۲۰ عکسی که به شما ثابت می کنند ژاپن مانند دیگر کشورها نیست و با آن ها فرق دارد

جاذبه های ژاپن

0

۲۰ عکسی که به شما ثابت می کنند ژاپن مانند دیگر کشورها نیست و با آن ها فرق دارد

شما ممکن است ژاپن را با انیمیشن های جالب و تخیلی ، کشتی گیران سومو و شکوفه های گیلاس بهاره اش بشناسید، اما آیا در مورد   توالت های نوآورانه این کشور  با تکنولوژی منحصر به فردشان چیزی شنیده اید؟ آیا می توانید تصور کنید که قطارتان همواره سر وقت بیاید و حتی لحظه ای نیز تاخیر نداشته باشد؟ جوی آب هایی که به نظر می رسد استخر ماهی باشند را تا کنون دیده اید؟ یا دستگاه های خرید و فروش پر از تخم مرغ های تازه تا کنون به چشمتان خورده است؟

خب در این مقاله ما به بررسی  برخی از اختراع های عجیب و غریب (در حقیقت، شما نمی توانید وجود چندین توالتی را باور کنید)، شیوه های فرهنگی رایج و حقایق تصادفی در مورد فرهنگ ژاپن می پردازیم که باعث می شود ژاپن مقصد گردشگری مورد علاقه ی شما باشد و یا حتی بخواهید برای تمام عمر درآنجا زندگی کنید.

با مشاهده ی این ۲۰ مورد که در زیر عنوان شده برای همیشه عاشق فرهنگ و سبک زندگی ژاپنی ها خواهید شد البته مطمئن باشید که رسیدن به این سبک زندگی چندان هم ساده نیست و با سال ها فرهنگ سازی به دست آمده است:

# ۱ رانندگان اتوبوس هم اکنون در ژاپن در حال اعتصاب هستند اما همچنان به رانندگی خود در مسیرهای مورد نظر ادامه می دهند در حالی که از گرفتن هزینه از مسافران امتناع می کنند و به این ترتیب به کمپانی های اتوبوس رانی ضربه می زنند.

# ۲ قوطی های نوشیدنی دارای نام های نوشته شده به زبان بریل برای نابیانایان می باشند بنابراین نابینایان به راحتی می توانند با لمس کردن بخش رویی قوطی نوع نوشیدنی را حدس بزنند.

مطالب مرتبط
ویژگی های روانشناختی ویژه به طول عمر بیشتر منجر می شود

# ۳ هواداران ژاپنی پس از برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ شروع به تمیز کردن ورزشگاه کردند.

# ۴ در اغلب حمام ها صندلی های کودک به دیوار وصل شده اند.

# ۵ من اخیرا در ژاپن فرزندم را به دنیا آوردم و در اینجا می توانید برخی از غذاهای بیمارستانی که برای من آورده شد را ببینید.

# ۶ شما اغلب می توانید این نوع توالت را در ژاپن مشاهده کنید. ابتدا  دست های خود را بشویید و سبب دوباره از همان آب استفاده کنید . این روش به صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب کمک خواهد کرد.

# ۷ آثار هنری درپوش های چاه های ژاپن نیز بسیار زیبا هستند.

# ۸ اکثر مدارس ژاپنی رفته گر ندارند در عوض، دانش آموزان ، مدارس خودرا برای ادای احترام و قدردانی از مدرسه و یادگیری نحوه تبدیل شدن به اعضای یک جامعه ی تولید کننده بزرگ تر تمیز می کنند.

# ۹ وقتی که دوچرخه ام را در کنار خیابان گذاشته و اندکی دور شده بودم در بازگشت با این کاغذ مواجه شدم: “من به طور تصادفی به دوچرخه شما ضربه زدم و آن را شکستم. بسیار متاسفم و البته هزینه ی تعمیر نیز با نامه گذاشته شده بود.

# ۱۰ تصویر زیر نحوه ی حرکت قطارهای سریع السیر ژاپن را به خوبی نشان می دهد. سکه همچنبن بر روی قطر نازک خود ایستاده است.

# ۱۱ من کیفی را که به تازگی خریده بودم در خیابان اوزاکا بر زمین انداختم و هنگامی که چند ساعت بعد دوباره به آنجا رفتم تا آن را پیدا کنم، کسی  پلاستیک حاوی کیف را بدون این که به آن دست بزند در کنار یک درخت قرار داده بود.

# ۱۲ مسافران توکیو در حال هل دادن یک قطار برای نجات جان یک زنی که بین قطار و ریل گرفتار شده است.

مطالب مرتبط
لحظه های پدرانه ای که قند در دلتان آب میکند

# ۱۴ توالت های ژاپنی اغلب دارای دکمه ای هستند که برای  اینکه سر و صدا به محیط اطراف پخش نشود می توانید از آن استفاده کنید بنابراین می توانید بدون این که افراد دیگر متوجه شوند و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید.

# ۱۳ ماهی های کوی حتی در جوی آب های کنار خیابان های ژاپن نیز زندگی می کنند.

 ۱۵# یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود من ژاپن را دوست داشته باشم.

۱۶# در قطار شما می توانید صندلی خود را به هر طرفی که دوست دارید و حس می کنید در آن سمت حس بهتری به شما دست می دهد بچرخانید.

# ۱۷ یکی دیگر از اختراعات عالی ژاپنی: قفسه چتر است. بنابراین شما مجبور نیستید چتر خود را به داخل ساختمان ببرید و هیچ کس هم چتر شما را بر نمی دارد.

۱۸# این توالت ژاپنی دارای سیستمی است که به شما نشان می دهد کدام توالت خالی و کدامیک پر است.

۱۹# در ژاپن تمام انتظارات و توقعات شما به واقعیت تبدیل خواهند شد و درست همان عکسی را که بر روی یک محصول خریداری شده می بینید دریافت خواهید کرد.

۲۰# این آدامس ژاپنی در درون خود دارای یک کاغذ کوچک است تا هر وقت که خواستید آدامس را دور بیندازید ابتدا آن را در کاغذ بپیچید و سپس در سطل زباله بیندازید تا به جایی نچسبد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.