درمان ایدز یا اچ آی وی با خوردن یک قرص یک بار در هفته

0

درمان ایدز یا اچ آی وی


درمان ایدز با ترکیبی از دارو است که باید یک یا دو بار در روز مصرف شود و پیگیری درمان برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است. اما محققان ممکن است راه حلی برای این مشکل پیدا کنند، به طوری که درمان این بیماری با یک قرص که فقط باید یکبار در هفته مصرف شود، صورت بگیرد.
محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و بریگام و بیمارستان زنان، یک کپسول قابل جذب تولید کرده اند که می تواند به آرامی یک هفته ارزش داروهای ضد رترو ویروسی را آزاد کند.
دکتر رابرت لانگر ، پژوهشگر شرکت تحقیقاتی، استاد موسسه دیوید کچ در MIT و همکارانش معتقدند که “جعبه دندانه دار در این کپسول” می تواند با مشکل فعلی پیروی از درمان ضد رتروویروسی مبارزه کند. تحقیقات نشان داده است که تا ۳۰ درصد از افرادی که مبتلا به HIV هستند، به رژیم درمانی خود رسیده اند.
لنگر و همکارانش اخیرا جزئیات مقاله جدید خود را در مجله Nature Communications گزارش داده اند.

درمان ایدز و درمان ضد رتروویروسی

HIV یک ویروس است که به سلول های ایمنی منتقل می شود و برای دفع عفونت و بیماری ها مهم است. اگر بدون درمان باقی بماند، اچ آی وی می تواند به بیماری ایدز منتهی شود، در حالی که سیستم ایمنی بدن به شدت آسیب دیده است منجر به بیماری های جدی و مزمن می گردد.
در سال ۲۰۱۶، حدود ۳۶.۷ میلیون نفر در سراسر جهان با اچ آی وی یا ایدز زندگی می کردند. از این افراد، حدود ۱.۸ میلیون نفر تازه آلوده شده بودند. در حال حاضر ویروس می تواند با داروهای ضد رتروویروسی که با کاهش سطح HIV در بدن کار می کنند، موفق باشد.
برای درمان موفقیت آمیز، باید هر روز یک ترکیب از داروهای ضد رتروویروسی مختلف بکار گرفته شود، اما برای بیماران پیروی از این برنامه دارویی سخت است.
“جیووانی تراورسو” از موسسه تحقیقاتی تلفیقی تحقیقات سرطان MIT، یادآوری کرد که نخوردن به موقع و مرتب دارو یکی از موانع اصلی درمان و پیشگیری از ایدز است. توانایی ایجاد دوزهای مکرر برای بهبود پایبندی و تأثیر قابل توجهی در سطح بیمار می باشد.”

مطالب مرتبط
لمینت دندان چیست؟+ اطلاعات لازم


وی افزود:

“این دوزهای آهسته تولید دوزی برابر یا بهتر از دوزهای فعلی که روزانه مصرف می شود، برای درمان اچ آی وی است.”

ساخت جعبه کابینت در کپسول برای درمان ایدز

با توجه به این موضوع، محققان تصمیم گرفتند بر اساس یک ایده که در سال ۲۰۱۶ به وجود آمد، یک کپسول قابل جذب که می تواند در مدت ۲ هفته در معده باقی بماند و داروها را تحویل دهد، بسازند.
لنگر و همکارانش در مطالعه قبلی نشان دادند که چگونه کپسولی می تواند به درمان مالاریا کمک کند که می تواند به آرامی دوز کنترل شده ایرومکتین از مالاریا را آزاد کند.
برای آخرین مطالعه خود، تیم بررسی کرد که آیا کپسول می تواند برای درمان اچ آی وی موثر باشد، اما برخی از تغییرات طراحی مورد نیاز بود.
کپسول اصلی شامل شش بازو ساخته شده از یک پلیمر قوی است. هر بازو با دارو بارگذاری شد . پس از خوردن، بازوها بسته شد و داروها را آزاد کردند.
با این حال، برای درمان اچ آی وی، کپسول باید بتواند داروهای مختلف را با نرخ های مختلف آزاد کند – چیزی که طرح اصلی اجازه نمی دهد.
به همین ترتیب تیم، طراحی را سازگار کرد. ساختار اصلی کپسول جدید هنوز از یک پلیمر قوی ساخته شده است، اما به علت اضافه شدن پلیمرهای آزاد، هر یک از شش بازو می تواند یک داروی متفاوت را داشته باشد.
تراورسو می گوید: “به نوعی، این قرار دادن یک جعبه کپسول در یک کپسول است که برای شما هر روز هفته یک کپسول دارد.”

قرص موثر درمان ایدز در خوک

محققان این آزمایش را با سه نوع داروهای ضد رتروویروسی – dolutegravir، rilpivirine و cabotegravir – آزمایش کردند که در حال حاضر برای پیشگیری و درمان HIV استفاده می شود.
محققان دریافتند که کپسول در آزمایشات کپسول دارویی که بر روی خوک ها آزمایش شد، به طور موفقیت آمیز در معده حیوانات قرار گرفت و آنها به تدریج هر یک از این داروها را در یک دوره ۱ هفته آزاد کردند.
هنگامی که تمام داروها آزاد می شوند، کپسول تجزیه می شود و اجازه داده می شود تا از طریق دستگاه گوارش دفع شود.
البته، قبل از اینکه بتوان آن را برای پیشگیری و درمان اچ آی وی استفاده کرد، باید کپسول را در انسان آزمایش کرد، اما محققان بر این باورند که نتایج مطالعه آنها وعده داده است.
محققان اثرات بالقوه این کپسول یک بار در هفته را در سطح جمعیت محاسبه کردند و نشان دادند که قرص می تواند اثربخشی درمان پیشگیرانه برای HIV را ۲۰ درصد افزایش دهد. همچنین، در طول ۲۰ سال آینده، در آفریقای جنوبی از حدود ۲۰۰،۰۰۰ تا ۸۰۰،۰۰۰ عفونت جدید ویروس جلوگیری شود.
آنتونی فوجی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، که از نظر کمک مالی در این مطالعه کمک کرد، می گوید:” یک فرمول دهی طولانی مدت و کم تهاجمی می تواند یکی از بخش های مهم درمان و پیشگیری در آینده ما باشد تا مانع از اچ آی وی / ایدز شود “.

مطالب مرتبط
خوردن غذاهای خاص ممکن است در باروری به شما کمک کند

آنتونی فوجی اظهار داشت:

” همانطور که می دانیم، ابزار جدید و پیشرفته برای درمان ایدز و پیشگیری از آن، نیاز به اجرای گسترده تر با رویکرد های جدید، برای پایان دادن به این بیماری همه گیر دارد. مطالعاتی مانند این به ما کمک می کند تا به این هدف نزدیک شویم و به آن دست یابیم”.
اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.