ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی رخ نخواهد داد

0

ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی رخ نخواهد داد

تحقیقات جدید نشان می دهد که رابطه جنسی، به ندرت به توقف قلب بستگی دارد، که باعث می شود ضربان قلب به طور ناگهانی  متوقف شود.

این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وبسایت وردنگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است، در مورد ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی توضیح داده شده است.

ایست قلب زمانی اتفاق می افتد که تپش قلب، به دلیل سیگنال الکتریکی معیوب که بر ضربان قلب تاثیر می گذارد، به طور غیر منتظره ای متوقف می شود. ایست ناگهانی قلبی، عامل اصلی مرگ و میر است و نیاز به توجه ویژه فوری دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود در انجمن قلب آمریکا (AHA)، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۵۰،۰۰۰ نفر در خارج از بیمارستان ایست قلبی داشتند و تنها ۱۲ درصد از آنها جان سالم به در بردند.

عوامل اصلی موثر در ایست قلبی شامل:

  • سن

  • جنس بیولوژیکی

  • نژاد

  • شرایط قلبی- عروقی و متابولیکی فرد

بنابراین، موسسه ملی قلب، ریه و خون می گوید مردان مسن، افراد سیاه پوست و افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یا دیابت بیشتر در معرض خطر هستند.

به علت نتیجه ضعیف قلب، بسیاری از افرادی که خود را در معرض خطر قرار می دهند، ممکن است سعی کنند از فعالیت های خاصی مانند رابطه جنسی اجتناب کنند و اعتقاد داشته باشند که آنها بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

اما تحقیقات جدیدی که تعدادی از موسسات معتبر مانند بیمارستان دانشگاه هلسینکی در فنلاند و مرکز پزشکی سزارین در لس آنجلس، کالیفرنیا همکاری کرده اند، نشان داده اند که احتمالا ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی رخ نخواهد داد.

یافته های این مطالعه، که اولین نویسنده آن، دکتر آپو آرو است – از بیمارستان دانشگاه هلسینکی، روز گذشته در جلسات علمی AHA در سال ۲۰۱۷ در آناهیم، کالیفرنیا برگزار شد.

بروز ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی

محققان پرونده پزشکی بزرگسالان از یک جامعه در شمال غربی ایالات متحده را در طی  سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ را بررسی کردند. این گروه، در جمعیتی حدودا، ۱ میلیون فرد، ۴۵۵۷ مورد از بیماری قلبی را شناسایی کردند.

با این حال، فقط یک مورد، ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی بود، وجود داشت، البته لازم به ذکر است که این عارضه در یک ساعت پس از رابطه جنسی رخ داده بود نه در حین مقاربت.

از تمام موارد ایست قلبی که محققان شناسایی کردند، تنها ۳۴ عدد (۰.۷ درصد) در رابطه با فعالیت جنسی مورد توجه قرار گرفتند، که ۱۸ مورد در طی رابطه جنسی و ۱۵ مورد بلافاصله پس از آن دیده شد.

دکتر آرو و تیم او همچنین خاطر نشان ساخت که میزان سالانه ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی (SEX-SCA) تنها در مورد هر ۱۰۰،۰۰۰ مورد، ۰.۲۸ بود.

در مجموع، تنها ۱ درصد از همه موارد بیماری قلبی در بین بزرگسالان مرد، مربوط به مقاربت بود و برای زنان تنها ۰.۱ درصد، در اثر رابطه جنسی به بیماری های قلبی دچار شده بودند.

با وجود خطر کم، CPR یا کمک های اولیه باید ارتقا یابد

شاید حتی شگفت انگیز باشد، افرادی که ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی را تجربه کردند، معمولا کمتر از ۶۰ ساله به نظر می رسیدند و جوان تر از سنشان مانده بودند. همچنین، آمریکایی های آفریقایی تبار بیشتر از گروه های دیگر تحت تاثیر قرار گرفتند که ۱۹ درصد موارد ایست های قلبی مرتبط با رابطه جنسی یا SEX-SCA را تشکیل می دهند.

اختلاف معنی داری در مورد تاریخچه بیماری قلبی و دارو در گروه ها وجود نداشت، هر چند فیبریلاسیون بطنی بیشتر از سایر بیماری های قلب بود.

با توجه به تعداد این افراد، محققان نتیجه گرفتند که خطر کلی بیماری ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی پایین است و حتی برای زنان نیز پایین تر است.

با این حال، در حالی که این نتایج اطمینان بخش است، دکتر آرو و همکاران، ضرورت آموزش مردم در مورد اهمیت CPR، و همچنین دانستن اینکه چگونه این روش را به درستی انجام می دهند، مهم و حیاتی است.

 

مطالب مرتبط
20 اتاق پذیرایی مدرن بانمای منظره های شگفت انگیز

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.