بررسی هیوندایی الانترا ۲۰۱۷

0

بررسی هیوندایی الانترا ۲۰۱۷

شاید جالب باشد که بدانیم هیوندایی الانترا دارای شش نسل مختلف در جاده هاست. بله همینطور است حقیقت دارد. درحال حاضر شش نسل متفاوت از این سدان جمع و جور در جاده های دنیا وجود دارد. آخرین نسل الانترا، الانترا ۲۰۱۷ است که در نوع اسپورت و Eco ساخته شده است.

 

موتور چهار سیلندر گاما توربو شارژر ۱.۶ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دوردردقیقه و ۱۹۵ پوندفوت گشتاور بین دور موتورهای ۱۵۰۰ و ۴۵۰۰ دور بر دقیقه از مشخصات مدل اسپورت توربوشارژر است. ۵۴ اسب بخار بیشتر از مدل ۲ لیتری و ۳۹ پوند گشتاور بیشتر از مدل اکو ۱.۴ لیتری. ۲۰۱ اسب بخار شاید قدرت پایینی به نظر برسد ولی در مدل اسپورت هیجان رانندگی لذت بخشی به شما خواهد داد. موتور الانترا ۲۰۱۷ دارای دو کلاچ می باشد که باعث مصرف سوخت پایین آن شده است. هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده ۷ لیتر و هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۹ لیتر مصرف سوخت این خودرو است.

در اینجا نقاط ضعف و قوت الانترا ۲۰۱۷ را بررسی می کنیم.

 

ضعف : سیستم انتقال قدرت

 

در الانترا ۲۰۱۷ اسپورت از سیستم انتقال قدرت دو کلاچه ۷ سرعته دستی استفاده شده است. Dual  Clutch Transmission ،  از نظر نوع تعویض دنده به دو دسته معمولی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. در سیستم انتقال قدرت معمولی ،  راننده با فشار دادن پدال کلاچ و با استفاده از دسته دنده ،دنده را تعویض مى نماید.در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک که  با استفاده از یک مبدل گشتاور(به جای کلاچ)و یک یا چند مجموعه چرخ دنده  سیاره اى،  همه کارهاى تعویض دنده به صورت خودکار انجام می گیرد.  اما سیستم دیگرى مابین این دو سیستم  وجود دارد که ترکیبى از بهترین ویژگى هاى هر دو سیستم را دارا می باشد و آن سیستم انتقال قدرت دو کلاچه است که به آن، سیستم انتقال قدرت شبه اتوماتیک، سیستم دستى بدون کلاچ یا سیستم دستى انتقال قدرت اتوماتیک شده هم گفته مى شود. البته در زمینه ماشین هاى مسابقه سیستم هاى شبه اتوماتیک مانند گیربکس دستى متوالى همواره استفاده شده اند اما در ماشین هاى معمولى تکنولوژى نسبتاً جدیدى است.

 

مطالب مرتبط
امکان مسدود سازی فوق پیشرفته تماس در اندروید پی

این سیستم انتقال قدرت عملکرد الانترا اسپورت را بهبود می بخشد و حس سوار شدن بر یک خودروی رالی را به شما می دهد البته در بعضی موارد مثل داخل شهر به خاطر ذات سیستم انتقال قدرت دو کلاچه سرعت بالایی ندارد.

 

نقطه قوت : سیستم تعلیق ارتقا یافته

سیستم تعلیق خودرو عملکرد بسیار خوبی در موقعیت های مختلف دارد. تعلیق عقب کاملا مستقل و چند جانبه است. یکی از نقاط قوت الانترا سیستم تعلیق است که در اکثر موقعیت های رانندگی امتحان خود را پس داده است و چیزی که از تعلیق یک خودروی اسپورت می خواهید در آن وجود دارد.

 

ضعف : طراحی داخلی مشکی

در نگاه اول به طراحی داخل خودرو، به قول معروف تو ذوق آدم می خورد. طراحی کاملا مشکی حتی صندلی ها و داشبورد!! استفاده از رنگ قرمز در داخل آن با ترکیب رنگ مشکی بسیار می توانست به زیبایی داخل الانترا کمک کند.

 

نقطه قوت : ظاهر اسپورت

ظاهر الانترا مدل اسپورت واقعا اسپورت است. هیوندایی در جدا کردن مدل اسپورت الانترا از سایر مدل های آن کار بسیار درستی انجام داد. حتی ظاهر آن از هوندا سیویک Si نیز بهتر است. رینگ های ۱۸ اینچی لوکس آن بسیار دیدنی است. طراحی سپرهای خودرو فوق العاده است. اگزوز دوتایی آن واقعا زیباست. رنگ آبی بدنه نیز به اسپورت بودن خودرو بسیار کمک می کند.

 

نقطه قوت : قیمت پایین

خرید الانترا اسپورت یک خرید لذت بخش است. علاوه بر مشخصات فنی قابل قبول قیمت پایین آن است که هیوندایی از فروش آن سود خوبی می برد. قیمت پایه خودرو ۲۱ هزار دلار خواهد بود که برای خرید مدلی که دارای انتقال قدرت دو کلاچه است باید ۱۱۰۰ دلار اضافه پرداخت کنید. گزینه خرید دیگری هم وجود دارد. مدل پرمیوم پکیج الانترا که شامل صفحه نمایش ۸ اینچی همراه با ناوبری، سیستم صدای بی نهایت، کنترل اتوماتیک دوقلو، آینه دید عقب اتوماتیک با homelink، و نظارت نقطه کور با هشدار که ۲۵۰۰ دلار به قیمت پایه اضافه می کند.

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

مطالب مرتبط
حراج یک بوگانی شیرون مدل 2016

مطالب مرتبط :

اولین نمایشگاه هیوندایی در سال ۲۰۱۷ با رونمایی از I30 N

خودروی سال تگزاس ۲۰۱۷

۴ خودروی اسپورتی که با بهای حدود ۱۰ هزار پوندی قابل خریداری‌اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.