آیا مکمل های ویتامین D می توانند سندرم روده تحریک پذیر را درمان کنند؟

0

آیا مکمل های ویتامین D می توانند سندرم روده تحریک پذیر را درمان کنند؟


افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS می توانند با مصرف مکمل های ویتامین D علائم خود را کاهش دهند. این نتیجه گیری یک مطالعه جدید است که اخیرا در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک بیماری است که بر روده بزرگ تاثیر می گذارد. علائم این بیماری عبارتند از درد شکم، اسهال، نفخ و یبوست.

برآورد شده است که سندرم روده تحریک پذیر در حدود ۱۲ درصد از مردم ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و زنان تقریبا دو برابر احتمال ابتلا به این بیماری را نسبت به مردان دارند.

دقیقا چه چیزی سبب می شود IBS یک رمز و راز باقی بماند، گرچه برخی غذاها و حوادث استرس زای زندگی ، برخی از عوامل شناخته شده تایر گذار برای این وضعیت هستند.

درمان های جاری برای IBS عبارتند از: تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی و داروهایی نظیر لوپرامید و ملین ها برای کمک به کاهش حرکات غیرطبیعی روده می باشد.
دکتر برنارد Corfe از گروه انکولوژی و متابولیسم در دانشگاه شفیلد در انگلستان و نویسنده اصلی این مطالعه جدید می گوید: “IBS یک شرایط ضعیف است که به شدت بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا تاثیر می گذارد.”

او همچنین اضافه کرد: “هیچ علت شناخته شده ای برای آن وجود ندارد و همچنین هیچ درمان شناخته شده ای نیز وجود ندارد.”

تحقیقات قبلی نشان داده است افرادی که دارای این وضعیت هستند میزان ویتامین D کمی دارند که نشان می دهد که این ویتامین می تواند در IBS نقش داشته باشد.

ویتامین D ممکن است علائم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد

ویتامین D برای بدن انسان ضروری است. نه تنها برای سلامتی استخوان مهم است، بلکه این ویتامین نقش کلیدی در ارتباط با سلول های عصبی و عملکرد سیستم ایمنی دارد.

مطالب مرتبط
10 غذا که هضم آن آسان است

کمبود ویتامین D یک عامل خطر شناخته شده برای یک اختلال رشد استخوانی است که بر کودکان تاثیر می گذارد و تاثیر زیادی بر استئومالاسیا که وضعیتی است که در بزرگسالان ایجاد می شود و استخوان ها نرم می شوند، می گذارد.

مطالعات همچنین کمبود ویتامین D را به سایر اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان، بیماری های التهابی روده و سرطان مرتبط کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط بین ویتامین D و IBS، دکتر Corfe و تیم او تحقیقات قبلی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل مطالعاتی بود که میزان ویتامین D در افراد مبتلا به IBS را مورد بررسی قرار داده و همچنین مطالعاتی که علائم IBS را در بین افرادی که مکمل های ویتامین D را دریافت کردند، بررسی کرده بودند.

بر طبق گفته محققان، شواهد تاریخی نشان می دهد که کمبود ویتامین D در بین افراد مبتلا به IBS رایج است و این موضوع در بین اقوام مختلف وجود دارد.
علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که بین میزان ویتامین D و شدت علائم IBS ارتباط معکوسی وجود دارد.

به طور قابل توجهی، دکتر Corfe و همکارانش می گویند شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد مکمل های ویتامین D علائم IBS را بهبود می بخشد.

دکتر برنارد Corfe گفت:

“این مطالعه بینشی در مورد این وضعیت را فراهم می کند و مهمتر از همه، یک راه جدید برای سعی در مسیر کنترل آن است. […] یکی از یافته های ما این است که همه افراد مبتلا به IBS باید سطح ویتامین D خود را آزمایش کنند و همه آنها از مکمل های این ویتامین استفاده کنند. ”
به گفته محققان، مطالعات بیشتری لازم است قبل از اینکه مکمل های ویتامین D برای افراد مبتلا به IBS به طور گسترده تجویز شوند.

منبع: medicalnewstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.