بررسی استون مارتین DBS Superleggera 2019: جسور و بی ادعا

تا زمانی که ابراتومبیل آینده Valkyrie روانه بازار نشود جایگزین مناسبی را نمی توان در میان محصولات استون مارتین مشاهده کرد، بدون شک DBS Superleggera 2019 همان خودرو برجسته است. با خودرویی رو به رو هستیم که توانسته مطابق انتظارات شرکت بریتانیایی ظاهر شود و موردتحسین قرار گیرد.

0

بررسی استون مارتین DBS سوپرلگرا ۲۰۱۹ : جسور و بی ادعا

DBS سوپرلگرا ۲۰۱۹ :  DBS Superleggera 2019 سومین مدل از خودروهای سری DBS بوده که ساختار ترکیبی براساس استون مارتین DB11 و Vantage  دارد. موقعیتی که این کوپه قدرتمند بریتانیایی داشته نسبت به  Vanquish S در کشورهای اروپایی بیشتر است. مدلی با پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر با گشتاور ۹۱۲ نانومتری و قیمت ۵۱۵ هزار دلاری که مشخصات خیره کننده ای برای آن در نظر گرفته شد.

چرا سوپرلگرا ۲۰۱۹ برای بررسی انتخاب شد؟

تا زمانی که ابراتومبیل آینده Valkyrie روانه بازار نشود جایگزین مناسبی را نمی توان در میان محصولات استون مارتین مشاهده کرد، بدون شک DBS Superleggera 2019 همان خودرو برجسته است. با خودرویی رو به رو هستیم که توانسته مطابق انتظارات شرکت بریتانیایی ظاهر شود و موردتحسین قرار گیرد.

ویژگی ها

مزایا: کیفیت ساخت بالا، پیشرانه قدرتمند ۱۲ سیلندر و طراحی خیره کننده

معایب: وزن نسبتا بالا، گشتاور ۹۰۰ نانومتری و نیازمند بهینه سازی بیشتر

دلیل ارزشمندی این خودرو چیست؟

استون مارتین با توسعه DBS Superleggera کوپه اسپرت برجسته ای را توسعه داده که در نوع خود قابل توجه است. محصولی که ویژگی های بزرگی از جمله پیشرانه پرتوان، تریم داخلی لوکس، طراحی شگفت انگیز و خیره کننده و چندی دیگر برای آن فراهم آمده است. یکی از رقبا اصلی DBS Superleggera استون مارتین فراری ۸۱۲ Superfast است که در ساختار شباهتی هم به یکدیگر دارند.

استون مارتین سعی کرده بهترین مهندسان خود را برای توسعه این کوپه ۱۲ سیلندر به کار گیرد تا خودرویی طراحی شود که باید به تحسین آن پرداخت و این مدل را ستایش کرد.

بررسی استون مارتین DBS Superleggera

تا بدینجا تنها به شرح جزئیات کوچکی درباره استون مارتین DBS Superleggera پرداختیم و اصل مطلب را باید در این بخش مشاهده کنید. یعنی در این قسمت می خواهیم شما را کاملا با کوپه ۱۲ سیلندر جدید استون مارتین آشنا سازیم. خودرویی که یکی از برترین مدل های شرکت بریتانیایی محسوب شده و ویژگی های بزرگی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. DBS Superleggera یک خودرو معمولی نیست و هنگامی که در کنار آن قرار می گیرید می توانید به کیفیت بالا و ساختار چشمگیر آن پی ببرید.

مطالب مرتبط
انتشار اطلاعاتی از پیشرانه قدرتمند استون مارتین والکری

شرکت بریتانیایی استون مارتین برند مطرحی در تولید اتومبیل های خاص و منحصربفرد لوکس محسوب می شود. DBS Superleggera جدید از همان ژن برخوردار است با این تفاوت که تغییراتی روی آن اعمال شده تا به عنوان اتومبیل سوپراسپرت شناخته شود. خودروهایی که از پیشرانه ۱۲ سیلندر برخوردار هستند به عنوان سوپراسپرت نامیده شده زیرا توان پیشرانه آنها را نباید دست کم گرفت و قدرت بسیاری را در روی جاده می توانند از خود نشان دهند.

پیشرانه های ۱۲ سیلندر اگرچه توان بالایی دارند در سوی دیگر مصرف سوخت قابل توجهی داشته و همین امر باعث شده به سرعت سوخت تکمیل شده را به اتمام برسانند. بنابراین با چنین مدل خودروها نباید مدت زمان طولانی را با سرعت بالا به حرکت دربیایید بدون شک منصفانه نخواهد بود.

استون مارتین برند شناخته شده ای در صنعت خودروسازی محسوب شده و تاکنون به خوبی توانسته نظر طرفداران خود را جلب کند. طرفدارانی که انتظارات بسیاری از این خودروساز دارند. هر مدلی که توسط استون مارتین معرفی می شود بدون شک محبوبیت بالایی پیدا می کند.

DBS Superleggera جدید نیز چنین بوده و شرکت بریتانیایی سعی کرده از اجزای فیبرکربنی متعددی بهره گیرد و این امر وزن آن را ۷۲ کیلوگرم کمتر از نسل پیشین کرده است. بسیاری از کمپانی های تولیدکننده خودروهای اسپرت فیبرکربن را یکی از عوامل کاهش وزن و افزایش آیرودینامیک خودروهایشان می دانند. کوپه جسور استون مارتین یعنی DBS Superleggera نیز از این قاعده مستثنی نیست و بریتانیایی ها با طراحی قابل توجه و افزودن عناصر یک مدل اسپرت، آن را به اتومبیلی برجسته خیابانی که می توان لقب لوکس را نیز گذاشت، تبدیل کردند.

با توزیع وزن ۲+۲ این خودرو قدرتمند استون مارتین، می توان آن را کوپه پرتوان بریتانیایی دانست. البته این مدل در مقایسه با فراری  ۸۱۲ Superfast بیش از ۱۸۰ نانومتر گشتاور کمتری داشته و با این حساب محصول فراری عملکرد حرکتی بهتری خواهد داشت.

مطالب مرتبط
مشخصات فنی و تصاویر زیبایی از رنج روور ولار

آنچه از طراحی این مدل می توان پنداشت، با خودرویی پرتوان رو به رو هستیم که از هیبت طراحی آن می توان به قدرت بالا این خودرو پی برد. با قیمت ۵۱۵ هزار دلاری DBS Superleggera استون مارتین عجیب نیست که انگلیسی ها به عنوان برند لوکس شناخته می شود. حداقل تا زمانی که استون مدل ابراتومبیل Valkyrie را عرضه نداشته، دی بی اس سوپرلگرا جانشین خوبی خواهد بود و می توان انتظارات بالایی داشت.

انگلیسی ها هر سال با معرفی محصولاتی جدید سعی دارند تا طرفداران متعجب سازند و در سال جاری نیز چند خودرویی توسط این کمپانی اصیل رونمایی شد. DBS Superleggera از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است و عجیب نیست که آن را یک مدل برجسته بدانیم.

معماری آلومینیومی که در DB11 مشاهده شد بدون شک در DBS Superleggera نیز قابل مشاهده است. زیرا استون بدون هیچ تغییری معماری را در دی بی اس جدید نیز به کار گرفته تا هزینه توسعه معماری جدید را کاهش دهد. البته قابل ذکر است که بهترین ها روی محصولات استون مارتین فعالیت می کنند تا هیچ خلل یا مشکلی مشاهده نشود.

این نسخه را می توان جایگزین برجسته ای برای Vanquish دانست که طراحی و قدرت بیشتری دارد. کابین داخلی خیره کننده است و نظر هر فردی را جلب می کند. تریم داخلی کاملا از چرم بوده و مشتریان می توانند تریم موردنظر را هنگام سفارش خودرو انتخاب کنند. مدل موردبررسی از صندلی های قهوه ای روشن بهره می برد که به عنوان یک تریم لوکس شناخته می شود.

استون مارتین شاید معماری آلومینیومی DB11 را در دی بی اس سوپرلگرا به کار گرفته اما این بدان معنا نیست که نباید آن را مدل مناسبی دانست و چیز جدیدی در آن مشاهده نمی شود.

انگلیسی ها هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را معرفی می کنند و سال جاری نیز چند مدل بروزرسانی شده را معرفی کرده است. از آنجایی که DBS Superleggera در برخی قسمت ها دارای فیبرکربن است کاهش وزن ۳۴۰ کیلوگرمی در مقایسه با DB11 و برخی مدل های دیگر پیدا کرده است. این نوع مواد اولیه در ساخت خودرو نقش مهمی برای کاهش وزن است و آیرودینامیک بالایی را به دنبال دارد.

مطالب مرتبط
سونی ازران ترین ویدیو پروژکتور های با کیفیت را ارائه کرد

استون مارتین برند شناخته شده ای در صنعت اتومبیل سازی بوده و دی بی اس سوپرلگرا نیز یک مدل باکیفیت و پریمیومی شناخته می شود که باید انتظارات بزرگی چه در بحث ظاهری و چه در زمینه توان موتور داشت. بریتانیایی ها از ژن همیشگی در این مدل استفاده کردند.

استون می خواهد مدل های برجسته دیگری نیز همانند دی بی اس سوپرلگرا را روانه بازار کند و این خودرو آخرین محصول شرکت بریتانیایی نیست.  هر چه بخواهیم از نظر فنی آن را به سخره بکشیم نمی توانیم زیرا در این زمینه از هندلینگ خوبی برخوردار است و تجربه رانندگی اسپرتی را رقم می زند.

البته این تجربه کمی با چاشنی لوکس همراه است و نظر همگان را جلب می سازد.

داخل کابین

یکی از بخش های مهم هر خودرویی، کابین باکیفیت و نرم است. استون مارتین DBS Superlegger به عنوان یک کوپه لوکس از این قاعده مستنثی نبوده و بریتانیایی ها بهترین مواد را در داخل کابین بهره گرفتند.

کابینی که با تریم چرم و فیبرکربن همراست و طرح های مجلل سنگ مرمر را می توان در آن شاهد بود. البته باتوجه به سطح این مدل، عجیب نیست چنین تریم پریمیومی را شاهد باشیم.

صفحه نمایش تاشو در کنار فرمانی نرم و چرمی، کابین داخل استون مارتین DBS Superlegger را جلوه بخشیده است. شرکت انگلیسی سعی کرده ترکیبی عمل کند از این رو می توان شاهد طراحی کامل و خیره کننده ای در این کوپه خوش استایل بود.

مشخصات کلیدی:

  • مدل: استون مارتین DBS Superleggera
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر توربودوقلو ۵۲۰۴ سی سی
  • قدرت: ۵۳۳ کیلووات
  • گشتاور: ۹۰۰ نانومتری
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک
  • وزن: ۱۶۹۳ کیلوگرم
  • ۰ تا ۱۰۰: کمتر از ۳.۴ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۱۲.۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • قیمت: ۵۱۷ هزار دلار
  • زمان عرضه: هم اکنون دردسترس

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.