور دوربین به ازای عرض یک پیکسل از هر عکس دارای جابجایی است لرزش های ناشی از این جابجایی سنسور تا حد بالایی کنترل شود و تصویر به هیچ وجه حالت بلوری به خود نگیرد.

لرزشگیر در کنار قابلیت Pixel Shift Resolution

البته قابلیت حالت اختصاصی Pixel Shift Resolution به صورت داینامیک در دوربین K-1 Mark II پنتاکس در کنار یک لرزشگیر ۵ محوره داخلی طبق گفته ی سازنده ی این لرزشگیر باعث می شود که تصویر شفافیت بالایی داشته باشد چرا که این لرزشگیر ۵ محوره گشادگی لنز را تا ۵ پله بهبود می بخشد.

به دلیل اینکه در دوربین K-1 Mark II پنتاکس اطلاعات نوری لوکیشن با رنگ محیط و میزان حرکت آن ترکیب می شود طراحان و سازندگان این نسل از دوربین های کمپانی پنتاکس توانسته اند با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی نورپردازی در عکس ها را به شکل چشم گیری بهبود بخشند.

مطالب مرتبط
به کار گیری تکنولوژی های جدید گوگل در خودروهای ولوو

درکنار تمامی این ویژگی ها و قابلیت های که دوربین K-1 Mark II پنتاکس دارد، این دوربین دارای کمبود هایی نیز می باشد که این کمبود ها شامل پشتیبانی سامانه ی فوکوس خودکار این دوربین از ۳۳ نقطه و سرعت ۴.۴ برای ثبت عکس به صورت متوالی  با فرمت RAW در هر ثانیه می باشد.

در کنار این ۲ مورد محدودیتی که در دوربین K-1 Mark II پنتاکس به چشم می خورد، نبود قابلیت ثبت ویدیو با رزولوشن ۴k هم محدودیت دیگری است که می توان گفت یکی از مهم ترین محدودیت های و قابلیتی است که این دوربین فوق پیشرفته می توانست داشته باشد و ندارد.

خبر خوب برای کاربرانی که نسخه ی پیشین دوربین K-1 Mark II پنتاکس را از قبل خریداری کرده بودند این است که می توانند تنها با پرداخت ۵۵۰ دلار نسخه ی قبلی این دوربین را با دوربین K-1 Mark II پنتاکس جدید که حدود دو ماه دیگر با قیمت پایه ی ۲۰۰۰ دلار در بازار عرضه خواهد شد تعویض کنند.

با تمامی این تفاسیر می توان دوربین جدید و حرفه ای K-1 Mark II پنتاکس  را یک محصول کامل و قدرتمند برای تصویربرداری هنرمندانه و باکیفیت دانست.

منبع : digitaltrends

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.