بزرگترین سهامدار اپل چه کسی است؟

0

بزرگترین سهامدار اپل چه کسی است؟

سهامدار اپل : کمپانی Berkshire Hathaway، نوعی شرکت هلدینگ و خوشه ای و چند ملیتی آمریکایی می باشد که دفتر مرکزی آن در شهر اوهاما قرار دارد.

کمپانی Berkshire Hathaway در زمینه ی انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال، بیمه سلامت، بیمه اتکایی و دیگر بیمه های نامتعارف می باشد.

درصدی از درآمد های کمپانی Berkshire Hathaway از طریق مبادلات سهام های اختصاصی، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک، مدیریت دارایی و مدیریت ثروت فراهم می گردد.

کمپانی Berkshire Hathaway در سال ۱۹۹۵ از طریق ادغام دو شرکت برکشایر و هاتاوی ایجاد شده است.

در حال حاضر شخصی به نام وارن بافت که کارآفرین، سرمایه گذار که به عنوان ثروتمندترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته می شود مدیر عامل شرکت Berkshire Hathaway می باشد.

وارن بافت ۹۵ درصد از سهامی که در شرکت بزرگ IBM داشت را به فروش رسانده است و در شرکت دیگری سرمایه گذاری کرده است، اما همه کنجکاو هستند تا بدانند که این سرمایه گذار آمریکایی هزینه ی گزافی که از فروش ۹۵ درصد از سهامش را بدست آورده در چه شرکتی سرمایه گذاری کرده است؟

وارن بافت اعلام کرده است که پول فروش ۹۵ درصد از سهامش در شرکت IBM را در شرکت اپل سرمایه گذاری کرده است.

به گونه ای که شرکت Berkshire Hathaway قبل از پایان سال ۲۰۱۷ سرمایه خود را در شرکت اپل ۲۳.۳ درصد افزایش داده است.

بنابراین می توانیم بگوییم شرکت Berkshire Hathaway با داشتن ۱۶۵.۳ میلیون سهم در شرکت اپل که برابر با ۲۷.۷ میلیارد دلار می باشد بزرگترین سهامدار اپل محسوب می شود.

آغاز سرمایه گذاری وارن بافت به عنوان سهامدار اپل در سال ۲۰۱۷

وارن بافت سرمایه گذاری خود را در شرکت اپل به عنوان ثروتمندترین کمپانی تکنولوژیک دنیا از سال ۲۰۱۶ و با خرید ۱ میلیارد دلار سود این شرکت آغاز کرده است و جالب ترین حرکت این ثروتمند آمریکایی این است که بعد از تاریخی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده است مدام سهام خود را افزایش داده است.

مطالب مرتبط
هوم پاد مقرون به صرفه در راه است

وارن بافت سرمایه گذار آمریکایی شخصیتی داشت که به هیچ عنوان با سرمایه گذاری در برندها و شرکت هایی که در زمینه ی تکنولوژی فعالیت می کردند و خدماتی را ارائه می دهند موافق نبود حتی تا دو دهه ی اخیر نیز به سرمایه گذاری در برندها و کمپانی های مطرح جهانی تن نداد تا اینکه با افزایش و نفوذ برند ها و شرکت های تکنولوژی در میان مردم رو به رو شد و تصمیم گرفت که افکار قدیمی خود را کنار گذاشته و به سرمایه گذاری در شرکت ها و کمپانی های تکنولوژی تن دهد، به همین دلیل در برند های مختلفی سرمایه گذاری کرد که البته یکی از این کمپانی های تکنولوژیک، کمپانی IBM بود.

وارن بافت با مشاهده و بررسی موفقیت های چشم گیر شرکت اپل به عنوان ثروتمند ترین کمپانی تکنولوژیکی جهان تصمیم گرفت که سهام خود را که میزان بسیار بالایی در شرکت IBM  بود به فروش برساند و در اولین و ثروتمند ترین شرکت تکنولوژی جهانی یعنی شرکت اپل سرمایه گذاری کند و حتی پس از آن هم روز به روز سهام خود را در این شرکت افزایش داد.

منبع : appleinsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.