توییتر از سال ۲۰۱۵ ، ۱.۲ میلیون اکانت را مسدود کرده است

0

توییتر از سال ۲۰۱۵ ، ۱.۲ میلیون اکانت را مسدود کرده است

همانطور که می دانید امروزه یکی از پر استفاده ترین روش ها برای تروریست ها جهت جذب نیرو و یا هماهنگی سایر برنامه های تروریستی آنها شبکه های اجتماعی می باشند و به گونه ای که شبکه های اجتماعی همگی در تلاش برای مبارزه با تروریست ها هستند ، اما فکر می کنید از میان شبکه های اجتماعی کدام یک از این شبکه ها توانسته است مبارزه جدی تری با تروریست ها داشته باشد و از فعالیت های آنها در فضای مجازی جلوگیری کند ؟ براساس اطلاعات و گزارشات گوناگون شبکه ی اجتماعی توییتر از میان سایر شبکه های اجتماعی توانسته است که از میزان بالایی از فعالیت های تروریستی، تروریست ها در جلوگیری کند . به گونه ای که کمپانی توییتر اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱.۲ میلیون اکانت تروریستی را مسدود کرده است .

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به میزان اکانت های مسدود شده بپردازیم باید بگوییم که در نیمه ی دوم سال میلادی ۲۰۱۷ یعنی از ۱۰ تیر تا ۱۰ دی سال ۱۳۹۶ ، شبکه ی اجتماعی توییتر ۲۷۵ اکانت تروریستی را مسدود کرده است . اما نکته ی قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که میزان مسدود شدن اکانت های تروریستی در شبکه ی اجتماعی توییتر به جای اینکه افزایش پیدا کند در مقایسه با نیمه ی اول سال میلادی ۲۰۱۷ ، ۸.۴ درصد نیز با کاهش روبه رو بوده است .

توییتر در وبلاگ خود و در پستی که گذاشته بود اعلام کرده است که سال ها در تلاش است تا با این مسئله در شبکه ی اجتماعی اش مبارزه جدی داشته باشد و از گسترش تروریست ها و فعالیت های آنها در این شبکه ی اجتماعی جلوگیری کند . همچنین اعلام کرده است که فعالیت تروریست ها در این شبکه ی اجتماعی نسبت به گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

مطالب مرتبط
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی-قسمت سوم

همانطور که دیگر شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا با این مسئله مبارزه کنند و هر از گاهی گزارشاتی را از عملکرد ها و آمارهای کاهش فعالیت های تروریستی  اعلام می کنند ، شبکه ی اجتماعی توییتر نیز هر چند وقت یکبار گزارشاتی را در زمینه ی فعالیت ها و میزان کاهش فعالیت های تروریستی ارائه می دهد از این رو دلیل حذف کردن ۱.۲ میلیون حساب کاربری را نیز توضیح داده بود و اشاره کرده بود که برخی از اکانت ها تروریستی بوده اند و برخی دیگر به دلیل دستورات مراجع قضایی به حالت تعلیق در آمده اند و البته برخی دیگر از اکانت های این شبکه ی اجتماعی به دلیل نقض شرایط استفاده از این شبکه ی اجتماعی حذف شده اند .

جالب است بدانید که ۹۳ درصد از اکانت های تروریستی در شبکه ی اجتماعی توییتر توسط فناوری ویژه حذف شده اند حتی برخی از این اکانت ها قبل از اینکه بتوانند تنها یک پیام ارسال کنند مورد تعلیق قرار گرفته اند .

 اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.