بررسی نوت بوک XPS 15 9550

0

بررسی نوت بوک XPS 15 9550

شرکت دل با عرضه نوت بوک XPS 15 9550 محصولی را پیشتر روانه بازار کرد که باید آن را کم ضخامت ترین لپتاپ ۱۵ اینچی بازار دانست. زیرا با کاهش حاشیه صفحه نمایش آن به جای اینکه شاهد لپتاپ ۱۴ اینچی باشیم، با نوت بوکی رو به رو هستیم که به عنوان لپتاپ ۱۵ اینچی شناخته می شود. در حقیقت XPS 15 9550 از شاسی نوت بوک ۱۴ اینچی بهره می گیرد اما به عنوان لپتاپ ۱۵ اینچی محسوب می شود.

دل پیشتر نسخه جدید از XPS 15 را به عنوان XPS 15 9550 معرفی کرده که نه تنها طراحی جذابی داشته بلکه از مشخصات قابل توجهی بهره می برد. در ابعاد نسبت به مک بوک ۱۵ اینچی اپل ضخامت کمتری داشته و با وزن کمتری همراه است که همین امر کاربری راحتی را برای مخاطبان این نوت بوک به دنبال دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که XPS 15 9550 اولترابوک شناخته می شود زیرا ضخامت کمی داشته و از وزن پایینی برخوردار است از این رو نسبت به یک لپتاپ معمولی می توان حمل آسانی با آن داشت.

شرکت دل به عنوان یکی از اولین کمپانی ها در به کارگیری نمایشگر بی حاشیه لپتاپ دانست زیرا XPS 15 9550 از چنین پنل جذاب نمایشگر برخوردار است که در کنار وضوح بالا می تواند تجربه کاربری لذت بخشی را به مخاطب خود ارائه دهد. چنین ویژگی در کمتر لپتاپی قابل مشاهده است اما خوشبختانه دل آن را برای پرچمدار خود یعنی XPS 15 9550 در نظر گرفته است.

البته حذف حاشیه موجب شد تا دل ناچارا وب کم را به قسمت زیرین نمایشگر منتقل کند که از زیبایی آن نکاسته و همچنان جذابیت خود را دارد. حتی برخی رسانه ها این عملکرد دل را جالب تلقی کرده و آن را نوآورانه دانستند. با ضخامت کمی که XPS 15 9550 دارد موجب شد تا وزن آن نیز با کاهش چشمگیری رو به رو شود در این بین حمل چنین لپتاپی دشوار نخواهد بود و با راحتی همراه است. دل برخلاف مدل پیشین از باتری پرظرفیت تری بهره گرفته تا تجربه کاربری طولانی تری برای کاربر رقم زند. این عمر باتری بیشتر در کنار نمایشگر IGZO شارپ ، پردازنده نسل جدید کم مصرف و قطعات بهینه یافته صورت می گیرد.

گذشته از ویژگی های فوق انواعی از پورت ها توسط دل به کار گرفته شده تا کاربر در این زمینه بی نیاز باشد.

مطالب مرتبط
تسلا رودستر خودروی پر قدرت تسلا

مشخصات Dell XPS 15 9550

  • پردازنده Core™ i7-6700HQ  اینتل
  • حافظه رم ۱۶ گیگابایتی
  • صفحه نمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی UHD
  • حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت
  • تراشه گرافیکی GeForce GTX 960M انویدیا

طراحی و ساخت

شرکت دل برای XPS 15 9550 از بدنه کم وزن تری بهره گرفته و ضخامت آن نیز به مراتب کمتر است. در هنگام بسته شدن درب می توان به باریک بودن آن پی برد و این موضوع هنگامی که باز است نیز مشخص می باشد. در نسخه لمسی وزن دستگاه ۲ کیلوگرمی بوده و ضخامت آن نیز در کمترین حالت ۱۱ و بیشترین به ۱۷ میلیمتر می رسد.

عملکرد سخت افزاری

یکی از ویژگی های بارز XPS 15 9550  مشخصات قابل توجهی بوده که شرکت دل برای آن در نظر گرفته و می توان این نوت بوک را یک دستگاه قابل در نوع خود دانست. شرکت دل برای محصول خود سعی کرده از پردازنده نسل ششمی اسکای لیک Core™ i7-6700HQ اینتل بهره گیرد که اگرچه معماری نسبتا قدیمی داشته اما در عملکرد سخت افزاری یک سیستم قابل توجه به شمار می رود. شرکت دل با این پردازنده ۱۴ نانومتری که توان مصرفی ۳۵ تا ۴۵ واتی داشته که کم مصرف بوده و می تواند عمر باتری بالایی داشته باشد.

شرکت اینتل از گرافیک مجتمع Intel® HD Graphics 520 در این مدل بهره گرفته که در کنار کنار پردازنده Core™ i7-6700HQ می تواند قدرت بالایی داشته باشد. با وجود نمایشگر UHD یا همان Ultra HD می توان محتوا را با وضوح بالایی در کنار پیکربندی قدرتمند در نظر گرفته شده توسط دل مشاهده کرد. گذشته از گرافیک مجتمع، این کمپانی تراشه گرافیکی مستقل GeForce GTX 960M انویدیا با حافظه رم ۲ گیگابایتی GDDR5 به کار گرفته که از پهنای باند ۱۲۸ بیتی برخوردار است و می تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. عملکردی که برای کاربری مالتی مدیا گزینه مناسبی بوده و تنها برای کاربری روزانه نیست. گذشته از آن XPS 15 9550  برای انجام بازی نیز می تواند گزینه معقولی باشد و نیازی به سخت افزار بسیار قدرتمند نیست زیرا محصول دل توانایی پردازش کافی را دارد.

با مشخصات سخت افزاری موردبحث می توان این لپتاپ را رقیب سرسختی برای رقبا دانست که قادر نیستند در برابر این نوت بوک مالتی مدیا شرکت دل قرار گیرند.

حافظه رم

با حافظه ۱۶ گیگابایتی DDR4 که فرکانسی ۲۱۳۳ مگاهرتزی داشته می توان به انجام بازی پرداخت یا کاربری سنگینی داشت. انجام برنامه های سختی چون فتوشاپ و دیگر نرم افزارها با این حافظه با سرعت بالایی صورت می گیرد. البته تنها حافظه رم کافی نیست و باید پیکربندی قوی نیز برای نوت بوک در نظر گرفت و خوشبختانه لپتاپ XPS 15 9550  دل همان محصولی است که می توان انتظارات بسیاری داشت.

مطالب مرتبط
بررسی کامل XPS 13 9370 2018 دل

حافظه داخلی

شرکت دل با به کارگیری حافظه M.2 SSD با ظرفیت ۱ ترابایت ذخیره سازی سریع و پرظرفیتی را به کار گرفت. با چنین حافظه داخلی می توان در کمترین زمان برنامه ها را اجرا کرد و سیستم عامل را برای کاربری آماده ساخت. بنابراین می توان این محصول دل را در ذخیره سازی بسیار قدرتمند و سریع به شمار اورد.

نمایشگر

یکی از نقطه های عطف لپتاپ XPS 15 9550  نمایشگر جذاب بی حاشیه با کیفیت ۴کی یا همان رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسلی بوده که وضوح بالایی را به مخاطب ارائه می دهد. با تراکم ۲۷۶ppi می توان لذت کاربری فوق العاده را چشید و حرفه ای عمل کرد.

این نوت بوک به پنل IGZO IPS  مجهز شده تا زاویه دید کاملی را به مخاطب ارائه دهد. زاویه ۱۷۰ درجه از هر طرف موجب خواهد شد تا تصاویر بدون سایه مشاهده شوند و نقص کاربری به دنبال نداشته باشد. بی شک این نوع نمایشگر در هر لپتاپی قابل مشاهده نیست و XPS 15 9550  نیز از دسته نوت بوک های باکیفیت و پرچمدار بازار به شمار می رود. هنگامی که به صفحه نمایش این نوت بوک نگاهی می کنیم متوجه می شویم وضوح نمایشگر XPS 15 9550  در سطح بالایی بوده و در برابر نور مستقیم شاهد بی کیفیت بودن نمایشگر نیستیم.

در مشاهده صفحه نمایش روشن ترین و تاریک ترین قسمت به خوبی مشخص است. پشتیبانی ۷۲ درصدی از استاندارد color gamut و نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ وضوح و رنگ بالایی را به نمایش درخواهد آورد.

البته در صورت تمایل می توان نسخه لمسی این نوت بوک را نیز خریداری کرد و نسخه غیررسمی نیز در کار است.

سیستم صوتی

شرکت دل برای محصول مالتی مدیا خود از سیستم صوتی ایده آلی بهره گرفته که می توان صدا باکیفیت و بی نقصی را از آن شنید. چنین کیفیت صوتی را در کمتر نوت بوکی می توان شاهد بود و خوشبختانه XPS 15 9550  با اسپیکرهای استریو نه تنها کیفیت صدا شفاف بوده، بلکه در سطح ولووم بالا می توان صدای غنی و بزرگی را شنید و لذت برد.

مطالب مرتبط
کمپانی دل از لپ تاپ های قدرتمند سری Precision خود رونمایی کرد

باتری

XPS 15 9550 با پک باتری که دل برای محصول خود در نظر گرفته می توان عمر باتری ۹ تا ۱۷ ساعته ای را شاهد بود که موجب می شود این نوت بوک در این بخش یک گزینه ایده آل و قابل توجه باشد. برخلاف رقبا که عمر باتری کمی ارائه می دهند، XPS 15 9550 تجربه خوبی را برای کاربرانش رقم می زند تا در مدت زمان طولانی تری به کار با این لپتاپ پریمیومی و مالتی مدیا بپردازند.

فناوری WiDi

این فناوری که توسط شرکت اینتل توسعه داده شده اجازه می دهد بدون وجود کابل لپتاپ را به نمایشگر متصل کرد و محتوا را تا کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی روی صفحه نمایش بزرگی مشاهده کنید. در حال حاضر این فناوری روی XPS 15 9550 قرار گرفته تا یکی از لپتاپ های دارای این فناوری باشد.

صفحه کلید کارآمد

دل صفحه کلیدی با نور پس زمینه را برای XPS 15 9550 در نظر گرفته از این رو در شرایط نوری کم می توان به کمک این لپتاپ شرکت آمریکایی بهتر به نویسندگی یا تایپ پرداخت. گذشته از آن ارگونومی کلیدها راحتی را برای افراد به دنبال داشته می تواند در کاربری طولانی لذتی را تجربه کنند.

با این تفاسیر می توان کیبورد لپتاپ XPS 15 9550 دل را برای تایپ یا حتی بازی نیز گزینه مناسبی پنداشت.

پورت های XPS 15 9550

شرکت دل از انواع پورت ها و اسلات در این نوت بوک بهره گرفته تا کاربری کاملی را به مخاطب خود ارائه دهد. از این رو باید به یک اسلات کارت اس دی، پورت USB 3.0 ، پورت شارژ، پاور AC ، خروجی HDMI، پورت USB-C، درگاه تاندربولت ۳ و برخی دیگر اشاره داشت. با وجود درگاه تاندربولت می توان نمایشگرهای مستقلی را به نوت بوک XPS 15 9550 متصل کرد و تجربه کاربری حرفه ای تری را شاهد بود.

نتیجه گیری

اگر به دنبال نوت بوک کاملی هستید که می خواهید کاربری مالتی مدیا و حرفه ای داشته باشید بی شک XPS 15 9550 دل همان گزینه موردنظر است. البته این نکته حائز اهمیت بوده که قیمت آن کمی بالا بوده و دلیل چنین قیمتی بهره گیری از مشخصات بزرگ بوده تا تجربه خوبی را به ارمغان آورد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.