اضطراب ممکن است یک نشانه اولیه آلزایمر باشد

0

اضطراب و آلزایمر


اختلالات اضطرابی در سراسر ایالات متحده رایج هستند. حدود ۴۰ میلیون بزرگسال در هر سال تحت تاثیر این اختلال قرار می گیرند. با این حال، به نظر می رسد   احساسات نگرانی و ترس برای مقابله با آن کافی نیست. مطالعات جدید نشان می دهد که افراد مسن که علائم اضطراب را ییشتر از خود بروز می دهند، بیشتر احتمال دارد که به بیماری آلزایمر مبتلا شوند.

محققان دریافتند افزایش علائم اضطراب با سطوح بالاتری از بتا آمیلوئید که پروتئینی است که در مغز افراد مسن مبتلا به آلزایمر با عملکرد عادی شناخته شده است، مرتبط است.

دکتر نانسی دانووان، که یک روانپزشک با تجربه در بیمارستان بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون است و تیم تحقیقاتی اش می گویند که نتایج نشان می دهد که افزایش شدت اضطراب می تواند علائم اولیه آلزایمر باشد.

یافته ها اخیرا در مجله آمریکایی روانپزشکی منتشر شده است.

بیماری آلزایمر یک شکل از زوال عقل است که با مشکلات حافظه و تفکر و تغییرات در رفتار شناخته می شود. برآورد شده است که حدود ۵.۵ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا با آلزایمر زندگی می کنند که حدود ۵.۴ میلیون نفر بالای ۶۵ سال دارند.

علل دقیق بیماری آلزایمر هنوز معلوم نیست، اما دانشمندان بر این باورند که بتا آمیلوئید نقش کلیدی ایفا می کند. این یک پروتئین است که می تواند پلاک هایی ایجاد کند که برای متوقف کردن ارتباط سلول های عصبی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر یافت می شود.

این پلاک ها به عنوان نشانه بیماری شناخته می شوند و تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح بتا آمیلوئید تا ۱۰ سال قبل از شروع علائم آلزایمر ممکن است رخ دهد. بر اساس مطالعه جدید، اضطراب می تواند نقش مهمی در افزایش میزان بتا آمیلوئید در افراد مسن داشته باشد.

مطالب مرتبط
آلرژی به هویج : بررسی علائم، عوارض تا تشخیص و درمان


هدف قرار دادن اضطراب ممکن است پیشرفت آلزایمر را کند کند

مطالعات قبلی نشان داده است که افسردگی و اضطراب ممکن است شاخصی برای آلزایمر باشد، چرا که علائم این بیماری های روانی اغلب در مراحل اولیه بیماری رخ می دهد.

در راستای تحقیقات، دکتر دانووان و همکارانش به دنبال تعیین اینکه بتا آمیلوئید ممکن است در این ارتباط نقش داشته باشد، گام برداشتند.

این تحقیق شامل ۲۷۰ بزرگسالان بین سن ۶۲ تا ۹۰ ساله با عملکرد عادی شناختی بود که همه آنها تحت توموگرافی انتشار پوزیترون در ابتدای تحقیق قرار گرفتند و همچنین طی ۵ سال پیگیری، هر ساله به منظور تعیین سطوح بتا آمیلوئید در مغز آنها انجام شد.

علائم اضطراب و افسردگی در بزرگسالان با استفاده از مقیاس افسردگی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مشخص شد که بزرگسالانی که علائم اضطراب را در طی ۵ سال پیگیری افزایش دادند، میزان بالای بتا آمیلوئید در مغز آنها نیز بالاتر بود. محققان می گویند این نشان می دهد که اضطراب ناگهانی ممکن است نشانه ای از بیماری آلزایمر باشد.

دکتر نانسی دانووان اظهار کرد:

“اگر تحقیق بیشتر اثبات اضطراب را به عنوان شاخص اولیه نشان دهد، مهم این است که نه تنها افرادی را که در حال ابتلا به این بیماری هستند را شناسایی کنیم، بلکه همچنین درمان آنها را به طور بالقوه شروع کنیم تا بتوان، به تدریج، روند پیشگیری از بیماری را کاهش دهیم.”

محققان خاطر نشان کردند که پیگیری تحققات، برای تعیین اینکه آیا افراد سالمند که علائم اضطراب را بیشتر از خود بروز می دهند، مورد نیاز است یا خیر.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.