بیشترین سهم از بازار ساعت های هوشمند به اپل تعلق گرفت

0

بیشترین سهم از بازار ساعت های هوشمند به اپل واچ تعلق گرفت

براساس اطلاعات و گزارشات بدست آمده از فروش تلفن های همراه هوشمند در بازار موبایل های هوشمند متوجه شدیم که طی سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۷ بازار فروش تلفن های همراه هوشمند با کاهش ۵ دهم درصدی رو به رو بوده است اما در مقابل کاهش فروش تلفن های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۷ ، فروش پوشیدنی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ و به خصوص سه ماهه ی پایانی این سال به طرز چشم گیری افزایش یافته است.

به گونه ای که فروش محصولات پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۱۷ به خصوص سه ماهه ی پایانی این سال رشدی برابر با ۷.۷ درصد داشته است به این معنا که فروش محصولات پوشیدنی هوشمند تا قبل از سال ۲۰۱۷ برابر با ۳۵.۲ میلیون به ۳۷.۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ رسیده است که واقعا شگفت انگیز است.

براساس اطلاعات و گزارشات منتشر شده توسط یک موسسه ی آماری به نام IDC ، مجموع کل محصولات هوشمند پوشیدنی که در سال ۲۰۱۷ روانه ی بازار شده است ۱۱۵.۴ میلیون دیوایس بوده است در حالی که تعداد عرضه ی همین دیوایس ها در سال ۲۰۱۶ ، ۱۰۴.۶ میلیون دیوایس بوده است و این معنا است که عرضه ی دیوایس های هوشمند پوشیدنی در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۱۰ درصدی داشته است چرا که خرید دیوایس های پوشیدنی توسط کاربران در سال ۲۰۱۷ به خصوص سه ماهه ی آخر این سال به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرده بود. در میان شرکت های طراح و تولید کننده ی دیوایس های پوشیدنی هوشمند، شرکت اپل توانسته است برای اولین بار بیشترین سهم بازار را از فروش دیوایس های پوشیدنی هوشمند را از آن خود کند.

به گونه ای که شرکت اپل توانسته است ۸ میلیون دیوایس اپل واچ سری ۳ را در بازه ی زمانی بین اکتبر و دسامبر به بازار محصولات هوشمند پوشیدنی عرضه کند. و از همین رو شرکت اپل ۲۱ درصد از سهم فروش دیوایس های هوشمند پوشیدنی بازار را از آن خود کرد و توانست برای اولین بار جزء اولین شرکتی باشد که در این زمینه فروش بیشتری داشته است. براساس افزایش فروش محصولات هوشمند پوشیدنی شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ به خصوص سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۷ این شرکت اعلام کرده است که با رشد ۵۸ درصدی فروش اپل واچ سری ۳ رو به رو شده است.

مطالب مرتبط
فروش 2 میلیون اسپیکر هوشمند هوم پاد توسط اپل

دومین کمپانی که توانسته است بعد از کمپانی اپل سهم بیشتری از بازار محصولات هوشمند پوشیدنی را به خود اختصاص دهد کمپانی فیت بیت می باشد که در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۶ توانسته بود سهمی برابر با ۱۸.۵ درصد از بازار فروش محصولات هوشمند پوشیدنی را به خود اختصاص دهد در صورتی که توانست این میزان از فروش خود را در سال ۲۰۱۷ به طرز چشم گیری افزایش دهد و ۵.۴ میلیون دستگاه هوشمند پوشیدنی را روانه ی بازار کند.

در رده ی سوم و چهارم، شرکت های شیائومی و هواوی به ترتیب با عرضه ی ۴.۹ میلیون دستگاه و ۱.۶ میلیون دستگاه قرار داشتند چرا که شرکت هواوی طراحی و ساخت دیوایس های پوشیدنی خود را در سال ۲۰۱۷ افزایش داده است به گونه ای که توانست ۴.۳ درصد از بازار فروش محصولات هوشمند پوشیدنی را از آن خود کند.

ساعت های هوشمندی که در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی اپل طراحی و عرضه شدند ۵۶ درصد نسبت به مجموع این محصولات پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۱۷ کمتر بود چرا که شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ ، توانست رکورد را با اپل واچ بشکند و ۱۷.۷ میلیون ساعت هوشمند را طراحی و روانه ی بازار کند. شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ سهمی ۱۰.۸ درصدی از بازار فروش ساعت های هوشمندش به دست آورده بود در صورتی که توانست در سال ۲۰۱۷ ، ۵ درصد به سهم فروش ساعت های هوشمندش در بازار سال ۲۰۱۶ بیافزاید و ۱۵.۳ درصد از فروش ساعت های هوشمند در بازار را از آن خود کند.

اما در مقایسه با رشد ۵ درصدی که شرکت اپل از فروش ساعت های هوشمند  اپل واچ در سال ۲۰۱۷ توانست کسب کند، شرکت شیائومی در همان رنجی که در سال ۲۰۱۶ داشت با کاهش فروش محصولات هوشمند پوشیدنی اش تا ۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۷ رو به رو شد. که باعث شد در همان رده ی سوم جدول باقی بماند.

مطالب مرتبط
تصاویر زیبایی از هوندا CR-V

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.