طرز تهیه کیک شکلاتی اسپرسو ، یک کیک خوشمزه و عالی

0

طرز تهیه کیک شکلاتی اسپرسو ،یک کیک خوشمزه و عالی

به تازگی من دستور پخت یک کیک شکلاتی خوشمزه را پیدا کردم و پس از پخت آن، بسیاری از کسانی که آن را میل نمودند گفتند این بهترین کیک شکلاتی است که تا به حال خورده اند. بنابراین در خانه من، این دستور کیک شکلاتی واقعا بهترین است.در عین حال، این رسپی ساده ترین دستور پختی است که من در تمام عمرم دیده ام که سبب میشود واقعا لبخند به لبانم بنشیند.

یکبار امتحان کنید و آن را با چای داغ یا شیر سرد میل نمایید. حتما لذت خواهید برد. یکی دیگر از چیزهای مهم در مورد این دستور پخت این است که شما می توانید خمیر کیک را بدون استفاده از مخلوط کن و تنها در یک کاسه اماده کنید. ، بنا بر این کار شما ساده تر خواهد شد.

اما باید بدانید که من قصد ندارم به شما نحوه پخت یک کیک شکلاتی بسیار شکیل، مرطوب و کاملا لوکس را آموزش دهم ، این کیک بیشتر برای مهمانی های خودمانی شما مناسب است پس اگر به دنبال چنین چیزی نیستید آن را درست نکنید.

به نظر من افزودن پودر اسپرسو ، به کیک شکلاتی و خامه شکلاتی روی آن، می تواند باعث لذیذ شدن بیشتر کیک شود. اسپرسو ، طعم کیک را دو صد چندان می کند و درست کاربردی مشابه  عصاره وانیل دارد و لذا از خیلی وقت پیش، به یکی از موادی تبدیل شده که همیشه در کابینت من موجود است.

خب بیایید پخت کیک را شروع کنیم

این کیک شکلاتی ، سریع، آسان و خوشمزه است!

مواد لازم برای پخت کیک شکلاتی اسپرسو ، خوشمزه و عالی

۲ فنجان آرد
۲ فنجان شکر
سه چهارم فنجان پودر کاکائو
۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر
یک دوم قاشق چای خوری بکینگ سودا
۱ قاشق چای خوری نمک
۱ قاشق چای خوری پودر اسپرسو
۱ فنجان شیر
یک دوم فنجان روغن و یا کره ذوب شده
۲ تخم مرغ بزرگ
۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل
۱ فنجان آب جوش
شکلات به مقدار لازم

مطالب مرتبط
نحوه درست کردن چیز کیک شکلاتی + ارزش غذایی


دستور پخت کیک شکلاتی اسپرسو

فر را تا دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. دو قالب کیک ۹ اینچی را با اسپری روغن یا کره چرب نمایید.

تهیه خمیر کیک شکلاتی

آرد، شکر، پودر کاکائو، بکینگ پودر، سودا، نمک و پودر اسپرسو را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید. شیر، روغن یا کره ذوب شده، تخم مرغ و وانیل را به مخلوط آرد اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. کمی آب جوش را به خمیر کیک اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط نمایید. خمیر کیک را به طور مساوی در دو قالب کیک بریزید و. برای ۳۰-۳۵ دقیقه ، تا زمانی که وقتی خلال دندانی را در وسط کیک فرو می کنید چیزی به ان نچسبد بپزید.  کیک را از اجاق بیرون بیاورید و اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه خنک شود.

توجه
خمیر کیک پس از اضافه کردن آب جوش بسیار رقیق خواهد شد. نگران نشوید زیرا این کار اجازه می دهد کیک خوشمزه و مرطوبی داشته باشید.  پس از اینکه کیک کاملا خنک شد می تواند خامه شکلاتی خود را بر روی آن بریزید و مجذدا بگزارید تا خنک شود و پس از آن میل نمایید.

نوش جان…

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.