شما سواد تبلیغات و بازاریابی ندارید! – قسمت دوم: اهمیت سواد بصری

سواد تبلیغات و بازاریابی

0

به دنبال قسمت قبلی (شما سواد تبلیغات و بازاریابی ندارید! – قسمت اول) این نوشتار، با مثال توضیح می دهم که سواد بصری چیست؟ و به چه دلیل یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیت برنامه بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شماست؟

به تبلیغ محیطی زیر که توسط شرکت مک دونالد بر فراز شهر شیکاگو چشم نوازی می کند، توجه کنید: آیا متوجه مفهومی که پشت این تبلیغ وجود دارد در نگاه اول شدید؟  اگر جوابتان مثبت است به این معناست که شما ۵۰% سواد بصری را دارا هستید.

 

در واقع سواد بصری بدین معناست که شما با نگاه کردن به تبلیغات برندهای مختلف:

۱ تشخیص بدهید که چه مفهومی در پشت این تبلیغ وجود دارد. این بخش از سواد اکتسابی است و فقط کافی است روزانه خود را مقید کنید که تبلیغات برندهای مختلف دنیا را نگاه کنید و سعی کنید آنها را تحلیل کنید. ۵۰% (به عنوان مثال در مورد تبلیغ مک دونالد، این برند با این تبلیغ، ظرف سیب زمینی سرخ کرده خود را در اذهان مشتری تداعی می کند)

۲ شما بتوانید تبلیغ خوب را از تبلیغ بد و تبلیغی که به مثابه تقلید است و یا در شان کسب و کار شما نیست، تشخیص دهید – این بخش نیاز به تخصص خاص دارد و توسط فرد ماهر در این زمینه قابل تشخیص است – ۵۰%

همچنین اگر جواب سوالی که پرسیده شد منفی است باید روی سواد بصری خود کار کنید. در غیر این صورت کلیه تبلیغاتی که کسب و کار شما برای جذب مشتریان و افزایش فروش و سود انجام می دهد فقط هدر دادن هزینه است و احتمالا در آخر تبلیغی مانند شکل زیر برایتان باقی خواهد ماند!!

 

اخطار :

اگر تبلیغ محیطی فوق برایتان جذاب است هر چه زودتر روی سواد بصری خود کار کنید!

مرجان جانقربان – سخنران،مشاور برندینگ و طراح برند

برای آشنایی بیشتر با نویسنده کلیک کنید:

مطالب مرتبط
رژیم غذایی یویو و مقاومت بدن در برابر رژیم لاغری، دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی

کابوسی به نام مارکتینگ در اینستاگرام و تلگرام

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.