دایملر می گوید هنوز هم می توان از موتورهای دیزلی استفاده نمود

0

دایملر می گوید هنوز هم می توان از موتورهای دیزلی استفاده نمود

دایملر شرکتی که مالک اصلی مرسدس بنز می باشد، با شنیدن سخنانی مبنی بر این که موتورهای دیزلی به زودی به خاطره ای از گذشته مبدل خواهند شد و منسوخ خواهند گردید، پشتیبانی خود را از این موتورها عنوان نمود.

با اینکه از شکست مفتضحانه دیزلگیت چندین سال می گذرد، اما موتورهای دیزلی با فشار مداومی رو به رو شده و  ذهنیت بدی را در مردم پدیدار نموده اند، و اخیرا توسط حکم دادگاه آلمان، استفاده از آن ها در شهرهای بزرگ این کشور، ممنوع اعلام شده است.

با این حال، دایملر اکنون به حمایت از موتورهای دیزلی برخاسته است و اذعان داشته است که با تلاش می توان از وقوع  مسائلی که در سال های اخیر ایجاد شده ممانعت نمود.

رئیس این کمپانی، بر این امر پافشاری می کند که دایملر به عنوان یک کمپانی سازنده خودرو، وظیفه دارد تا نقل و انتقالات فردی را با حفاظت از آب و هوا و ایجاد هوای پاک منطبق نماید.

” او می گوید که در حال حاضر کنار گذاشتن موتورهای دیزلی، به دلایل زیست محیطی و اقتصادی، یک اشتباه بزرگ به حساب می آید. “

رئیس این شرکت آلمانی در ادامه سخنانش افزوده است که موتورهای دیزلی مدرن در برابر انتشار گازهای گلخانه ای مزیت بی نظیری نسبت به موتورهای بنزینی دارند و به روز رسانی های نرم افزاری می تواند سبب بر طرف نمودن سریع و موثر انتشار گازهای اکسید نیتروژن این موتورهای دیزلی شده و با توجه به موضوعاتی که در طول سال های اخیر به درس عبرتی برای تمام کمپانی های خودرو سازی تبدیل شده هم اکنون استفاده از این موتورها می تواند مثمر ثمر باشد.

همچنین رئیس این کمپانی اذعان داشت که این شرکت بر روی طیف وسیعی از موتورهای دیزلی کار می کند که می توانند باعث ایجاد تحولی در صنعت موتورهای دیزلی شوند.

مطالب مرتبط
رونمایی مرسدس از C-Class L 2019 در نمایشگاه پکن

علاوه بر این، دایملر ممنوعیت رانندگی با خودروهای دیزلی را در آلمان محکوم کرد و بیا داشت این قانون زمانی صحیح می باشد که سایر موتورهای مورد استفاده در خودروها بتوانند به نحو کارامدتری سبب کاهش آلودگی هوا شوند.

با وجود دفاع از موتورهای دیزلی، دایملر همچنان به سوی تولید اتومبیل های الکتریکی نیز پیش می رود و با سایر کمپانی های  خودرو سازی در این راستا سازگار گردیده است.

گفته می شود که تا سال ۲۰۲۵، اتومبیل های الکتریکی تقریبا جایگزین ماشین هایی با موتورهای احتراق معمولی خواهند شد.

لذا در این راستا، شرکت دایملر قصد دارد تا ۹ میلیارد پوند را برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی خود سرمایه گذاری کند و به جایی برسد که هر خودروی فروخته شده توسط این کمپانی، حداقل دارای یک گزینه الکتریکی نیز باشد.

همچنین رئیس این کمپانی تایید کرد که در عرض دو سال آینده، Smart اولین خودروی سنتی خواهد بود که به یک خودروی الکتریکی تبدیل خواهد شد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.