تانک، جدیدترین خودروی ساخته شده توسط رضوانی موتورز

تانک، جدیدترین خودروی ساخته شده توسط رضوانی موتورز

رضوانی موتورز ( Rezvani Motors) یک طراح خودرو ایرانی آمریکایی و تولیدکننده خودروی سوپر اسپورت با عملکرد بالا در ارواین، کالیفرنیا است.وی در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه ایا دوست داشتید ملیتی کاملا امریکایی داشتید گفت: خیر من به ملیت ایرانی امریکایی خود افتخار میکنم و باعث افتخار است که نژادی از سخت کوش ترین مردمان ایران(سنگسری) را دارم؛ چرا که در دنیای امروزی این دو کشور بیشترین تاثیر را در جنبه های مختلف در سطح جهان دارند . رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی ، یکی از طراحان خودروی سوپر اسپورت سارت ونسر (Vencer’s Sarthe supercar) تأسیس شد که قبلاً با استون مارتین، فراری و DBC کار می‌کرد. محصول اصلی این شرکت، رضوانی بیست (Rezvani Beast) است، پروژه‌ای که توسط خود رضوانی تأمین مالی شده است.

 

تولید خودرو رضوانی موتورز در یک مرکز با مساحت ۵۰٬۰۰۰ فوت مربع در سانتا آنا، کالیفرنیا انجام می‌شود. در ماه مه سال ۲۰۱۵، رضوانی موتورز جزئیات و عکس‌هایی از رضوانی بیست (Rezvani Beast) منتشر کرد. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، رضوانی از نسخه تولیدی سوپراسپرت خود رونمایی کرد که به مشتریان اجازه سفارش ماشین با فرایند تولید ۱۲–۸ هفته‌ای را می‌دهد.

 

کریس براون اولین رضوانی بیست را در سال ۲۰۱۵ با ۲۰۰٬۰۰۰ دلار خریداری کرد. این خودرو در فیلمبرداری تک‌آهنگ «صفر (Zero)» براون استفاده شد. از آن در نماهنگ «خود همونی که می‌خوامی» از کامران و هومن نیز استفاده شده است. با ۵۰۰ اسب بخار این ماشین مسابقه خیابانی بدون هیچ درب، سقف، و وزن آن تنها ۱۶۵۰ پوند (۷۵۰ کیلوگرم) است.

 

فردیس رضوانی، خودروساز ایرانی‌تبار، محصول جدید خود را در کالیفرنیا رونمایی کرد. این خودرو که نامش “تانک” است، بر روی شاسی جیپ رانگلر جی کی ساخته شده است و موتور ۶.۴ لیتری هشت سیلندرش ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

 

مطالب مرتبط
زبان های مورد نیاز در دنیای دیجیتال

ماشین همان طور که از نامش پیدا است با الهام از خودروهای نظامی طراحی شده است. برخلاف بدنه کاملا متفاوت، داخل خودرو ساده و تقریبا شبیه به جیپ رانگلر است. صندلی‌ها با چرم دست‌ساز روکش شده و امکانات لوکسی نظیر نمایش اطلاعات خودرو روی شیشه جلو و یک نمایشگر ۷.۹ اینچی به آن اضافه شده است.

 

قیمت پایه خودرو ۱۷۸ هزار دلار است و خریداران می‌توانند امکاناتی اضافه نظیر شیشه و بدنه ضد گلوله، دوربین دید در شب و دوربین حرارتی برای ماشین خود سفارش دهند.

 

تیم طراحی رضوانی ادعا می‌کند که تانک، ظاهر خود را از خودروهای نظامی الهام گرفته است؛ ولی به نظر می‌رسد که بدنه‌ی این شاسی‌بلند، بیشتر آینده‌نگرانه باشد تا نظامی. گلگیرهای برآمده و فرم کاپوت، نمای جلویی تانک را تکمیل کرده است. فاصله‌ی بسیار کم بین سپر جلو تایرهای جلو، عبور این شاسی بلند بی‌نظیر را از موانع بسیار ساده‌تر کرده است. سیستم چهارچرخ محرک تانک، قابلیت غیرفعال شدن دارد. در سقف تانک، به لطف وجود چراغ‌های LED، دید و روشنایی بیشتری در هنگام رانندگی در شب وجود خواهد داشت. برخلاف ظاهر خشن بدنه، فضای داخلی لوکس کار شده است و حتی پکیج آپشن روکش‌های چرم و چرم مخملی نیز در دسترس است. از دیگر موارد کابین می‌توان به نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) و سیستم صوتی و مرکزی با نمایشگر ۷.۹ اینچی با قابلیت استفاده از گوگل مپ، پاندورا، استیچر و اپلیکیشن‌های دیگر نام برد.

 

مدل استاندارد تانک، قابلیت افزایش ارتفاع تا ۱۵ سانتی‌متر با کمک‌فنرهای برند Fox دارد. همچنین قفل دیفرانسیل برقی به همراه اکسل‌های سفارشی ۶۰/۴۰ برند Dynatrac روی مدل استاندارد قرار دارد. به لطف ارتفاع زیاد، نصب تایرهای ۳۷ اینچی بدون هیچ مشکلی ممکن شده است.

 

 تیم مهندسی رضوانی، دو پکیج مخصوص آف‌رود برای تانک در نظر گرفته است. پکیج آف‌رود اکستریم، مواردی چون اکسل‌های سفارشی ۶۰/۸۰ برند Dynatrac، کمپرسور هوا، قفل دیفرانسیل وکیوم، ترمزهای سفارشی، کمک‌فنرهای ۶ سانتی‎متری به همراه فناوری DSC رضوانی موتورز را شامل می‌شود.

 

مطالب مرتبط
ترکیب برنامه های مک، iOS و آیپد

نظرات بسته شده است.