۱۵ راز عجیب و جالب از سیستم بدن انسان

0

۱۵ راز عجیب و جالب از سیستم بدن انسان

راز: در این نوشتار ۱۵ راز و جالب از سیستم بدن انسان را می خوانید و متعجب می شوید:

۱-راز چشم های تار

چشم ما به دلایل زیر تار می شود: استرس، کمبود خواب، کافئین بیش از حد و یا الکل، و یا کم آبی بدن.

۲-انگشتان چروک

وقتی پوست زیادی در آب قرار می گیرد، شروع به چروک شدن می کند. بدن ما این کار را انجام می دهد، بنابراین سطوح پوست ما دچار چاله هایی می شود و سطح نرمی پیدا می کند یا به عبارت دیگر، نوعی دستکاری طبیعی رخ می دهد.

۳-رمز و راز کما

کما کمبود کامل آگاهی، از دست دادن واکنش های عصبی و عدم تحرک داخلی است. کمای عمیق می تواند برای زمان نامحدودی طول بکشد و ناشی از کمبود اکسیژن در مغز است.


۴-راز چپ دستی

حدود ۱۰٪ مردم چپ دست هستند. دانشمندان می دانند که چپ دستی توسط ژنتیک تعریف شده است. به این معنی که این ویژگی باید نوعی مزیت تکاملی را ارائه دهد، اما هنوز دلیل آن به وضوح معلوم نیست.


۵-راز میوکلونوس

آیا شما تا به حال در زمان خواب ناگهان احساس شوک کرده اید؟ این ها اسپاسم هایی است که توسط بدن برای احیاء آن ایجاد می شود. هنگامی که ما واقعا خسته ایم، تنفس ما پایین می آید، بدن “معتقد است” ما می خواهیم بمیریم و شوکی به ما می دهد.


۶-چرا ما می خندیم؟

بعضی از کارشناسان معتقدند که خنده نشان می دهد که یک تهدید بالقوه خطرناک نیست، در حالی که دیگران ادعا می کنند این واکنش به چیزی است که اتفاق نیفتاده است.

۷-غلغلک

خنده ناشی از غلغلک ممکن است گاهی مانع نفس کشیدن ما شود.

۸-راز لکنت زبان

لکنت واکنش بدن به شرایطی است که باعث ترس و وحشت می شود. ما دچار لکنت می شویم وقتی “مورد حمله” قرار می گیریم. این واکنش بدن به خطرات خاص است.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف بکلوفورت ( Becloforte ) + عوارض و تداخلات دارویی

۹-چرا ما خمیازه می کشیم؟

هنگامی که ما خمیازه می کشیم، این فقط یک نشانه از اینکه ما خسته ایم نیست، این یک راه بدن برای تازه کردن مغز و کاهش تنش عصبی است.


۱۰-رمز و راز شخصیت

اکثر دانشمندان بر این باورند که شخصیت از مغز می آید، در حالی که دیگران می گویند که توسط محیطی که در آن یک فرد بزرگ شده تعیین می شود.
هیچ دانشمندی قادر به رمزگشایی رمز و راز شخصیت از طریق تجزیه و تحلیل مغزی یا برنامه نویسی ژنتیکی نبوده است. این نشان دهنده یک مزیت قوی برای گروهی از کارشناسان است که می گویند شخصیت به محیط بستگی دارد. با این حال شک و تردید باقی می ماند، زیرا دو نفر که در شرایط مشابه زندگی می کنند، شخصیت های مختلفی دارند.

۱۱-بدن نامتقارن است

بدن کاملا متقارن نیست. این بدان معنی است که سمت راست بدن با سمت چپ یکسان نیست. یک فرد ممکن است یک دست کوتاهتر از دست دیگر داشته باشد بدون این که یک نقص فیزیکی یا ریه های نامنظم داشته باشد.

۱۲-راز عطسه کردن

عطسه کردن، باکتری ها و ویروس ها را از بدن دفع می کند، زیرا آنها می توانند واکنش های آلرژیک یا عفونت را ایجاد کنند.


۱۳-خورشید عطسه

این واکنش ACHOO نامیده می شود و از طریق نوردهی ایجاد می شود. پیام های اعصاب که مسئول دیدن هستند از طریق مسیرهایی که نزدیک به عصب بویایی و عصب ترشحاتی ارسال می شوند عبور می کند که باعث از بین رفتن مخاط بینی می شوند.


۱۴-راز آپاندیس

آپاندیس معمولا به عنوان یک عضو غیر ضروری برای بدن ما در نظر گرفته شده است. با این حال، ما این ارگان را به عنوان یک پناهگاه برای باکتری های خوب که در روده های ما زندگی می کنند، می شناسیم.

مطالب مرتبط
11 نکته برای جلوگیری از اثرات بدتر شدن نقرس

۱۵-راز استخوان های انسانی

بدن ما حاوی استخوان هایی است که قوی ترین مواد روی زمین تشکیل شده اند، حتی قادر به حمایت از وزن بدن هستند. بنابراین اسکلت ما یک نوع دفاع شخصی است.

ترجمه: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.