حمل و نقل آینده فراتر از انتظار است

0

حمل و نقل آینده فراتر از انتظار است

در این هفته شرکت تابع کمپانی فولکس واگن موسوم به Moia خودرو کانسپت یا مفهومی را طی رویدادی در برلین رونمایی کرده است. این خودرو مفهومی یک ون تمام الکتریکی شش متری و لوکس است.

خودرو کانسپت Moia

خودرو کانسپت Moia می تواند سرنشینان متعددی را در خود جای دهد و به نام Moia EV شناخته می شود.

جالب اینجاست که ون برای سرویس هایی چون Uber و Lyft طراحی شده و Moia را نباید طراحی کننده خودرویی دانست که آینده مشخصی ندارد.

سال گذشته صنعت خودرو با اتومبیل های متعددی رو به رو شد که از جمله آن باید به رانندگی اتوماتیک و بدون راننده اشاره داشت که از اصلی ترین تحولات صنعت خودرو به شمار می رود.

البته علاوه بر این فناوری، انواع دیگری از تکنولوژی ها در صنعت خودرو با ارائه مدل های کانسپت خودرو مشاهده شد که باید به اتومبیل های الکتریکی، سرویس اشتراک خودرو و برخی دیگر اشاره داشت.

این طور که پیداست هر سال صنعت خودرو با ویژگی های جدیدی همراه می شود و از اصلیت خود فاصله پیدا می کند.

دیگر دوران سوار شدن در خودروهای معمولی چهارچرخ کلاسیک در حال رسیدن به انتهای خود بوده و باید شاهد نسل جدیدی از اتومبیل ها بود.

Michael Ramsay یکی از تحلیلگران گارنتر اظهار داشت:

“اگر شما با اعتماد به نفس نسبت به آینده خودروها امیدوار باشید، قطعا خودروی ونی نظیر MOIA EV به عنوان یکی از محصولات این سبک فولکس واگن تحت توسعه قرار داده شده، محسوب می شود.”

البته این روزها اتومبیل های الکتریکی کوچک فراوان بوده اما تعداد اتوبوس ها و خودروهای بزرگتر الکتریکی زیاد نیست و به ندرت یافت می شود.

فولکس واگن قصد دارد تولید ون الکتریکی Moia EV را از سال آینده آغاز کند.

خودرو کانسپت و مفهومی Moia EV طی رویدادی در آلمان به نمایش درآمده است و شاهد ونی خواهیم بود که لوکس به نظر می‌رسد.

در ماه آینده فولکس ۲۰۰ دستگاه از ون Moia EV را روانه خیابان های هامبورگ می کند.

به گفته Ole Harms مدیرعامل MOIA هدف این است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو بزرگ الکتریکی در خیابان های اروپا و ایالات متحده به حرکت درآید.

مطالب مرتبط
رونمایی فولکس از Golf GTI TCR Concept

شرکت های دیگری نیز در زمینه تولید خودرو کانسپت کار کرده و به تولید مینی ون و شاتل باس می پردازند.

سال گذشته فورد سرویس حمل و نقل خودروهای بزرگ الکتریکی Chariot را در سانفرانسیسکو به راه انداخت.

شرکت جنرال موتورز و Cruise Automation یک سرویس تاکسی مستقل در سانفرانسیسکو را با خودروهای شورولت بولت به راه انداخته است.

استارتاپ ویمو که به عنوان زیرمجموعه فورد بوده با خودروهای ون پاسیفیکا کرایسلر در کالیفرنیا به تست اتومبیل خودران می پردازند صحبت از ویمو استارتاپ متعلق به گوگل یا همان آلفابت شد.

این استارتاپ نقش بزرگی در به واقعیت تبدیل کردن فناوری خودران داشته و توانسته با همکاری کرایسلر از خودرو پاسیفیکا برای بهره گیری از فناوری استفاده کند.

این مینی ون در ۱۰۰ دستگاه وارد خیابان های کالیفرنیا شده تا تحت تست قرار گیرد و نقایص آن برای عملی شدن این فناوری برطرف شود.

مینی ون های خودران نقش بسزایی در سرویس ها توریستی نیز دارند و می تواند موردتوجه قرار گیرند.

این نوع وسایل نقلیه که توسط شرکت های مختلفی چون Local Motors, May Mobility و  Navya توسعه یافتند در شهرهایی چون واشنگتن دی سی، لاس وگاس و دنور مورد استفاده قرار گرفتند.

این نوع وسایل نقلیه در مسیرهای ساده به حرکت در می آیند و حتی در میان جمعیت نیز هستند تا بتوانند بیشتر به واقعیت نزدیک شوند.

اتومبیل های چندمنظوره و خودران

هنگامی که شما به خودرو کانسپت و مفهومی بزرگتر نگاه می کنید خواهید دریافت که صنعت می خواهد اتومبیل های چندمنظوره و بزرگتری را برای آینده اتومبیل های خودران در نظر گیرد.

اوایل سال جاری شرکت فولکس واگن خودرو کانسپت Sedric را بدون هیچ فرمان و پدالی معرفی کرد که با فشردن یک کلید سفر را آغاز و به پایان می رساند.

Sam Abuelsamid یکی از تحلیلگران معتقد است یکی از بخش های اکوسیستم تحرک خودروها دقت عملکرد بالا بوده که با اتومبیل های خودران می توان به آن رسید.

پشتیبانی حرکتی بی نقص یکی از ویژگی های اتومبیل های خودران آینده است که امید می رود شرکت ها به آن عمل کرده و توجهی داشته باشند.

مینی ون ها و شاتل ها یکی از مزایای آنها ابعاد بزرگی بوده که سرنشینان در آنها احساس راحتی خواهند داشت و گذشته از آن با فناوری روزی رو به رو هستند.

مطالب مرتبط
10 مدل از بهترین خودروهای 2018 برای خرید مقرون به صرفه و مدرن

شرکت های بزرگی تصمیم گرفته تا در این زمینه به فعالیت بپردازند زیرا معتقدند که آینده درخشان و بزرگی برای این نوع خودروها در انتظار است.

آینده ای که به عنوان آینده ای مدرن شناخته شده و قطعا به کمک چنین کمپانی هایی زودتر عملی می شود.

خودروهای مدرن با هوش مصنوعی خود قادرند حمل و نقل را متحول سازند و آینده ای بزرگ در این زمینه رقم زنند.

علاوه بر این اتوماسیون حمل و نقل، وسایل نقلیه مورد اشاره در فضای داخلی نیز می توانند طراحی پیشرفته از جمله صندلی های قابل حرکت و لذت بخشی داشته باشند تا طول سفر را برای مخاطب و سرنشینان فوق العاده سازند.

البته این نوع صندلی ها از طریق سیستم سرگرمی قابل کنترل هستند تا فضا پیشرفته ای را رقم زنند.

تنها ۱ درصد وسایل نقلیه در ایالات متحده از این دسته خودروها محسوب شده بنابراین باید منتظر گذشت زمان و پیشرفت توسعه فناوری های موردنظر بود تا بر جمعیت خودروهای خودران و پیشرفته افزوده شود.

انتظار می رود شرکت های فعال حمل و نقلی چون اوبر و لیفت بزودی چنین وسایل نقلیه را در لیست خدمات خود قرار دهند تا تجربه سفری کامل را برای مخاطب به ارمغان آورند.

البته برای خدمات سفر بایستی رضایت مشتریان را کسب کرد تا در این نوع کسب و کار ادامه حیات داد.

اوبر تاکنون عملکرد خوبی با اتومبیل های باکیفیت و مطلوب از خود نشان داد و انتظار می رود در آینده نزدیک ناوگان خود را بروزرسانی کرده و آنها را به اتومبیل های کارآمدی تبدیل سازد.

دو شرکت اوبر و لیفت در این زمینه قدم های رو به رو شدی برداشتند و انتظار می رود در آینده نزدیک بتوانند عملکرد بارزی از خود نشان دهند.

البته انتظار داریم با بهبود فناوری هزینه استفاده از این تکنولوژی ها بالا نبوده تا افراد بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند و زندگی روزمره آسانی در حمل و نقل را تجربه کنند.

صندلی این نوع خودروها بسیار کارآمد بوده و اجازه می دهد تا افراد تجربه خوبی در استفاده از آن کسب کنند.

مطالب مرتبط
احتمال رونمایی از فرزند کنکورد توسط ناسا

در نمایشگاه های اتومبیل مطرحی چون ژنو یا CES شرکت‌ها تصمیم می گیرند به معرفی فناوری های خود در زمینه صنعت خودروسازی را به نمایش درآورند.

از این رو اگر در آینده شاهد به نمایش درآمدن چنین اتومبیل های مدرن و پیشرفته ای باشیم قطعا جای تعجبی ندارد و می توان انتظاری حتی بیشتر داشت.

در کنار ون شرکت فولکس واگن، پیشتر Sedric به عنوان یک مینی ون مستقل معرفی شده است.

تحقیقات اخیر نشان داده با افزایش خودروهای ون مستقل و سرویس هایی از این قبیل تا سال ۲۰۲۵ احتمالا نیمی از سدان ها کنار خواهند رفت و به نوعی از دور خارج می شوند.

موسسه KPMG معتقد است در ایالات متحده سدان های شخصی بسیار کاهش پیدا کرده و دیگر خبری از آنها نخواهد بود.

تا سال ۲۰۳۰ از ۵ میلیون دستگاهی که به فروش می رسد به کاهش ۲ میلیونی خواهد رسید.

این حرکت می تواند تولیدکنندگان را ترغیب سازد تا از تولید خودروهای شخصی فاصله گرفته و به سمت اتومبیل های ون پیشرفته روند.

شرکت های فناوری ممکن است در حال آماده شدن برای استفاده از چنین فناوری هایی در فضای عمومی از طریق مینی ون ها و ون ها باشند، اما برای شایع شدن آن و پیشرفت این فناوری نیاز به گذشت زمان بوده و در حال حاضر نمی توان انتظار بسیاری از آن داشت.

اوبر و لیفت در حال حاضر روی آن مشغول به کار هستند. مشخص نیست چه زمانی ایده مورد انتظار را عملی می کنند و برنامه بزرگ را به حقیقت تبدیل خواهند کرد.

در حالی که حمل و نقل عمومی با عملکرد نامطلوبی رو به رو بوده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به شکل شخصی به مقصد موردنظر برسند.

آیا می توان انتظار آینده روشنی برای چنین حمل و نقلی داشت؟

اگرچه شرکت های بزرگی در حال فعالیت هستند تا به پیشرفت این بخش کمک شایانی کنند اما هم اکنون کاستی هایی وجود دارد که باید نخست برطرف شود تا بتوان حمل و نقل مدرن و پیشرفته ای را جایگزین آن کرد.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.