نقش برگ گیاه الیا در کاهش علائم عصبی ناشی از آلزایمر

برگ گیاه الیا

برگ گیاه الیا فواید زیادی برای سلامتی دارد. آیا شما با فواید این گیاه آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیری بر بیماری آلزایم می گذارد؟ امروزه دانشمندان تحقیقات گسترده ای را بر روی این گیاه انجام داده اند که می خواهیم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. با وردنگار همراه باشید.

 

برگ گیاه الیا ( Elatostema papillosum  (برای جلوگیری از کاهش علائم عصبی ناشی از بیماری آلزایمر، مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق که در مجله پزشکی BMC منتشر شد، خواص آنتی اکسیدانی و آنتی کولین استرازی این گیاه را در درمان بیماری آلزایمر مورد بررسی و تحقیق قرار داد.

 محققان دانشگاه های بین المللی اسلامی Chittagong، دانشگاه اسلامی، و دانشگاه Rajshahi در بنگلادش ، به تولید عصاره متانولیکی از برگ گیاه الیا، برای مطالعه و تحقیق، دست زدند.

این محققان، فعالیت های مهار کننده استیل کولین استراز (AChE) و بوتیریل کولین استراز (BChE) و همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره برگ گیاه الیا را مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان همچنین به بررسی مقدار فنولیک و فلاونوئید در عصاره برگ گیاه الیا پرداختند.

 نتایج نشان داد که عصاره برگ گیاه الیا مانع از فعال سازی AChE و BChE می شود.

به  علاوه، عصاره برگ الیا، این نکته را ثابت کرد که فعالیت آنتی اکسیدانی قوی دارد.

همچنین، عصاره برگ الیا، حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید و فنولیک می باشد.

 این دسته از مزیت های عصاره برگ الیا، از استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی که باعث بروز بیماری های دژنراتیو مانند بیماری آلزایمر می شود، می توانند جلوگیری به عمل آورند.

 نتایج این یافته ها نشان می دهند که عصاره برگ گیاه الیا، به علت داشتن خواص و فعالیت آنتی اکسیدانی و آنتی کولین استراز، می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف دژنراتیو مانند بیماری آلزایمر، موثر باشد.

مطالب مرتبط
آیا اصلاح کمبود ویتامین D خطر ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس MS را کاهش می دهد؟

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

نظرات بسته شده است.