طراحی تایرهای جدید مخصوص خودروهای برقی توسط کمپانی Goodyear

0

طراحی تایر های جدید مخصوص خودروهای برقی توسط کمپانی Goodyear

 یکی از مشهورترین کمپانی ها در زمینه ی تولید و عرضه ی تایرها و لاستیک های خودروهای مختلف در جهان ، کمپانی Goodyear می باشد. با پیشرفت تولید و عرضه ی خودروهای برقی ، کمپانی Goodyear نیز دست به کار شده است و به تازگی از اولین نمونه های تایرهای خود مخصوص خودروهای برقی رونمایی کرده است.

دلیل اینکه کمپانی Goodyear به طراحی و تولید تایرهایی مخصوص خودروهای برقی دست زده است این است که تایرهای استاندارد معمولی در این دسته از خودرو های برقی دارای اصطکاک و البته فرسایش بالاتری می باشند از این رو سریع تر تخریب می شوند و در بازه ی زمانی بسیار کمی نیاز به تعویض دارد چرا که وسایل نقلیه الکتریکی دارای ماهیت قوای محرکه و باتری های خود وزن و البته گشتاوری تقریبا بالا نسبت به مدل های درون سوز می باشند .

کمپانی هایی که در زمینه ی طراحی و ساخت تایرهای خودرو های الکتریکی فعالیت دارند با یکدیگر در رقابت تنگاتنگی هستند تا بتوانند نمونه های برتر و کارآمد تری را تولید کنند و دلیل چنین رقابتی بین کمپانی های تولید کننده این است که در صورت اینکه مقاومت کششی تایرهای خودرو های برقی کاهش پیدا کنند رنج مسافت قابل پیمایش افزایش پیدا خواهد کرد .

تایر های کمپانی Goodyear در کلاس EfficientGrip

کمپانی Goodyear در نمایشگاه خودروی ژنو سال میلادی جاری از تایرهای مخصوص خود برای خودرو های الکتریکی رونمایی کرد . در کل تمامی تایر های کمپانی Goodyear در کلاس EfficientGrip  قرار دارند . اولین نمونه از تایر موجود در این کلاس دارای تکنولوژی  Electric Drive  می باشد ، این نمونه به گونه ای طراحی شده است که دارای تغییرات جدیدی می باشد که باعث خودروهای الکتریکی بهترین عملکرد را داشته باشند .

مطالب مرتبط
آغاز تولید چیپ های GDDR6 توسط سامسونگ

کمپانی Goodyear اعلام کرده است که بازه ی زمانی تایر های مخصوصی که برای خودرو های برقی طراحی و تولید کرده است نسبت به تایر های استاندارد معمولی حدود ۳۰ درصد بیشتر می باشد . علاوه بر این تایر های استاندارد معمولی دارای مقاومت نورد پایین که در واقع همان میزان مصرف انرژی که تایر تحت فشار می باشد هستند از این رو رنج مسافت قابل پیمایش را افزایش می دهند .

توجه داشته باشید که هر چه میزان مقاومت نورد کمتر باشد ، خودرو با سهولت بیشتری بر روی سطح جاده حرکت می کند از این رو در خودرو های برقی با افزایش رنج مسافتی همراه می باشد .

رفع مشکل وزن و گشتاور بالای خودرو های برقی

مدیران کمپانی Goodyear اعلام کرده اند که برای رفع مشکل وزن و گشتاور بالای خودرو های برقی که باعث می شود فشار زیادی به لاستیک منتقل شود ترفند های جالبی به کار گرفته شده است به گونه ای که این مشکلات به حداقل خود رسیده اند. این ترفند ها شامل تلاش های طراحان این کمپانی با استفاده از مواد اولیه خاص برای ایجاد بریدگی های نازک تر بر روی بدنه تایر ها می باشد که باعث شده است که کارایی لاستیک ها به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند .

براساس اطلاعات و اخباری بدست آمده است مدل نهایی تایر های جدیدی که توسط کمپانی Goodyear تولید شده است در سال آینده عرضه خواهد شد .

رونمایی از تایرهای جدید خود مخصوص خودروهای برقی

کمپانی Goodyear در نمایشگاه ژنو سال میلادی جاری علاوه بر رونمایی از تایر جدید خود مخصوص خودروهای برقی از تایر مفهومی دیگری به نام اکسیژن نیز رونمایی کرد ، طراحی این تایر به طرز جالبی صورت گرفته است چرا که بخش داخلی این تایر از خزه زنده پوشیده شده است . جالب است بدانید که این تایر کارایی فوق العاده ای دارد به گونه ای که می تواند به راحتی اکسیژن تولید کند و حتی می تواند برق هم تولید کند . در درون تایر اکسیژن اجزای دیگری علاوه بر خزه تعبیه شده اند که این اجزا شامل : نوارهای آبی رنگ ، قطعات الکترونیکی ، حسگر ها و حتی یک پردازنده می باشند .

مطالب مرتبط
نسل جدید تویوتا RAV4 2019

با وجود اینکه انتظار نمی رود تایر اکسیژن به مرحله ی تولید برسد ولی مطرح کردن چنین ایده های خارق العاده ای می تواند طراحان و خودرو سازان را به چالش بکشد .

منبع

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.