اولین دوربین کانن بدون آینه با فیلمبرداری ۴K معرفی شد

0

اولین دوربین کانن بدون آینه با فیلمبرداری ۴K معرفی شد

دوربین کانن : شاید با شرکت کانن آشنایی نداشته باشید و یا اسم آن را چندین بار شنیده باشید اما چیز زیادی درمورد آن ندانید ولی مطمعنا عکاسان با این شرکت به خوبی آشنایی دارند چرا که شرکت کانن یک شرکت الکترونیکی ژاپنی است که در زمینه ی طراحی و تولید دوربین ها و تجهیزات جانبی عکاسی و تصویر برداری فعالیت می کند.

البته محصولات این شرکت تنها به دوربین های عکاسی بسنده نمی شود بلکه این شرکت دارای محصولات دیگری شامل دستگاه های فتوکپی، چاپگرهای رایانه ای ، دوربین های دیجیتالی، دوربین های ویدیویی و دوربین های تک لنزی بازتابی نیز می باشد.

جالب است بدانید که نام شرکت کانن رتبه ۱۵۴ را در شرکت های برتر جهان از میان ۵۰۰ شرکت برتر جهان است.

شرکت کانن اولین شرکتی بود که دوربین های عکاسی خود را با لنز های لایکا به بازار عرضه کرد.

می توان گفت که دوربین ها و چاپگرهای رایانه ای شرکت کانن بازار مصرف را در دست خود گرفته اند اما با این وجود شرکت کانن قبلا به طراحی و تولید دوربین های عکاسی DSLR پرداخته بود که این دوربین ها از فناوری ۴K پشتیبانی نمی کرد و همین مسئله باعث انتقاد کاربران دوربین های عکاسی شده بود.

به همین دلیل شرکت کانن بالاخره توانست از نخستین دوربین کانن بدون آینه سری M خود با کیفیت فیلم برداری ۴K اولترا اچ دی با نام دوربین EOS M50 رونمایی کند و با طراحی و ساخت این دوربین به تمامی انتقاد های کاربرانش پاسخ دهد و آنها را راضی نگه دارد.

دوربین EOS M50  کانن به گونه ای طراحی و تولید شده است که به پردازنده ی DIGIC 8 مجهز می باشد و علاوه بر این دارای یک سنسور بسیار قدرتمند ۲۴.۱ مگاپیکسلی می باشد.

مطالب مرتبط
طراحی تایرهای جدید مخصوص خودروهای برقی توسط کمپانی Goodyear

فیلکبرداری با رزولوشن بالا در دوربین کانن EOS M50

یکی از بی نظیر ترین قابلیت های دوربین EOS M50  کانن این است که این دوربین می تواند در رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه و در رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برایتان به طرز فوق العاده با کیفیت و بی نظیری فیلم برداری کند.

چون دوربین EOS M50 کانن، اولین دوربین بدون آینه از این شرکت می باشد بنابراین دوربینی مبتدی به حساب می آید که نباید از این نظر از آن ایراد گرفت چرا که شرکت کانن کار طراحی و ساخت دوربین های بدون آینه را در همین جا متوقف نخواهد کرد و مطمئناً باید منتظر طراحی و تولید دوربین های بدون آینه ی تخصصی در سری M که از قابلیت فیلم برداری ۴K به خوبی پشتیبانی کنند، توسط شرکت کانن باشیم.

جالب است بدانید که دوربین EOS M50  کانن قادر است در طیف ایزوی ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ برایتان تصویر برداری کند، و البته یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر دوربین EOS M50  کانن حالت عکاسی پشت سر هم می باشد، که این دوربین در حالت عکاسی پشت سر هم، با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه به کاربران اجازه می دهد که ۴۷ عکس را پشت سر هم بگیرید.

منظره یاب اپتیکال OLED

دوربین EOS M50  کانن دارای یک منظره یاب اپتیکال OLED نیز می باشد و حتی به کاربرانش اجازه می دهد تا بعد از فیلم برداری ویدیو های اسلوموشن خود را با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه بسازند.

از دیگر ویژگی ها و خصوصیات بی نظیر دوربین EOS M50 کانن حالت عکاسی بی صدا، پشتیبانی از وای فای، بلوتوث و ان اف سی، داشتن درگاه HDMI و میکرو یو اس بی و البته جک ۳.۵ میلی متری میکروفون می باشد.

مطالب مرتبط
هدف بزرگ شرکت هوآوی

شرکت کانن اعلام کرده است که اولین دوربین بدون آینه ی خود را که به خوبی از قابلیت فیلم برداری ۴K پشتیبانی خواهد کرد در آوریل سال میلادی جاری با قیمت پایه ای ۷۸۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع : engadget

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.