درمان MS با رژیم غذایی میسر است؟

درمان MS با رژیم غذایی

0

به گفته انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس (NMSS)، هیچ رژیم غذایی به تنهایی نمیتواند سبب درمان MS شود. از آنجایی که علائم MS کم و زیاد میشوند، اندازه گیری اثربخشی رژیم دشوار است. با این حال، متخصصان MS معتقدند که یک رژیم کم چرب و با فیبر بالا، مشابه آنچه که توسط انجمن سرطان آمریکا و انجمن قلب آمریکا پیشنهاد شده، میتواند برای افراد مبتلا به MS مفید باشد.

چربی های اشباع را در رژیم غذایی خود محدود کنید

پزشک روی سوآنک رژیم کم چرب خود را برای مبتلایان به MS در سال ۱۹۴۸ معرفی کرد. وی ادعا کرد که چربی های اشباع شده در محصولات حیوانی و روغن های گرمسیری نشانه های MS را بدتر میکند. تحقیقات سوآنک بحث انگیز است؛ زیرا قبل از اینکه MRI بتواند پیشرفت بیماری MS را اندازه گیری کند، این مطالعه انجام شده است و مطالعات او فاقد یک گروه کنترلی بود.

با این وجود کاهش مصرف چربی اشباع شده تا کمتر از ۱۵ گرم در روز برای سلامت کلی شما مفید است. این یک گام مثبت و سالم در جهت سلامت شماست.

تجزیه و تحلیل مطالعات بهداشت پرستاران (I و II) نشان داد که ارتباطی بین مصرف چربی و رشد MS وجود دارد. ارتباط تئوری بین حساسیت لبنیات و تعداد و شدت MS های در معرض انقباض نیز توسط تحقیقات ثابت نشده است.

انتخاب رژیم دارای چربی اشباع شده و ترانس کم، یکی دیگر از استراتژی های محافظت کننده است که میتواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

گلوتن چیست؟

یک مطالعه منتشر شده در BMC Neurology گزارش داد که بیماران مبتلا به MS انتخاب شده و اعضای خانواده درجه یک آنها دارای میزان بالاتری از شیوع به مرض تغییرات زیاد میزان گلوتن نسبت به جمعیت عمومی بوده اند. اما این بدان معنا نیست که همه بیماران MS باید رژیم غذایی بدون گلوتن مصرف کنند.

مطالب مرتبط
رژیم غذایی مرکبات | فواید + برنامه غذایی هفتگی

تصمیم به تغییر در رژیم غذایی به سمت رژیم بدون گلوتن، که تمام غذاهای حاوی گندم، چاودار، جو و غذاهای تریتیکاله را حذف میکند، باید در یک پرونده بخصوص مورد بررسی قرار گیرد. محققان همچنین تشخیص زود هنگام و درمان مرض تغییرات زیاد گلوتن را برای بیماران مبتلا به MS توصیه میکنند.

خوب بخورید، احساس خوبی داشته باشید، بیشتر زندگی کنید

MS یک بیماری مادام العمر است که چالش های منحصر به فردی را که ممکن است در طول زمان تغییر کند، ایجاد میکند، اما اکثر افراد مبتلا به MS در پی پیدا کردن راه هایی برای مدیریت علائم خود هستند تا منجر به زندگی عادی و طولانی شود. بیماری قلبی و سرطان عامل اصلی مرگ و میر در افراد مبتلا به MS است (همانند مردم عادی). در صورت داشتن MS، نیازی به اتخاذ یک رژیم غذایی سختگیرانه نیست.

پر کردن برگه برنامه غذایی خود با غذاهای خوشمزه که چربی اشباع کمی دارند و دارای فیبر بالایی هستند، انرژی لازم را فراهم میکند و شما را در برابر مشکلات سلامتی حاصل از بیماری محافظت میکند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.