سر الکس فرگوسن به دلیل خونریزی مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت

0

سر الکس فرگوسن به دلیل خونریزی مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت

سر الکس فرگوسن، مربی سابق منچستر یونایتد پس از خونریزی مغزی، تحت عمل جراحی قرار گرفته است. در بیانیه ای، باشگاه گفت که “این عمل بسیار خوب انجام شده است، اما او نیاز به یک دوره مراقبت های ویژه برای بهینه سازی روند بهبود خود دارد .” سرالکس در سال ۲۰۱۳ پس از ۲۶ سال، Old Trafford را ترک کرد و به عنوان طولانی ترین مربی باشگاه محسوب می شود.

بیماری سر الکس فرگوسن

فرگوسن در دوران حضور در باشگاه ۱۳ عنوان لیگ برتر ، دو جام اروپا و پنج جام حذفی را کسب کرد. فرگوسن ۷۶ ساله اکنون پس از جراحی اورژانس در بیمارستان منطقه مک کلفیلد باز می گردد. در این مقاله به صورت مستقل به وضعیت او نگاه می کنیم.

خونریزی مغزی چیست؟

به سادگی، خونریزی در مغز یا اطراف آن است. این باعث تورم می شود و خون جمع شده یک توده شناخته شده به نام هماتوم را تشکیل می دهد، فشار را بر مغز افزایش می دهد و جریان خون حیاتی را کاهش می دهد. افرادی که این شرایط را تجربه می کنند گاهی علائم شبیه سکته مغزی، ضعف در یک طرف بدن و یا احساس بیحسی را ایجاد می کنند.

گاهی اوقات بیماران دچار سردرد شدید یا مشکل صحبت کردن یا دیدن می شوند.

گزارش شده که سر الکس فرگوسن به یک نوع شناخته شده که به عنوان یک خونریزی سوباراروئیدی شناخته می شود که تقریبا در هر ۲۰ سکته مغزی اتفاق می افتد مبتلا شده است.

علائم این نوع خونریزی چیست؟

نشانه ها می توانند شامل سردرد ناگهانی و همچنین گردن سفت، احساس ضعف یا بیماری، حساسیت به نور، تاری دید و از دست دادن هوشیاری یا تشنج باشند.

مطالب مرتبط
خواندن با صدای بلند باعث افزایش حافظه و گرفتن نمره بهتر می شود

چه چیزی سبب خونریزی مغز می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا خونریزی مغزی رخ می دهد. بر طبق NHS، “معمولا نشانه های هشدار دهنده ای وجود ندارد” که نشان بدهد خونریزی زیررواکونوئیدی اتفاق می افتد اما می تواند با فشار فیزیکی همراه باشد.

لوک گریگز، سرپرست خیریه آسیب مغزی، گفت: این وضعیت بعضا ممکن است به صورت خود به خود به دنبال یک آنوریسم پاره شده رخ دهد، که در غیر این صورت به عنوان یک سکته مغزی هموراژیک شناخته می شود.

او افزود: “یک خونریزی نیز ممکن است از یک ضربه به سر منجر شود،” که اغلب شدت قابل توجهی دارد، اما بعضی اوقات ممکن است پس از یک آسیب ناشی از سرگیجه به نظر می رسد.
“این می تواند بسیار جدی باشد و به مداخله پزشکی فوری نیاز دارد.”

علل دیگر شامل فشار خون بالا، می تواند منجر به تضعیف دیواره شریانی و ایجاد پارگی آنها و یا تضعیف عروق خونی شود.

جراحی چیست و چگونه این کمک می کند؟

در بعضی موارد خونریزی مغزی، برای کاهش فشار بر مغز، جراحی لازم است. تخلیه هماتوم حجم خون جمع شده را کاهش می دهد، در حالی که جراحان همچنین می توانند عروق خونی آسیب دیده را تعمیر کنند.

چند راه وجود دارد که یک جراح می تواند خون جمع شده را از بین ببرد، از جمله از بین بردن یک قسمت از جمجمه یا حفر سوراخ کوچک در آن.

تصمیم به جراحی به طیف وسیعی از عوامل، از جمله محل خونریزی بستگی دارد.

خونریزی در مغز نیز می تواند از طریق دارو درمان شود تا تورم را کاهش دهد.

چشم انداز بیمار چیست؟

چشم انداز می تواند بسته به بسیاری از عوامل، از جمله جایی که خونریزی رخ داده و اندازه آن متفاوت باشد.

مطالب مرتبط
خطرات و مزایای کرایولیپولیز یا کول اسکالپینگ یا پیکرتراشی سرد

آقای گرگگز گفت: “هر آسیب مغزی منحصر به فرد است، همانطور که بهبود هر فرد منحصر به فرد است.”
بسیاری از بیماران خونریزی مغزی زنده می مانند، اما روند بهبود می تواند چندین ماه طول بکشد. در بعضی موارد، توانبخشی گسترده ای برای به دست آوردن عملکرد، از جمله گفتار درمانی و فیزیوتراپی مورد نیاز است.

برخی افراد ممکن است با ضعف مداوم یا تشنجهای باقی مانده، سردرد یا مشکلات حافظه کنار بیایند.
از زمانی که اخبار مربوط به وضعیت سرالکس رخ داده است، در سراسر جهان فوتبال ادای احترامات ارسال شده است.

“امیدوارم او در دستان جراح خوبی باشد و امیدوارم جراحی با موفقیت بزرگی همراه باشد.” سام آلاردایس، سرمربی اورتون، این خبر را “غم انگیز” توصیف کرد.

او افزود: “من امیدوارم او بهبودی کامل پیدا کند.”

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.