خواص آب گوجه فرنگی

0

خواص آب گوجه فرنگی

 در این مطلب تعداد کمی از خاصیت های این میوه و مزایای نوشیدن آب آن را مورد برسی قرار خواهیم داد.

گوجه فرنگی یک ماده غذایی فوق العاده است که اغلب آن را با سبزیجات اشتباه می گیرند، اما واقعیت این است که آن ها بر روی درخت رشد می کنند و در گروه میوه ها قرار می گیرند.

 

ویتامین C

ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی و قدرتمندی است که در گوجه فرنگی وجود دارد.

خوردن گوجه فرنگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برای جلوگیری از سرما خوردگی و بیماری هایی که باعث تضعیف بدن می شود، بسیار مفید است.

 

لیکوپن

لیکوپن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال های آزادِ بدن (اِزدیاد این مواد باعث آسیب به سلول های بدن می شود) را از بین می برند.

رادیکال های آزاد می توانند در سراسر بدن پخش شوند و به سلول ها آسیب برسانند، به DNA صدمه بزنند و زمینه ی بسیاری از بیماری ها را برای شخص به وجود آورند.

آسیب رایج رادیکال های آزاد پیری زودرس است اما به طور جدی تر منجر به برخی از سرطان ها می شود. با این حال لیکوپن آسیب رادیکال های آزاد را تا مقدار قابل توجهی کاهش میدهد و گوجه فرنگی بیش از همه منابع طبیعی دارای این ماده ی مفید است.

 

فیبر

فیبر یکی از مهمترین قسمت های هر رژیم غذایی به شمار می آید و دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی است.

فیبر ها به کنترل کلسترول و گرفتی رگ ها و شریان های بدن و در نتیجه پایین آمدن فشار خون کمک فراوان می کنند و برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار حیاتی است.

گوجه فرنگی منبع غنی از فیبر طبیعی است و به راحتی قابل هضم می باشد.

 

مطالب مرتبط
درمان بیماری هانتینگتون با داروی ضد سرطان بکساروتن

پتاسیم

گوجه فرنگی ها مقدار زیادی پتاسیم دارند. کمبود پتاسیم باعث ناتوانی و ضعف عمومی بدن می شود. خوردن گوجه فرنگی گرفتگی عضلانی را نیز تا حدود قابل توجهی کاهش می دهد.

 

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است و می تواند به عنوان یک رژیم غذایی عالی و سودمند مورد استفاده قرار گیرد.

 

سطوح بالای سدیوم در برخی از آب گوجه فرنگی های تجاری می تواند برای افرادی با بیماری های حساس به سدیوم خطرناک باشد. گاهی اوقات توصیه های سلامتی برای رژیم غذایی میتواند سخت باشد، اما گوجه فرنگی از آن دست غذاهایی است که خوردن آن ضرری ندارد و به سادگی در دسترس است و مقرون به صرفه بوده و طبیعی و مغذی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.