۷ مشکل خواب کودک نوپا + بررسی علت آنها

خواب کودک نوپا

0

کودک نوپای شما در حال رشد است و تا حد زیادی از چرت زدن های منظم سود خواهد برد، لذا بهتر است علت ناتوانی وی برای داشتن خواب منظم و آرام را بدانید.

جولاندی بیکر کارشناس خواب کودکان می گوید به دلیل رشد احساسی سریع که در کودکان نوپا اتفاق می افتد، خواب آرام و کافی  برایشان مفید است و توانایی تنظیم احساسات آنها منجر به کاهش بد خلقی شان می شود. منافع خواب همچنین شامل کم شدن خطر چاقی و مشکلات قلبی و افزایش توانایی آنها برای فراگیری  می شود.

عواملی وجود دارند که می توانند مانع خوابیدن کودک نوپای شما شوند. جولاندی به ۷ مورد از آنها اشاره می کند و توصیه هایی برای حل هریک از آنها ارائه می دهد.

آیا ممکن است کودک نوپای من به دلیل برنامه خواب منظم خود، رشد زود هنگام داشته باشد؟

کودکان نوپا اغلب بین سنین ۱۲ تا ۱۶ ماهگی از دو چرت به یک چرت دیگر می روند. البته این حالت قطعی نیست، لذا بدنبال علائمی باشید که برای ۵ تا ۷ روز مداوم تکرار می شوند. شاید دلیلش این باشد که کودک شما در حال مبارزه با خوابیدن یا بیدار شدن خیلی زود است. این حالت، تغییر وضع خواب نامیده می شود چون آنها  به تدریج در هر روز تغییر می کنند، لذا اگر چرت اول از ساعت ۹.۳۰ صبح شروع می شود، باید به مدت ۳ روز تا ساعت ۱۰.۳۰ ادامه یابد و سپس به ۱۱ برسد و سرانجام به ۱۲ شب ختم شود. معمولا کودکان نوپا یک چرت طولانی تر در طول روز دارند و در حدود ۲ تا ۳ سالگی، رفتار زمان خواب می تواند نشان دهد که این چرت ممکن است کوتاه تر شود.

چگونه می توانم وضعیت عادی فرزندم را طوری تنظیم کنم که برنامه خوابش با ساعت زیستی او هماهنگ باشد؟

دوره های ۲۴ ساعته منظمی در داخل بدن وجود دارند و عوامل گوناگونی بر این ساعت داخلی اثر می گذارند مثل جریان روز، تاریکی و روشنایی، دمای هوا و غیره. خورشید ( نور و دما) عامل مهمی است که شما می توانید آن را با چیزهایی مثل پرده های سیاه کنترل کنید. این کار می تواند به تنظیم خواب و حل مشکل زود بیدار شدن فرزندتان کمک کند.

مطالب مرتبط
اگر کودک مایل بود بر روی شکمش بخوابد باید چه کنیم؟

آیا روش های خوابیدن می توانند تحت تاثیر قرار گیرند اگر برنامه خواب در خودرو با برنامه خواب در خانه فرق کند؟

بهتر است این برنامه ها یکسان باشند ولی اگر فرق کمی داشته باشند یا فقط برای یک روز باشد، مشکلی ایجاد نمی کند.

چطور بدانم چه وقت فرزندم آماده خواب است؟

در مورد کودکان نوپا، بهتر است زمان خاصی را مثل حدود ظهر برای خواب او در نظر بگیرید، به جای اینکه منتظر بمانید تا علائم خواب آلودگی در او مشاهده شوند. کودکان می توانند تبدیل به جنگجویانی شوند وقتی که نشانه های خواب در آنها مشاهده می گردد و می توانند بسیاری از روش های تمرد و تخلیه انرژی را دقیقا در زمانی داشته باشند که وقت خواب آنها فرا می رسد.

اگر فرزندم در خودرو بخوابد، آیا بر خواب او اثر می گذارد وقتی او را در محل خوابش در خانه می گذارم؟

خوابیدن در خودرو فقط وقتی باید باشد که فرزند شما بتواند حداقل به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بخوابد، در غیر این صورت باید او را بیدار نگهدارید و وقتی به خانه رسیدید، او را بخوابانید.

چند نکته برای مادران

کودکان نوپا حساس هستند، لذا مطمئن شوید که زمان ها دو نفره و بدون مزاحمی را قبل یا در طول زمان خواب فرزندتان با او می گذرانید.

کودکان نوپا مفهوم زمان را درک نمی کنند، لذا کارهای روزمره و برنامه ریزی شده به آنها کمک می کند که بفهمند از آنها چه انتظاری می رود و چکار باید انجام دهند.

خوابیدن از زمان کودکی تبدیل به یک کار منظم می شود.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.