جوش های سرسیاه بزرگ می توانند به سرطان پوست منجر شوند

جوش های سرسیاه بزرگ می توانند به سرطان پوست منجر شوند

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت health وبسایت ورد نگار تهیه شده است به داستان عجیب اما واقعی زنی اشاره شده است که  جوش های سرسیاه بزرگ او به سرطان cancer پوست تبدیل شده است:

یک ملاقات بدون وقت قبلی با یک متخصص پوست برای کری کامینز  Cummins 35 ساله باعث بروز یک اتفاق بدون برنامه ریزی قبلی شد.

این در حالی بود که او فقط می خواست پس از استفاده از تخت های برنزه کننده پوست در سن ۲۰ و اوایل ۳۰ سالگی، از سالم بودن پوست خود اطمینان حاصل کند.

اگر چه قرار ویزیت او فقط برای اطمینان از سالم بودن پوستش گذاشته شده بود، در واقع متخصص پوست متوجه شد که کامینز دارای یک شکل شایعی از سرطان پوست می باشد و تنها علامت آن یک نقطه در چانه کامینز بود مانند یک جوش سر سیاه بود.

 

کامینز  Cummins به وبسایت مترو گفت:

“من همیشه پوستی شفاف داشتم، بنابراین فکر کردم که این کمی غیر معمول است. من تصور می کردم این جوش سر سیاه یا یک نوع عجیبی از آکنه بزرگسالی است، همانطور که پیش از این هرگز چنین چیزی ندیده بودم.”

 

کامینز  Cummins ادامه داد که نقطه سرطانی مانند یک توده در چانه اش احساس می شده و یا مانند “یک جوش سر سیاه زیر پوستی”. اما پس از چندین آزمایش پزشکی، پزشکان مشخص کردند که این توده در واقع کارسینوم سلول سنگ فرشی است، که دومین نوع شایع سرطان پوست بعد از کارسینوم سلول پایه است.

از نظر آکادمی پوست آمریکا کارسینوم سلول سنگ فرشی بر روی پوستی اتفاق می افتد که اغلب در معرض نور خورشید (یا تحت برنزه شدن) قرار دارد و معمولا در قسمت هایی از بدن که پوشیده نمی شوند مانند سر، گردن و پشت دست ها دیده می شود.

طبق گفته وبسایت مترو، نقطه سرطانی کامینز  Cummins بعد از رشد خارج شده بود و او در حالیکه بر روی گونه اش حفره ای ایجاد شده بود و با ۳۵ بخیه بر روی چانه اش، از بیمارستان مرخص شد.

 

مطالب مرتبط
پرهیز از ترکیبات غذایی مضر برای بدن انسان

کامینز  Cummins گفت:

“اگر من زمانی که متوجه شدم این عمل را انجام نمی دادم و مدت زمان زیادی از آن می گذشت، احتمال این که بزرگ تر می شد و به سمت بافت ها نفوذ می کرد و یا منتشر می شد، وجود داشت.”

 

از آنجایی که توده بسیار کوچک و نقاطی غیر سرطانی بودند از چانه اش خارج شدند، با این وجود کامینز  Cummins متوجه لکه های بیشتری در پیشانی اش شده است که باید برداشته شوند. اگرچه او در مراحل اولیه جلوی آنها را گرفت، با این حال، آنها همان نوع از آسیبی که توده موجود در چانه ایجاد کرده بودند و همان نوع از تخلیه را با خود به همراه نخواهند داشت.

پس از بهبودی از جراحی، او حالا جای زخم های  قابل توجهی روی صورتش دارد و هشدار می دهد دیگران هر چیزی که به نظر می رسد، را بدون دلیل رد نکنند.

 

او به وبسایت مترو گفت:

 “در ابتدا احساس می کردم که از هر چیزی آگاهم، اما اکنون توانایی آن را دارم که تجربیاتم را با با دوستانم و افرادی که به ظاهر خود بعد از عمل صورت بسیار اهمیت می دهند به اشتراک بگذارم.”

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.