اسکراب و ماسک های لایه بردار خانگی

0

لایه برداری باعث کاهش چین و چروک پوست و شفافیت پوست شده و شما را جوان تر نشان می دهد. حتما لازم نیست از روش های پر هزینه ای برای لایه برداری استفاده کنید، گاهی با یک ماسک خانگی بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻃﺮﻕ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ، ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﺪﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﺳﯿﺪ ﺑﺎ ﺩﺭ ﺻﺪﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ” ﺍﺯ ﺍﻟﻔﺎ ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺍﺳﯿﺪ ( AHA )؛ ﺗﺮﯼ ﮐﻠﺮﻭ ﺍﺳﺘﯿﮏ ﺍﺳﯿﺪ ( TCA ) ﻭ ﻓﻨﻞ ﺑﺎ ﺩﺭ ﺻﺪﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ و لایه برداری مکانیکی و لیزری از دیگر انواع آن هستند.

ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﭘﻮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﭘﯿﻠﯿﻨﮓ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺧﯿﻞ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﮐﻪ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻥ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﭘﯿﻠﯿﻨﮓ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﭘﻮﺳﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩ .

بهترین اسکراب و لایه بردار پوست – پیشنهاد وردنگار برای شما

شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد این لایه بردار خانگی در طولانی مدت تمام مشکلات پوستی شما را از بین می برد.

لایه بردار ماست و گردو

ماست طبیعی پایه مناسبی برای ساخت هرگونه اسکراب (لایه بردار) خانگی است؛ این ترکیب به علت دارا بودن خواص ضد قارچ و ضد باکتری و همینطور دارا بودن درصد بالای اسید لاکتیک موجب صاف و نرم شدن پوست های خسته می‌شود.

طرز تهیه:

دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گردوی خرد شده را در یک مخلوط کن ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید . این مخلوط باید درهمان وعده مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین اگر کمی از آن باقی ماند، می توانید آن را روی نواحی سخت و سفت پوست مانند پاشنه پا امتحان کنید.

مطالب مرتبط
سه روش موثر برای مبارزه با علائم پیری

لایه بردار کیوی

کیوی، چربی پوست را از بین می‌برد. کسانی که پوست خیلی چرب دارند و از جوش‌های ریز شاکی‌اند، باید کیوی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانند یا از ماسک لایه بردار آن استفاده کنند.

طرز تهیه:

۱ عدد کیوی؛
۲ قاشق چای‌خوری شکر؛
چند قطره روغن آفتابگردان.

ابتدا یک کیوی را پوست بکنید و آن را بکوبید و له کنید. طوری که با اضافه کردن شکر و چند قطره روغن آفتابگردان مخلوطی یک‌دست ایجاد بشود. مخلوط را روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه آن را بشویید و پس از خشک کردن پوست از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

اسکراب تخم‌مرغ، نمک دریایی و لیمو

۱ عدد تخم‌مرغ؛
۲ قاشق چای‌خوری نمک دریایی؛
نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو؛
چند قطره عسل.

طرز تهیه:

سفیده‌ی تخم‌مرغ را با نمک دریایی و آب لیمو مخلوط کنید. چند قطره عسل به آن اضافه کنید و ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط را روی پوست بگذارید. بعد از مدتی صورت‌تان را با آب بشویید. این ترکیب باعث می‌شود، چربی اضافی پوست گرفته شود و پوستی بدون لک داشته باشید!

ماسک صورت بلغور جو و عسل لایه بردار ضد التهاب

مقداری بلغور جو و عسل را با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید . بلغور جو التهاب پوست را از بین برده و به پوست ارامش میدهد و لایه بردار بسیار خوبی برای پوستهای حساس است . بلغور جو برای پوستهای چرب بسیار مناسب است و چربی زیادی روی پوست را ازبین می برد .

اسکراب شکر و روغن

ترکیب یک پیمانه شکر و یک پیمانه روغن مناسب است و میبایست آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط باید یک شکل خمیری همچون کرم ها و خمیر دندان داشته باشد. اگر که با ریسک بیشتر به دنبال نتیجه بهتری برای لایه برداری هستید،  می توانید مقدار شکر را تا دوبرابر هم افزایش دهید ولی از آن طرف احتمال آسیب هم بالا خواهد رفت.

مطالب مرتبط
دیابت: آیا ژن درمانی می تواند سطح قند خون را تنظیم کند؟

حتما حواستان به نواحی حساس همچون زخم ها و یا جوش ها برای این کار باشد.

اسکراب جو و عسل مخصوص پاشنه پا

یکی از نقاط بدن که در طول ماه نیاز زیادی به لایه‌برداری و کرم‌های اسکراب دارد پوست پاشنه پاست. پوست این ناحیه گاهی به دلیل مراقبت نکردن، نپوشیدن جوراب و استفاده نکردن از روفرشی دچار زبری و پوسته پوسته شدن می‌شود.

بهترین اسکراب برای پوست پاشنه پا ترکیبی از دانه‌های جو، عسل و ماست است که می‌تواند به راحتی زبری پوست پا را برطرف کند و در عین حال آبرسانی مناسبی به پوست این ناحیه انجام دهد.

برای تهیه این اسکراب کافی است ۲ قاشق مرباخوری جوی میکس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و از آن برای لایه‌برداری پاشنه پا و پوست زبر و سیاه رنگی که در زانو ایجاد می‌شود، استفاده کنید.

اسکراب قهوه ویژه برنزه‌ ها

اگر پوست تیره دارید و می‌خواهید یک اسکراب مناسب و مفید برای پوست خود تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از اسکراب خانگی قهوه استفاده کنید. وجود قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مفید می‌تواند تاثیر زیادی در پاکسازی پوست و رفع التهاب‌های پوستی داشته باشد. اسید کافئیک موجود در پودر قهوه با خاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند به درمان زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست کمک کند. برای تهیه این اسکراب کافی است نصف فنجان قهوه را با نصف فنجان نمک با دانه‌های درشت مخلوط کنید و در نهایت یک تا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. افرادی که از اسکراب قهوه برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست استفاده می‌کنند ناخودآگاه از خواص آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مفید قهوه برای پیشگیری از چین و چروک پوست و کمرنگ‌تر شدن لک‌های صورت استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط
مصرف بیش از حد مکمل ملاتونین

اسکراب شکر و روغن نارگیل برای عروس خانم ها

این اسکراب تنها از دو جز که شامل یک قاشق روغن نارگیل و دو قاشق شکر است درست خواهد شد.

مخلوط روغن نارگیل و شکر را حدود ۶۰ ثانیه روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. این لایه‌ بردار برای زمانی‌که وقت زیادی ندارید مناسب است. می‌توانید نسبت ترکیب را بیشتر کنید و حدود سه ماه از این مخلوط نگهداری کنید. اگر در آب‌وهوایی گرم زندگی می‌کنید، می‌توانید مخلوط را در یخچال بگذارید. دمای ذوب روغن نارگیل بسیار پایین است.

عوارض استفاده از لایه بردار و اسکراب های خانگی

قرمزی و پوسته ریزی بود که در هنگام استفاده از آلفاهیدروکسی اسید بیشتر بود.
استفاده از اسید میوه در تهیه اسکراب و لایه بردار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر زیادی بر زیبایی پوست می گذارد. عوارض نادری برای این لایه بردارهای خانگی ذکر شده است مگر اینکه پوست فرد به مواد تشکیل دهنده اسکراب حساسیت داشته باشد یا نسبت به آنها حساس باشد که با مشاهده این علائم دیگر آن ماسک را استفاده نکنید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.