ثبت پتنت خارق العاده از کمپانی میزو

0

ثبت پتنت خارق العاده از کمپانی میزو

کمپانی میزو یک کمپانی چینی می باشد که هم اکنون بیش از ۲ هزار کارمند دارد که همگی آنها در زمینه ی طراحی و ساخت تلفن های همراه هوشمند فعالیت می کنند.

این شرکت به تازگی یک پتنت خارق العاده را به ثبت رسانده است که این پتنت حاکی از قرار گرفتن ماژول دوربین تلفن همراه هوشمند در درون صفحه نمایش آن می باشد که واقعا منحصر به فرد می باشد.

همانطور که می دانید امروزه کاری که اکثر شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند برای افزایش میزان کاربر پسند بودن گوشی های موبایل هوشمند خود انجام می دهند به حداقل رساندن حاشیه های صفحه نمایش تلفن های همراه هوشمند می باشد.

به گونه ای که طراحی و ساخت سنسور اثر انگشت در بدنه ی پشتی تلفن های همراه هوشمند پرچم دار که به تازگی از آنها در کنگره جهانی موبایل رونمایی شده است نیز یکی از طرح ها برای حذف این سنسور از پایین صفحه نمایش تلفن همراه می باشد تا حاشیه ی نمایشگر تلفن هوشمند کاهش پیدا کند و طراحی آن زیبا تر باشد.

حالا کمپانی میزو با طرح ایده و به ثبت رساندن پتنتی خارق العاده در این زمینه قصد دارد با قرار دادن ماژول دوربین تلفن همراه هوشمند در درون صفحه ی نمایش تلفن همراه، دوربین سلفی را نیز از حاشیه ی بالایی صفحه نمایش حذف کند تا حاشیه های نمایشگر تلفن همراه هوشمند به حداقل برسد.

ثبت بهترین طرح توسط کمپانی میزو

البته قبل از اینکه کمپانی میزو بخواهد چنین پتنتی را به ثبت برساند کمپانی ویو که به تازگی از تلفن همراه هوشمند خود با نام X20 Plus UD رونمایی کرده است در MWC پتنت خود را بر پایه ی قرار گیری دوربین سلفی در داخل نمایشگر تلفن همراه هوشمند به جای قرارگیری در بریدگی بالایی موبایل و بیرون آمدن و عکس برداری کردن در مواقع مورد نیاز ارائه کرد.

مطالب مرتبط
رونمایی هیوندا از Genesis G70 2019

همانطور که اشاره کردیم در این طرح باید دوربین بیرون بیاید و شروع به عکس برداری بکند و مدت زمانی که صرف بیرون آمدن دوربین می شود ۸ ثانیه می باشد.

به همین دلیل این میزان زمان ۸ ثانیه ای می تواند به عنوان یکی از ضعف های این دوربین باشد چرا که ممکن است در این ۸ ثانیه سوژه ی مورد نظر از بین برود.

اما بعد از کمپانی ویو، کمپانی میزو توانست پنتنی را به ثبت برساند که خیلی بهتر از پتنت کمپانی ویو عمل خواهد کرد.

گرافین در طراحی جدید

با اینکه پتنت ارائه شده توسط شرکت میزو تمامی اطلاعات را به صورت کامل بیان نمی کند اما متوجه شدیم که براساس این پتنت قرار است نمایشگر تلفن همراه هوشمند از جنس گرافین طراحی و تولید شود.

البته دلیل استفاده از ماده ی گرافین در طراحی و ساخت صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند براساس پتنت جدید کمپانی میزو این است که ماده ی گرافین باعث می شود نور از صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند عبور کند و با سنسور صفحه نمایش برخورد کند.

جالب است بدانید از چنین قابلیت ماده ی گرافین می توان در طراحی و ساخت یک سیستم فیس آی دی نیز استفاده کرد.

براساس شایعات قرار است در آینده تلفن همراه هوشمندی با نام ۱۵ پلاس توسط کمپانی میزو طراحی و ساخته شود به گونه ای که شرکت میزو از پتنت خود یعنی قرار گیری دوربین در صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند در این محصول خود استفاده کند اما همانطور که گفتیم این اخبار شنیده شده تنها شایعه هستند به گونه ای که نمی توان به آنها به طور کامل اطمینان کرد.

با وجود اینکه ساخت چنین پتنتی باید از راه های پر پیچ و خم و دشوار عبور کند اما همچنان امیدوار هستیم تا بتوانیم روزی چنین تلفن همراه هوشمندی را با چنین قابلیت در دوربین سلفی آن و نداشتن هیچ گونه حاشیه ای در اطراف صفحه نمایش آن را مشاهده کنیم.

مطالب مرتبط
غذای دیجیتال میل دارید؟

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.