توسعه هوش مصنوعی به کمک OpenAI

0

توسعه هوش مصنوعی به کمک OpenAI

شرکت های بسیاری هستند که در زمینه هوش مصنوعی قدم های بزرگی برداشتند و در این زمینه فعالیت می کنند. اما در این بین باید موسسه ی OpenAI ایلان ماسک را یک شرکت متفاوت دانست.

موسسه ی OpenAI توسط ایلان ماسک ، مخترع و کارآفرین آمریکایی تاسیس شده است که هدف اصلی آن در ابتدای کار تخمین زدن میزان تاثیر گذاری تکنولوژی هوش مصنوعی بر بشر و چگونگی کمک این تکنولوژی به بشر بوده است ، اما در حال حاضر براساس گزارشات و اخباری که منتشر شده است هدف و ماموریت این سیستم تغییر داده شده است به گونه ای که موسسه ی OpenAI از این به بعد قصد دارد تمامی هدف و تمرکز خود را برای پیدا کردن راهی برای گسترش سیستم های خودمختار بسیار پیشرفته با نام AGI که بتوانند ذهن انسان را پشت سر بگذارند و عملکردی فرا بشری داشته باشند ، بگذارد .

از آنجایی که موسس این کمپانی یعنی ایلان ماسک همیشه عقیده داشته است که هوش مصنوعی می تواند منجر به ساخت ربات هایی دیکتاتور شود که بشریت را تحت تاثیر ظلم قرار دهند ، با تغییر هدف و تمرکز موسسه ی OpenAI ، چند وقتی است که از این موسسه فاصله گرفته است . البته ایلان ماسک قبلا هم اشاره کرده بود که بسیاری از دولت ها قصد دارند با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی بر بشریت مسلط شوند .

با این حال موسسه ی OpenAI تمامی تمرکز خود را بر روی طراحی سیستم های AGI قرار داده است تا عصری جدید را در تکنولوژی هوش مصنوعی رقم بزند .

البته لازم است بدانید که موسسه ی OpenAI هنوز هیچ گونه جدول زمان بندی ارائه نداده است که در آن جدول زمان بندی ، زمانی مشخص را برای عرضه ی تکنولوژی سیستم های AGI اعلام کرده باشد البته این موسسه اعلام کرده است که به مرحله ی تجهیزات و نیروی انسانی رسیده است . البته به نظر می رسد که ایلان ماسک به همین دلیل از تاسیس و سرمایه گذاری چنین موسسه ای ناراحت باشد چرا که از آن فاصله گرفته است .

مطالب مرتبط
رد کردن پیشنهاد 121 میلیارد دلاری برادکام توسط کوالکام

ایلان ماسک پروژه های بزرگی در سر داشته و می خواهد بیشتر آنها را عملی سازد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.