بررسی کامل بی ام و X3 M40i ، مزایا، معایب و قیمت

بی ام و X3 M40i

0

بی ام و X3 M40i را بیشتر بشناسید

بی ام و X3 : شرکت بی ام و برند شناخته شده ای در صنعت تولید خودرو محسوب می شود. کمپانی که هر سال محصولات جدیدی برای معرفی در محافل خبری دارد.

یکی از مدل های برجسته این کمپانی شاسی بلند بی ام و X3 است که در تریم های مختلفی به فروش می رسد و یکی از آنها نسخه M40i می باشد. در سال گذشته بی ام و از X3 M40i را معرفی کرد که با طراحی جدید و مشخصات خوبی همراه بود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی شاسی بلند باکیفیت شرکت باواریایی بپردازیم و با ویژگی های آن نیز همراه شد. بدون شک بی ام و برند شناخته شده ای در صنعت است و تاکنون توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند.

مزایا: عملکرد شگت آور/تعادل فوق العاده/کابین باکیفیت/هوشمند با سیستم iDrive پاسخگو/فضای داخلی گسترده و پیشرفته

معایب: بدون هیچ کمک راننده استاندارد/بدون اندروید اتو/پشتیبانی از اپل کارپلی با هزینه ۳۰۰ دلاری

پیش زمینه: طراحی جدید بی ام و

برخی ها معتقدند بی ام و یک برند لوکس ساز است و بدون شک در این موضوع شکی نیست. بی ام و کمپانی بوده که تاکنون توانسته با طراحی زیبا و باکیفیت بهترین جوایز را به خود اختصاص دهد. مدل شاسی بلند X3 M40i 2018 با زبان طراحی جدید بی ام و همراست و زیبایی قبل را حفظ کرده است. بی ام و می داند از چه زبانی در مدل های جدید به کار گیرد تا لطمه ای به محبوبیت طراحی محصولاتش وارد نشود. X3 M40i 2018 نیز از همین خودروها بوده و باوارایی ها با استفاده از مهندسان با تجربه دست به کار شده و طراحی جذابی را خلق کردند.

بی ام و با بخش M خود محصولات را اسپرت می دارد تا موردتوجه دوستداران خودروهای اسپرت قرار گیرد. مدل هایی نظیر M2، M5 و چندی دیگر که در سال های اخیر توانستند طرفداران بسیاری کسب کنند. سری M شاسی بلند بی ام و نیز با تریم اسپرت و پیشرانه قدرتمند چند سالی وارد بازار شده و هر سال نیز کمپانی آلمانی مدل های جدیدی را روانه بازار می کند. نسخه های M همگی دارای مشخصات قدرتمند و قابل توجهی هستند که نظر هر فردی را جلب می سازند.

نسل سوم بی ام و X3

نسل سوم بی ام و X3 در اواخر سال گذشته معرفی شد و با پیشرانه قدرتمند ۲.۰ لیتری توربوشارژ می تواند یکی از بهترین شاسی بلندهای باکیفیت و پریمیومی به نظر برسد. بخش M Performance نیز با کمی ارتقا روی کابین و پیشرانه X3 نسل سومی آن را به شاسی بلند فوق العاده ای تبدیل کرده است. خودرو X3 M40i 2018 با قیمت ۵۵ هزار دلار قدرت بالایی دارد و این در حالیست که AMG GLC43 مرسدس با قیمت ۵۷ هزار دلار و آئودی SQ5 با قیمت ۵۵ هزار دلار از رقبا X3 بی ام و تلقی می شوند. باتوجه به محصولات پیشرفته ای چون i3 و i8 ، شرکت باواریایی تغییرات مطلوبی روی نسل سوم ایکس ۳ حاصل کرده تا شاسی بلند کراس ایده آلی را توسعه دهد. X3 M40i یک نسخه تکامل یافته سومین نسل X3 محسوب شده و باید انتظارات بسیاری در بحث عملکرد و کابین داشت.

مطالب مرتبط
بی ام و M2 Competition با موتور قدرتمند در راه است

نسخه  M40i

البته این نسخه که به عنوان M40i شناخته می شود و برجسته است. رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی، کالیپر ترمز آبی رنگ، کیت اسپرت و آینه بغل نقره ای ویژگی های ظاهری X3 M40i را تشکیل می دهد. بی ام و در نظر داشته با افزودن مشخصات ظاهری و فنی قابل توجه به این کراس شاسی بلند نظر طرفداران و جوانان را جلب کند.

جذابیت کابین پریمیومی X3 M40i 2018

بی ام و با X3 M40i مدل لوکس و جذابی را توسعه داده که به سختی می توان آن را مدل نامطلوبی دانست. X3 M40i به خوبی هدف بی ام و را دنبال می کند تا موردتوجه قرار گیرد. کابین داخلی با ترکیبی از چرم و فلز زیبایی بسیاری به آن بخشیده و تریم رنگی کرم و مشکی نیز در افزایش جذابیت کابین پریمیومی X3 M40i 2018 بی تاثیر نبوده است. مدلی که مهندسان بی ام و سعی داشتند مشخصه های قابلی را در کابین داخل به کار گیرند و خودرویی منحصربفرد را در میان رقبا به خریدار ارائه دهند. ظرافت و کیفیت بالا به خوبی در داخل کابین X3 M40i مشهود است و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. باواریایی ها همیشه مدل هایی را تولید می کنند که در بحث کیفیت به سختی می توان مشکلی را شاهد بود و بلکه همیشه در نوع خود قابل توجه هستند.

بی ام و X3 : شاسی بلندی با کیفیت

X3 M40i 2018 نیز یکی از همین مدل هاست و عجیب نیست با یک خودرو تمام عیار شاسی بلند رو به رو باشیم. همانطور که گفته شد در داخل کابین متریال پریمیومی به کار گرفته شده که خیره کننده است. صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی در کنسول مرکزی با انبوهی از آپشن ها رانندگی را برای افراد لذت بخش می سازد. یک پد شارژ بی سیم نیز در قسمت زیرین کنسول تعبیه شده و افراد می توانند گوشی هوشمند خود را به صورت بی سیم شارژ کنند. این نوع فناوری در بیشتر خودروهای به روز و جدید تعبیه شده است. متاسفانه سیستم سرگرمی X3 که همان سیستم سرگرمی اختصاصی بی ام و است فاقد اندروید اتو و اپل کارپلی در این اتومبیل می باشد. البته برای فعال سازی اپل کارپلی باید هزینه ۳۰۰ دلاری پرداخت کرد.

کنترلر iDrive

کنترلر iDrive نیز یک پد یکپارچه لمسی را در اختیار رانندگان X3 می گذارد تا با آن بتوانند به تنظیم قابلیت های مختلف این کراس شاسی بلند بپردازند. یکی از ویژگی جالب سرعت سنج X3 همانند M5 نسل فعلی ترکیب صفحه نمایش دیجیتالی در کنار حاشیه ای فلزیست که طراحی جالبی را به این بخش خودرو افزوده است. البته در نسل فعلی صفحه نمایش کاملا دیجیتالی جایگزین این سرعت سنج شده است و طراحی پیشرفته تری به خودروهای بی ام و می بخشد. اگرچه آئودی با سیستم سرگرمی MMI  و مرسدس با COMAND توانستند به سطح بالایی از پیشرفت برسند اما iDrive بی ام و یک سیستم سرگرم سازگارترست.

مطالب مرتبط
اولین شاسی بلند فول سایز بی ام و ایکس 7 معرفی شد

X3 یک شاسی بلند ۵ سرنشین

با فاصله دو محور ۲.۲ اینچی بیشتر نسبت به X3 اصلی، سرنشینان راحت تر می توانند در سفر پای خود را دراز کرده و استراحتی کنند. در اتومبیل های شاسی بلند آنچه بسیار توجه شده و اهمیت دارد، حجم فضای داخل کابین است و در صورت کوچک بودن بدون شک ناراحتی را برای سرنشینان به دنبال خواهد داشت. X3 یک شاسی بلند ۵ سرنشین است و مدل ۷ نفره ای از آن تولید نمی شود زیرا در سگمنت خودروهای میان سایز قرار می گیرد. سقف پانوراما در شب و روز جلوه زیبایی به داخل کابین می بخشد  و آن را رویایی می سازد. البته این روزها مدل های مختلفی را می توان شاهد بود که با سقف پانوراما یا همان یکپارچه شیشه همراه هستند. این نوع سقف ها علاقمندان بسیاری داشته اما بی ام و در محصولاتش سقف منحصربفرد و زیبایی را به کار می گیرد که قابل توجه است.

جای بطری در کنار درب قرار داده شده تا در طول سفر آن را به کار گرفت. صندلی های عقب برای افزایش حجم صندوق قابلیت تا شدن داشته و این امر کمک می کند تا افراد هنگام خرید اجناسی بتوانند حجم بالایی را در صندوق قرار دهند. این فضای صندوق در مقایسه با آئودی SQ5  و مرسدس GLC43 بیشتر است و خریداران بی ام و X3 M40i 2018 در این زمینه برنده هستند.

بی ام و X3 در نسخه استاندارد برخی قابلیت ها چون Apple CarPlay و Driving Assistance را قرار نمی دهد که برای گزینه دوم می توان بسته ۹۰۰ دلاری را با قابلیت اخطار عدم ورود به خط، نظارت نقطه کور، کروز کنترل انطباقی، ترمز خودکار اضطراری ، سیستم کمک ترافیکی و برخی دیگر را دربرمی گیرد.

صفر تا صد ۴.۴ ثانیه ای: رانندگی راحت با بی ام و X3

X3 M40i بی ام و یک مدل برجسته در بحث تجربه رانندگیست. مدل پایه این خودرو از xDrive30i بهره می برد و سیستم تعلیق انعطاف پذیر و نرمی محسوب می شود. پیشرانه ۳.۰ لیتری توربوشارژ عملکرد بالایی می تواند از خود نشان دهد و یک موتور پرتوانیست. M40i از پیشرانه ای با قدرت ۳۲۰ اسب بخاری برخوردار است که در کنار گیربکس هشت سرعته قرار می گیرد و نیرو به چهارچرخ منتقل می شود. از این رو M40i می تواند در کمتر از ۴.۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و سقف سرعت ۲۴۸ کیلومتربرساعتی پیدا کند. این در حالی است که آئودی SQ5 قدرتی ۳۵۴ اسب بخاری و مرسدس AMG GLC43 قدرتی ۳۶۲ اسب بخاری دارند که در ۵.۱ و ۴.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسند.

مطالب مرتبط
HSV و خودروهای جدید SportsCat و plus SportsCat

پیشرانه قدرتمند

علت ۰ تا ۱۰۰ بیشتر با وجود پیشرانه قدرتمند دو مدل آئودی SQ5 و مرسدس AMG GLC43 وزن بیشتر آنهاست و در این بین X3 M40i با وزن کمتری که داشته آیرودینامیک قابل توجهی را می توان شاهد بود که نقش موثری در افزایش سرعت دارد.

با تمام این تفاسیر M40i یک شاسی بلند اسپرت تطبیق پذیر است. بی ام و این شاسی بلند را به صورتی توسعه داده که می توان آن را خودرویی چابک و سرسخت دانست که به عنوان ویژگی های لازم یک SUV قدرتمند است. با سیستم تعلیق و ترمزهای M Sport در کنار کمک فنرهای انطباقی، داشتن انتظارات بسیار از X3 M40i عجیب نیست زیرا نوعی خودرو اسپرت به شمار می رود. اگرچه سیستم تعلیق و برخی بخش های فنی این خودرو اسپرت هستند، اما در برخی موارد دو خودرو آئودی SQ5 و مرسدس AMG GLC43 ممکن است عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

کمک فنرها در X3 M40i

برای انطباقی ساختن کمک فنرها در X3 M40i می تواند در هنگام  رانندگی حالت adaptive را انتخاب کرد که در مجموع ۴ مدل حالت رانندگی standard comfort, sport و ECO برای این خودرو تعریف شده است. بی ام و سعی داشته تجربه رانندگی تمام عیاری را به صاحبان و رانندگان X3 ارائه دهد از این رو با تجربه ای که پشت فرمان ایکس ۳ می‌توان بدست آورد، بدون شک به این هدف باواریایی می توان پی برد.

پایان

بی ام و X3 M40i در حقیقت نسخه ارتقایافته و اسپرت X3 استاندارد است به شکلی که ویژگی هایی چون سیستم تعلیق، ترمز، پیشرانه و برخی دیگر این خودرو ارتقایافته و از حالت اصلی خارج شده است اما این بدان معنا نیست که باید شاهد تفاوت انبوهی بود. X3 M40i خودرو کاملیست که به عنوان شاسی بلند باکیفیت و میدسایز باواریایی ها شناخته می شود. ابعاد مناسب آن نظر هر جوانی را جلب می کند و مشخصات چشمگیری که بی ام و برای آن فراهم آورده چشم پوشیدنی نیست و ارزش خرید این خودرو ۵۵ هزار دلاری را بالا می برد.

با قیمت ۵۵ هزار دلاری بی ام و محصولی را در بازار عرضه می دارد تا مورد توجه طرفداران و مخاطبان قرار گیرد. آنچه در این خودرو گنجانده شده همگی کیفیت بالایی دارند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.