چرا باید بعد از خوردن شیرینی، شیر یا آب بنوشیم

0

چرا باید بعد از خوردن شیرینی، شیر بنوشیم

مطالعات انجام شده، اثبات کننده این واقعیت هستند که چرا شما بعد از خوردن شیرینی نیاز به نوشیدن شیر یا آب دارید.

حتما این حس را تجربه کرده اید که پس از دست کشیدن از خوردن شیرینی ها، بلافاصله احساس تشنگی دارید.

این واکنش بسیار معمولی است، اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا بلافاصله بعد از خوردن شکر و محصولات شیرین، احساس تشنگی می کنید؟

خوب، شما احتمالا تاکنون نمی توانستید این موضوع را حدس بزنید اما در واقع دلیل علمی پشت این موضوع وجود دارد که چرا بسیاری از ما ترجیح می دهیم شیرینی ها را با شیر بخوریم و یا چرا همیشه یک لیوان آب چند ثانیه بعد از تمام شدن بستنی می نوشیم.

دلیل اصلی اینکه ما بعد از خوردن شیرینی تشنه می شویم، چگونگی جذب قند توسط سلول های بدن ماست. مطابق با مقاله ارایه شده در رسانه عمومی ایندیانا (A Moment of Science) ، هضم قند باعث احساس تشنگی می شود، این احساس، دقیقا مشابه احساسی است که در هنگام خوردن غذاهای شور در بدن شما اتفاق می افتد.

شبیه آنچه که پس از خوردن مقدار زیاد نمک اتفاق می افتد، ذرات موجود در مواد غذاهایی با محتوای قند بالا، می توانند تقریبا بلافاصله پس از مصرف شما به جریان خون منتقل شوند.

وقتی که این انتقال در اطراف سلولها لدامه پیدا می کند، آب از سلول های بدنتان برای حفظ تعادل متابولیکی خارج گردیده و به جریان خون وارد می شود.

این واکنشها منجر به بروز زنجیره ای از حوادث می شود که در بدن با عنوان پیام هایی به مغزتان مخابره شده و باعث ایجاد حالت تشنگی در شما می شود.

البته، گاهی اول غریزه شما پس از تجربه احساس تشنگی بعد از خوردن دسر، باعث صرف نوشیدنی می شود.

طبق اظهارات دکتر کارولین آپووین در وبسایت Health.com، خود را با یک میان وعده شیرین و همراه با یک نوشیدنی شیرین تر سیر نکنید:

“شما نه تنها تعادل سیستم انرژی بدنتان را با وارد کردن قند زیاد به جریان خون سردرگم می سازید، بلکه مقداری زیادی کالری خالص ذخیره می کنید. “

دیدید، خیلی ساده است: اکنون متوجه شدید که چرا پس از خوردن یک میان وعده شیرین به دنبال برطرف ساختن تشنگی خود با نوشیدن یک یا دو لیوان آب هستید.

مطالب مرتبط
تاناتوفوبیا : در مورد اضطراب مرگ چه می دانیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.