تاکسی پرنده VTOL پروژه مشترک اوبر و ناسا

0

تاکسی پرنده الکتریکی پروژه مشترک اوبر و ناسا

الکتریکی اوبر : طی کنفرانس الویت شرکت مطرح اوبر با سازمان ملی هوا و فضا ایالات متحده موسوم به ناسا قرارداد توسعه و ساخت تاکسی پرنده را امضا کردند که بزودی صورت خواهد گرفت.

اولین باری که پروژه ی تاکسی پرنده مطرح شد ، سال ۲۰۱۶ بود که کمپانی اوبر در ابتدا به تنهایی چنین پروژه ای را مطرح کرد به گونه ای که در آغاز کار تنها بود اما در حال حاضر این کمپانی علاوه بر اینکه با کمپانی ناسا قراردادی در این زمینه امضاء کرده است کمپانی های بوئینگ ، ایرباس و حتی تعدادی دیگر از استارتاپ های هواپیمایی برای اجرای پروژه تاکسی پرنده به کمپانی اوبر پیوسته اند .

هواپیماهای الکتریکی

علاوه بر این کمپانی اوبر قصد دارد ، برای حمل افراد در اطراف مراکز شهری ، هواپیماهای عمود پرواز و یا بهتر است بگوییم VTOL را تولید کند چرا که این هواپیماهای الکتریکی دارای مزیت های فراوانی هستند که یکی از مزیت های آنها کاهش انتشار نویز و کربن تا حداقل ممکن می باشد . قرار است طراحی داخلی این هواپیماهای الکتریکی به این شکل باشد که دارای دو و یا چهار صندلی باشد و عملکرد آن به گونه ای باشد که مسافران را در مسافتی حدود ۹۶ کیلومتر بین پدهای پرتاب اختصاصی که اسکای پورت نام دارند حمل کند .

دلیل اینکه کمپانی ناسا با کمپانی اوبر در زمینه ی اجرای پروژه تاکسی پرنده قرارداد امضاء کرده است و قرار است با این کمپانی همکاری داشته باشد این است که ، با افزایش چنین خدماتی برای بلند شدن تاکسی پرنده از سطح زمین ، ترافیک هوایی ایجاد خواهد شد و ناسا قصد دارد این ترافیک هوایی را کنترل کند .

در پروژه تاکسی پرنده قرار است کانالی برای فضای پرواز در یک ارتفاع مشخص ایجاد گردد ، به معنای بهتر قرار است کانالی کم سرعت از فضای موجود برای پرواز هوایی برای هواپیماهایی که بدون سرنشین مخصوص سرگرمی و تصویر برداری هستند ایجاد گردد ، علاوه بر این قرار است دو کانال دیگر که یکی برای ارتفاع بالاتر هواپیماهای بدون سرنشین مخصوص حمل کالا می باشد و کانال دیگری برای پرواز تاکسی پرنده درنظر گرفته شوند .

مطالب مرتبط
بی ام و M3 CS 2018

براساس قراردادی که بین دو کمپانی اوبر و ناسا بسته شده است ، کمپانی اوبر اطلاعات و برنامه های خود را در زمینه ی شبکه ی حمل و نقل شهری به کمپانی ناسا ارائه می دهد و بعد از آن کمپانی ناسا با دریافت این اطلاعات و برنامه ها از کمپانی اوبر آنها را با اطلاعات خود در زمینه ی مدل سازی هواپیما هایش ترکیب می کند ، هدف از این نوع ترکیب اطلاعات شبکه ی حمل و نقل شهری و مدل سازی هواپیما با یکدیگر ، شبیه سازی ترافیک هوایی هواپیمایی سبک در نزدیکی فرودگاه بین المللی دلاس فورث ورث می باشد .

مدیر ارشد کمپانی اوبر در همین زمینه اشاره کرده است که ، از آنجایی که توافق ما با کمپانی ناسا باعث ترکیب تخصص انبوه مهندسی ما با تجربیات ده ساله ی کمپانی ناسا در حوزه های کلیدی و حائز اهمیت می شود این توافق و همکاری برای ما بسیار هیجان انگیز است .

همانطور که اشاره کردیم تنها کمپانی ناسا نیست که با اوبر در زمینه ی ساخت تاکسی پرنده همکاری می کند بلکه کمپانی های هواپیمایی دیگری نیز هستند که تمایل دارند با اوبر همکاری کنند ، یکی از این کمپانی های هواپیمایی ، کمپانی امبرائر برزیل می باشد که از هلیکوپتری که دارای هشت روتور افقی است استفاده می کند .

پروژه سال ۲۰۲۰ کار خود را آغاز می کند و ابتدا در شهرهای دالاس، دبی و لس آنجلس از شهرهای توریستی و مهم جهان به کار گرفته می شود. به مرور زمان در مناطق دیگری شاهد گسترش پروژه خواهیم بود.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.