حضور در مجالس مذهبی ممکن است طول عمر را افزایش دهد

0

حضور در مجالس مذهبی ممکن است طول عمر را افزایش دهد

یک تحقیق جدید منتشر شده در مجله PLOS One نشان داده است که شرکت داشتن منظم در مراسم مذهبی مانند شعر ها،دعا ها، مساجد، کلیساها یا حتی مراسم تشییع جنازه ممکن است منجر به سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر افراد میانسال و سالمندان شود.

محققان دانشکده بهداشت عمومی در آتلانتا، در مورد عواقبی که مراسم مذهبی بر سلامتی و طول عمر افراد سالخورده و سالخوردگان خواهد داشت، کنجکاو بودند.

اولین نویسنده این مقاله، دکتر الن ل. ایدلر است، استاد مشترک در همه گیر شناسی از دانشکده بهداشت عمومی Emory Rollins و استاد جامعه شناسی Samuel Candler Dobbs است.

او انگیزه خود را از این تحقیق توضیح می دهد و می گوید: “ما می خواستیم تحقیقات مربوط به دین – به ویژه حضور در مراسم مذهبی – را به عوامل تعیین کننده چارچوب سلامتی پیوند بزنیم.”

برای این منظور پروفسور آیدلر و همکارانش اطلاعات موجود در مطالعه بهداشت و بازنشستگی را بررسی کردند. مطالعه طولی، شرایط سلامتی و اقتصادی بیش از ۵۰ سال در ایالات متحده را از دانشگاه میشیگان در آن آربور مورد بررسی قرار دادند.

خطر مرگ تا ۴۰ درصد با حضور در مجالس مذهبی کاهش می یابد

پروفسور آیدلر و همکارانش اطلاعات بیش از ۱۸،۰۰۰ شرکت کننده که در بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ جمع آوری شده بود را مورد مطالعه قرار دادند. دانشمندان این اطلاعات را برای محاسبه ارتباط بین حضور در مراسم مذهبی و مرگ و میر، در تمام طول دهه مورد مطالعه قرار دادند.

این تحقیق شامل متغیرهایی مانند حضور در مراسم مذهبی، اهمیت دین و وابستگی مذهبی بود. جنس، نژاد یا قومیت، تحصیلات و درآمد نیز به عنوان عوامل تعیین کننده سلامت در نظر گرفته شد.

مطالب مرتبط
کاهش میل جنسی در زنان پس از زایمان و دوران شیردهی

آنها این یافته ها را جمع بندی کردند و گفتند: “پس از تحقیقات انجام شده، مشخص شد که حضور در مراسم مذهبی ارتباطی دوسویه با مرگ و میر داشت، به طوری که افرادی که اغلب [حداقل یک بار در هفته] در این نوع مراسم حضور داشتند، تا ۴۰٪ کمتر خطر مرگ و میر در آنها وجود داشت […] در مقایسه با کسانی که هرگز حضور نیافته بودند. “

محققان خاطرنشان می سازند که این تاثیر مثبت بر سلامتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

چرا حضور در مراسم مذهبی مهم است

پروفسور آیدلر در توضیح این یافته ها توضیح داد: “با استفاده از این مقاله ما توانستیم یک نظریه و یک چارچوب مفهومی را برای داده های واقعی بیاوریم و با برخی از یافته های دراماتیک روبرو شویم”.

در حالی که این یک مطالعه مشاهده ای بود و نمی توانست علت آن را توضیح دهد، محققان بر دلایل احتمالی نتایج آن دلالت دارند.

آنها می گویند ممکن است اینطور باشد که افرادی که به مراسم مذهبی می روند، تمایل بیشتری به داشتن رفتارهای سالم تر دارند و از بعضی عادت های ناسالم مانند مصرف سیگار و مصرف الکل دوری می کنند.

حمایت از جامعه یا کمک کردن به دیگران نیز ممکن است عامل اصلی برای منافع بهداشتی مراسم مذهبی باشد.

محققان نتیجه گرفتند:

“مطالعه و تحقیق ما، مزایای شرکت و حضور در مراسم مذهبی را به عنوان هامل تعیین کننده سلامت اجتماعی و کاهش مرگ و میر، بویژه در افراد مسن تر را نشان می دهد.”

آنها افزودند: “این نوعی از تعامل اجتماعی و هویت است که برای بسیاری از افراد مسن در این نمونه و در اجتماع اهمیت دارد و میتواند تصویر کاملتری از نیروهای اجتماعی که در سلامت آنها نقش دارند را ارائه کند.”

مطالب مرتبط
داشتن چند کیلو اضافه وزن برای سلامت شما مفید است یا مضر؟

در نهایت، نویسندگان نیز برخی محدودیت های مطالعه خود را معرفی کردند. وضعیت سلامتی، رفتار و حضور در مراسم مذهبی توسط خود شرکت کنندگان گزارش شده بود، که این داده ها مستلزم تعدیل است.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.