یک دانشمند بریتانیایی بطری آبی اختراع کرده است که ظرف ۳ هفته به طور کامل تجزیه می شود

0

یک دانشمند می گوید بطری آبی اختراع کرده است که ظرف ۳ هفته به طور کامل تجزیه می شود

یکی از دانشمندان بریتانیایی ادعا می کند که موفق شده بطری آبی را اختراع کند که فاقد مواد پلاستیکی بوده و هیچ گونه ماده پلاستیکی ای در ساخت آن استفاده نشده است. این محقق در ادامه ادعاهایش افزوده است که این بطری تنها ظرف سه هفته تجزیه شده و به خاک باز می گردد.

این بطری آب که ، توسط جیمز لانگ کرافت تولید شده به احتمال بسیار زیاد، و در صورتی که ادعاهای این دانشمند حقیقت داشته باشد جایگزین بطری های پلاستیکی معمولی فعلی خواهد شد و به نجات اقیانوس ها و زمین های خشک سراسر جهان از زباله های پلاستیکی ای که تقریبا تمام نقاط این کره خاکی را فرا گرفته اند کمک شایانی خواهد کرد.

پوشش بیرونی بطری از کاغذ بازیافت شده ساخته شده است

لانگ کرافت  در ادامه توضیحات خود در مورد این محصول بیان داشته است که پوشش بیرونی بطری از کاغذ بازیافت شده شرکت های تجاری ساخته شده است، در حالی که پوشش داخلی ضد آب با مواد کامپوزیتی بسیار مقاومی ساخته شده اند. این شرکت در یکی از بیانات خود خطاب به Business Insider گفته است که تمام اجزای بطری می تواند به طور کامل در عرض سه هفته پس از دور انداختن بطری آب یا دفن زباله ها تجزیه شوند و علاوه بر این نکته جالبی که در مورد این محصول وجود دارد این است که می تواند توسط موجودات دریایی به عنوان ماده غذایی خورده شود و در واقع به یکی از منابع غذایی این موجودات تبدیل شود. این امر تعجب سایر دانشمندان را برانگیخته است.

تجزیه طی یک سال

لانگ کرافت  در مصاحبه خود با Standard Evening در خصوص بطری جادویی اش گفته است که درپوش فولادی بطری نیز پس از چیزی در حدود یک سال زنگ زده و به طور کامل تجزیه خواهد گردید. این اکتشاف از آن جهت حائز اهمیت است که معمولا تجزیه پلاستیک صدها سال طول می کشد و علاوه بر آلوده سازی محیط زیست سبب مرگ و میر بسیاری از موجودات زنده می شود.

مطالب مرتبط
کانسپت جدید X E-Tense دی اس در راه است

هزینه تخمینی تولید این بطری ها: چیزی در حدود ۲۵۰۰۰ پوند

لانگ کرافت، که در اسکاتلند زندگی می کند، هنوز منتظر ثبت اختراع خود است و بی صبرانه منتظر است تا هر چه زودتر، محصول تولیدی اش را روانه بازار کند و علاوه بر کمک به محیط زیست بتواند صاحب سود هنگفتی شود. او هزینه تخمینی تولید این بطری ها را چیزی در حدود ۲۵۰۰۰ پوند (۳۴۰۰۰ دلار آمریکا) پیش بینی کرده بود، که تاکنون به حدود ۸۰۰۰ پوند ( یازده هزار دلار آمریکا) افزایش یافته است. او امیدوار است تا بتواند بطری های استثنایی خود را تا پایان سال در تمام فروشگاه های سطح کشورش مشاهده کند و به گفته   تایمز، این بطری ها باید به قیمتی برابر با ۸۵ و ۹۰ پوند (حدود ۱.۲ دلار) فروخته شوند تا بتوانند به  جایگزین مناسبی برای پلاستیک تبدیل گردند.

Insider Business  از لانگ کرافت خواست تا  یکی از بطری های آب را برای تست به این مجله بدهد، اما این دانشمند درخواست این مجله را رد کرد، زیرا او نمی خواهد قبل از این که اختراعش ثبت شود کسی، آن را از چنگش دراورد.
EcoWatch گزارش داد که حداقل ۵۰ میلیون عدد (۵۵ یا ۵۰ هزار کیلوگرم) پلاستیک در اقیانوس های سراسر جهان وجود دارد. امسال جسد یک نهنگ عظیم الجثه در سواحل اسپانیا پیدا شد که چیزی در حدود ۲۹ کیلوگرم زباله های انسانی، از جمله بطری های پلاستیکی و قوطی کنسرو در معده اش جمع شده بود. این امر واقعا تاسف بر انگیز است.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.