استفاده از ۴ سطح رضایت مشتریان برای ایجاد وفاداری در آنها

0

توانایی راضی کردن مشتریان برای بدست آوردن وفاداری آنها، تعیین کننده اساسی موفقیت شما در پیشبرد فروش و رشد شغلی است. ۴ سطح رضایت مشتری وجود دارد که همگی بستگی به میزان درنظر گرفتن انتظارات مشتریان دارد.

سطح۱: انتظارات مشتریان را مورد توجه قرار دهید

کمترین الزام برای حفظ شغل، توجه به انتظارات مشتریان است.

در این سطح؛ مشتریان شما شکایتی نداشته، در لحظه راضی هستند اما وفاداری در آنها وجود ندارد.

اگر رقیب نشان دهد که می‌تواند چیزی بیشتر از توجه به آنها دهد، مشتریان به سمت او جذب می‌شوند.

اگر نتوانید نیازهای آنها را مورد توجه قرار دهید؛ آنها شما را ترک کرده و به کسی که بتواند این کار را برایشان انجام دهد وفادار می‌شوند.

سطح ۲: انتظارات مشتریان را برآورده کنید

این سطح از رضایت با غافلگیر کردن مشتریان بدست می‌آید. باید فراتر از انتظارات آنها باشید.

یک سرویس مشتری سریع، دوستانه و خوب با تماس تلفنی برای اطمینان از رضایت مشتریان دنبال می‌شود.

برآورده کردن انتظارات، شاخصی از وفاداری مشتری فراهم می‌کند و شما را جلوتر از رقیبان قرار می‌دهد. همچنین می‌تواند سودآوری شما را افزایش دهد.

اگر مشتری سرویسی که انتظاراتش را برآورده می‌کند؛ تجربه کند، اغلب مایل است بهای آن را بپردازد. این به شما اجازه می‌دهد قیمت‌ها را افزایش داده و سود ببرید.

سطح۳: مشتریان را خوشحال کنید

آیا تا کنون سرویس مشتریانی تجربه کرده‌اید که هم انتظارات شما را برآورده کند و هم لبخندی بر لبتان آورد؟

مشتری در این سطح از خدمت‌رسانی، واقعا خوشحال است. نه تنها نیازهای بنیادی مشتری مورد توجه قرار گرفته و برآورده شده است، از نظر هیجانی نیز تامین شده است.

تا زمانی که مشتریان از این تجربه لذت می‌برند، شما وفاداری آنها را خواهید داشت. در این حالت جذب مشتریان برای رقبا بسیار سخت خواهد بود.

مطالب مرتبط
استانداردهای زندگی شخصی و زندگی کاری

زمانی که مشتریان خود را خوشحال می‌کنید، در راه ایجاد یک شغل اسثنایی و بسیار مفید خواهید بود. به آنها نشان دهید برایتان اهمیت دارند.

راه‌های بیشمار و مقرون به صرفه‌ای برای خوشحال کردن مشتریان و بدست آوردن وفاداری آنها وجود دارد.

سطح۴: مشتریان خود را شگفتزده کنید

سطح چهارم شغل شما را زیر و رو می‌کند. این سطح وابسته به توجه به مشتریان، برآورده کردن خواسته‌هایشان و خوشحال و شگفت‌زده کردن آنها است.

اگر بتوانید پیوسته آنها را شگفت‌زده کنید؛ در موقعیتی قرار خواهید گرفت که بر بازار فروش تسلط پیدا کرده و میزان قابل توجهی از رشد سهام و سود را بدست آورید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.