تسلا رودستر خودروی پر قدرت تسلا

0

تسلا رودستر خودرو پرتوان الکتریکی

تسلا رودستر خودروی پر قدرت تسلا

شرکت تسلا به تازگی در جریان رویداد اختصاصی از دو وسیله نقلیه الکتریکی متفاوت خود رونمایی به عمل آورد که هریک در سبک خاصی از خودرانی قرار می گیرند. به شکلی که یکی از مدل ها کامیون الکتریکی خودران بوده و دیگری یک رودستر پرسرعت به شمار می رود. هر دو به طراحی مدرن مجهز بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می کنند.

به گزارش کارشناسان فناوری وبسایت وردنگار، تسلا سعی کرده ویژگی های بزرگی برای محصولاتش در نظر گیرد از این رو هنگامی که به آن می نگرید ویژگی های قابل توجهی را در هر دو خودرو مشاهده خواهید کرد. تسلا نخستین کمپانی بوده که رودستر الکتریکی پرسرعتی را توسعه می دهد و در سوی  دیگر اولین کمپانی تولیدکننده کامیون الکتریکی محسوب می شود. چنین افتخاراتی نشان می دهد این کمپانی قصد داشته همچنان در خودروسازی الکتریکی پیشرو باشد. بنابراین در نگاه نخست می توان نکات زیر را مشاهده کرد.

تسلا هر سال مدل جدیدی را معرفی می کند و در حالی که سال گذشته شاهد رونمایی از سدان الکتریکی مقرون به صرفه مدل ۳ بودیم، حال نوبت به معرفی دو مدل جدید رسیده که هر یک در نوع خود برترین هستند. تسلا رودستر یک اتومبیل پرتوان و سریعی بوده که با طراحی مدرنی همراه است و در نگاه نخست می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. تسلا رودستر مدلی است که ویژگی های بزرگی داشته و باید آن را خودرویی قابل توجه و پیشرفته دانست.

تسلا رودستر یک خودرو کروک و آینده نگرانه بوده که تسلا برای آن پیشرانه قدرتمند الکتریکی در نظر گرفته است. ۰ تا ۱۰۰ کمتر از ۱.۹ ثانیه آن نظر هر فردی را به خود جلب کرده و مورد توجه قرار می گیرد. البته کمپانی آمریکایی با معرفی این خودرو موجب حیرت همگان شد زیرا تاکنون هیچ خودرویی قادر نیست در ۱.۹ ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

خودرو جدید رودستر تسلا مشخص نشد از چه پیشرانه ای بهره می برد اما گفته شد موتور آن می تواند در ۴.۲ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر و ۸.۰ ثانیه به ۴۰۰ کیلومتر برساعت برسد. چنین عملکردی ناشی از یک پیشرانه الکتریکی فوق قدرتمند است و به سادگی صورت نمی گیرد. سقف سرعت مدل نیز ۴۰۰ کیلومتر برساعت اعلام شده که به عنوان خودرو الکتریکی کم نظیر است. تاکنون شرکت های خودروساز دیگری به تولید اتومبیل الکتریکی پرداختند اما هیچ یک موفق نشدند سوپراسپرت الکتریکی همچون رودستر تسلا توسعه دهند.

انتظار می رفت در یکی از این روزها تسلا دست به کار شده و از یک ابراتومبیلی چون رودستر جدید رونمایی کند. تاکنون تصاویر رندر شده متعددی پیرامون این مدل منتشر شده بود اما هیچ یک توسط کمپانی به تایید یا تکذیب نرسیده است.

بنابراین انتظار نمی رفت بزودی شاهد رونمایی خودرو توسط شرکت مورد بحث باشیم. گفتنی است تسلا رودستر در سال ۲۰۲۰ از راه می رسد و قیمتی ۲۰۰ هزار دلاری داشته که در سطح دیگر خودروهای لوکس است.

نکته جالب توجه این خودرو قیمت آنها بود که با وجود عملکرد بالا قیمتی مقرون به صرفه توسط تسلا برای آن در نظر گرفته شده  که نسبت به بوگاتی بسیار ارزان قیمت تر است. شایان ذکر بوده با هر بار شارژ این خودرو می تواند مسافتی ۹۰۰ کیلومتری را سپری کند که در کنار سرعت بالا بسیار شگفت انگیز است.

 

مطالب مرتبط
اسپیکر هوم پاد هر روز از محبوبیت خارج می شود

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.