خودرو الکتریکی جیلی امگراند GSe وارد بازار چین شد

جیلی امگراند

0

خودرو الکتریکی جیلی امگراند GSe وارد بازار چین شد

شرکت جیلی یکی از برندهای شناخته شده چینی در بحث تولید اتومبیل است که هر سال محصولات جدیدی را وارد بازار چین می کند. البته تولیدات جیلی در کشور ایران نیز عرضه می شود و مدل های متعددی را دربرمی گیرد. به تازگی این کمپانی مطرح و پرآوازه از کراس اوور مدرن و الکتریکی خود  Emgrand GSe رونمایی کرد.

امگراند جی اس ای یک شاسی بلند کامپکت

Emgrand GSe یک شاسی بلند کامپکت است و از طراحی جدید جیلی بهره می برد. Emgrand GSe برخلاف دیگر کراس اوورهای جیلی از فناوری های مدرنی بهره می برد و یک کراس اوور برقی به شمار می رود. جیلی این مدل را برای بازار کشور خود چین معرفی کرده و مشخص نیست آیا می توان این خودرو را در دیگر مناطق نیز شاهد بود یا خیر.

قیمت پایه ۱۱۹ هزار یوان

به تازگی نیز عرضه آن در چین آغاز شده و این یعنی بزودی باید در صورت وجود زیرساخت های لازم آن را در ایران نیز شاهد باشیم. جیلی Emgrand GSe با قیمت پایه ۱۱۹ هزار یوان و نهایی ۱۴۵ هزار یوان به بازار چین ورود پیدا کرده است. در حقیقت این شاسی بلند الکتریکی نسخه برقی  Emgrand GS محسوب شده که استقبال خوبی از آن به عنوان کراس اوور کارآمد جیلی صورت گرفت.

پسوند E

عمده اتومبیل ها هنگامی که در نسخه الکتریکی عرضه می شوند، پسوند E پیدا می کنند که همان electric است و باید انتظار عملکرد مطلوبی از  Emgrand GSe در کاربری شهری داشت. اگرچه امگرند جی اس E می تواند در سفرهای طولانی مورد استفاده قرار گیرد اما جیلی آن را به عنوان یک مدل شهری معرفی کرد و سپس عرضه بازار چین نمود.

هماطنور که گفته شد  Emgrand GSe هیچ تفاوتی در بحث ظاهری و داخلی با نسخه اصلی امگرند جی اس نداشته به جز آن که جیلی از پیشرانه الکتریکی بهره گرفته تا یک خودرو کارآمد شهری را در دسترس هموطنان چینی خود قرار دهد. البته مشخص نیست آیا  Emgrand GSe  راهی بازار ایران نیز خواهد شد یا خیر زیرا این موضوع بسته به واردکنندگان دارد. از آنجایی که زیرساخت اتومبیل های الکتریکی در کشور فراهم نیست، عرضه آن نیز با مشکلاتی رو به رو خواهد شد و در این بین بعید به نظر می رسد شاهد فروش این مدل در کشور باشیم. اما نسخه معمولی شرایط ورود در کشور را دارد.

مطالب مرتبط
سدان پرچم دار جیلی BO RUI GE در راه ورود به بازارهای جهان در نمایشگاه پکن رونمایی شد

باید بیان داشت Emgrand GSe تفاوت چندانی با طراحی ظاهری نسخه اصلی Emgrand GS نداشته و جیلی سعی کرده تغییرات محدود باشد. زیرا این نسخه با پسوند E یک مدل کاملا بازطراحی شده نیست و همانطور که گفته شد، چینی ها تنها به یک پیشرانه الکتریکی اکتفا کردند.

سیستم کنترل هوشمند

کابین داخلی نیز مشابه Emgrand GS است که از طراحی مطلوب و متریال ایده آلی بهره می برد. گفتنیست که به جای جعبه دنده، جیلی یک اهرم چرخانی مشابه خودروهای رده بالا جای داده تا سیستم کنترل هوشمندانه ای را به این اتومبیل افزوده باشد.

از قابلیت های داخلی کابین باید به سیستم شارژ بی سیم، سیستم کنترل صوتی به نام Ni Hao، سیستم تهویه هوا بروزرسانی شده و برخی دیگر اشاره داشت. جیلی به افرادی که امگرند جی اس ای را خریداری کنند، ۵ سال اینترنت ۴G رایگان در چین ارائه می دهد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.