تلاش حیرت انگیز دونده ژاپنی با پای شکسته برای رسیدن به خط پایان مسابقه دوی امدادی ماراتن

دونده ژاپنی در مسابقه دوی امدادی ماراتن

0

مسابقه اکیدن  – دونده نوجوان شرکت کننده در یک دوی امدادی ماراتن در ژاپن به خاطر روحیه پرتلاش خود تا پای جان و به دلیل اصرار بر سینه خیز رفتن ۷۰۰ متر آخر مسابقه، پس از اینکه به زمین افتاد و پای راستش شکست، مورد تحسین قرار گرفته است.

ری لیدا دانشجوی دانشگاه که در حال رقابت برای تیم دوی امدادی شرکت ایواتانی سانجیو در مسابقه ای بنام اکیدن در روز یکشنبه در فوکوا بود، پایش لغزید و به زمین افتاد، با وجود اینکه تقریبا به آخر خط خود در این مسابقه، رسیده بود.

تصاویر پخش شده از تلویزیون ژاپن نشان می دهند که لیدای ۱۹ ساله در حالت سینه خیز، خود را بر روی آسفالت به جلو می کشد و خطوطی از خون از دست ها و زانوهایش می ریزند و بر روی علائم سفید رنگ مسیر مسابقه، باقی می مانند.

یکی از ناظران این مسابقه، به روزنامه آساهی گفت: لیدا احساس مسئولیت بالائی دارد. من او را تحسین می کنم و به او آفرین می گویم.

در یک پیام ارسالی به شرکت ایواتانی سانجیو، یکی از اعضای این شرکت گفت: ما تحت تاثیر استقامت و پشتکار لیدا قرار گرفته ایم.

تتسوکیو کین یک مفسر ورزشی که قبلا در مسابقه اکیدن شرکت کرده است گفت که دوندگان در این مسابقه ، تحت فشار ذهنی شدید هستند چون آنها بخشی از یک تیم گروهی می باشند و باید چوب مخصوص مسابقه امدادی را به دونده دیگر تیم خود بدهند. تتسوکیوکین گفت: وقتی لیدا به زمین افتاد، به نظر می رسید که دید وارد بخش پایانی خط خود شده است.

اما برگزارکنندگان این مسابقه مورد انتقاد قرار گرفته اند چون تلاش نکردند لیدا را از ادامه مسابقه منصرف کنند، هرچند که مشخص گردید خود او اصرار به پایان رساندن مسابقه، داشته است.

بلافاصله پس از شنیدن این خبر که لیدا به زمین افتاده و پایش شکسته، مدیر تیم تصمیم گرفت که تیم را از مسابقه خارج کند. مسئولین قادر نبودند فورا با داور اصلی مسابقه، تماس بگیرند و تا زمانی که تصمیم اتخاذ شده به اطلاع برگزار کنندگان مسابقه رسید، لیدا چوب را به دونده بعدی تیم خود داده بود.

مطالب مرتبط
نرمش های مخصوص توانبخشی دیسک کمر و کمر درد قسمت دوم

داور اصلی گفت: من تردید داشتم که آیا تصمیم بگیرم که ازادامه مسابقه توسط لیدا جلوگیری کنم یا خیر ولی احساس کردم که او تقریبا به آخر خط خود رسیده است.

لیدا نیز از پذیرش پیشنهاد خروج از رقابت خودداری کرد وفقط وقتی به پایان خطش نزدیک شد از داور پرسید: چند متر تا پایان خط من مانده است؟

بلافاصله پس از رسیدن لیدا به پایان خط، به بیمارستان انتقال یافت و در آنجا معلوم شد که پایش شکسته و ۴ ماه طول می کشد تا پایش خوب شود و او از مدیر تیم به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.