تولید انرژی الکتریکی بیشتر در اسکاتلند به وسیله انرژی بادی

0

تولید انرژی الکتریکی بیشتر در اسکاتلند به وسیله انرژی بادی

فعالان محیط زیست می گویند که توربین های بادی اسکاتلند، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ، ۴۴ درصد برق بیشتری را به شبکه ملی ارائه داده اند.

افزایش این میزان از برق تولیدی با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۷ مقایسه شده است.

تنها در ماه ژانویه، باد مهار شده در توربین های ساحلی، برقی معادل بیش از پنج میلیون خانه را تولید نمود. تجزیه و تحلیل داده های انرژی بادی مرکز WWF  نشان می دهد که توربین های بادی در طی سه ماهه  اخیر بیش از ۵۳۵۳۹۹۷ مگاوات ساعت برق تولید نموده اند. دکتر سام گاردنر، مدیر اجرایی موسسه WWF اسکاتلند در این خصوص اذعان داشته است که: “انرژی های تجدید پذیر در سه ماهه اول سال جاری قدرت قابل توجهی را ذخیره نموده اند.

افزایش ۴۴ درصدی در دوره معادل این رکورد در سال ۲۰۱۷، شواهد واضحی را از این امر فراهم می آورد که سرمایه گذاری در این فناوری برای اقتصاد و محیط زیست نتایج بسیار فوق العاده ای را در پی خواهد داشت، و اسکاتلند را در خط مقدم مبارزه با تغییرات آب و هوایی قرار خواهد داد. ” بهترین روز برای ذخیره سازی این قدرت بادی، ۱ مارس بود که  چیزی در حدود ۱۱۰،۱۴۹ مگاوات ساعت برق تولید شد.

آمار سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نشان می دهد  که اسکاتلند پس از اینکه چیزی در حدود ۶۸ درصد از کل تقاضای برق خود را در سال ۲۰۱۷ از انرژی های تجدید پذیر تولید نمود همچنان به پیشرفت خود در این زمینه ادامه داده است. فعالان محیط زیست می گویند که انرژی های تجدید پذیر از نیمه چهارم سال  ۲۰۱۷ به دومین منبع انرژی در سراسر انگلستان تبدیل شده است.

مطالب مرتبط
تولید نسخه عضلانی ارتقا یافته پولو جی تی آی به لحاظ تکنیکی، امکان پذیر است

این فعالان در این راستا از دولت انگلیس تقاضا نموده اند تا مانع از حذف انرژی های ارزان تر از قبیل ساحل، باد و خورشید از بازار گردد. کارن رابینسون از موسسه WeatherEnergy، که داده های مربوط به  WWF را ارائه نموده، بیان کرده است که: “استفاده از  انرژی های تجدید پذیر برای تامین  انرژی مورد نیاز اسکاتلند بسیار عالی است، و شواهد نشان می دهند که سرمایه گذاری بیشتر در انرژی های تجدید پذیر و ذخیره سازی آن ها، در آینده ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.