مشخصات فنی و تصاویر زیبایی از رنج روور ولار

0

تصاویر زیبایی از رنج روور ولار

ولار را می توان به جرات زیبا ترین خودروی تولید شده توسط لندروور و یا حتی جهان دانست.

طراحی بسیار زیبا و حرفه ای رنج روور ولار علاقه مندان را متعجب کرده است.

این خودرو یک کراس‌اوور کوپه مانند است که ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد تا جایی که ثابت می‌کند ارائهٔ استایلی شگفت‌آور در این کلاس امکان‌پذیر است.

ولار با هدف پُر کردن شکاف بین ارزان‌ترین محصول رنجروور یعنی اووک که قیمت آن از ۴۱ هزار دلار آغاز می‌شود و رنجروور اسپرت که قیمتی از ۶۵ هزار دلار دارد ساخته شده است اما مسلماً بهتر از هردوی این برادران خود خواهد بود.

رِنج‌رووِر یا رِینج‌روور یا Range Rover یک خودرو شاسی‌ بلند سواری شهری ـ بیابانی (Off-Road) لوکس است. موتور این خودرو از ابتدای تولید تا سال ۲۰۰۲ هشت‌سیلندر بنزینی بوده‌است. این خودرو ساخت کمپانی انگلیسی لندرور است.

تولید لندرور به زمانی بازمی‌گردد که جنگ جهانی دوم با تمام تلفات و ویرانیهایش پایان گرفته بود و کارخانه روور هم که در سالی هیل انگلستان واقع شده بود مانند بسیاری از کارخانه‌های دیگر با پایان گرفتن جنگ می‌بایست سیاست جدیدی را برای تولیدات خود اعمال می‌کرد.

این کارخانه که در آن زمان به تولید اتومبیل موریس مشغول بود و در کنار آن مقداری از لوازم و ماشین‌آلاتی را که در شرایط جنگ مورد نیاز بود نیز تولید می‌نمود، با پایان گرفتن جنگ تصمیم به تولید وسیله نقلیه‌ای گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتی از نیاز وارداتی خود را نظیر مواد اولیه تأمین کند و همچنین خودرو تولید شده برای فعالیت‌های عمرانی پس از جنگ نیز مفید واقع گردد.

ولار مهم ترین محصول تولیدی لندروور محسوب می شود. ولار خودروی جدیدی در سبد محصولات لندروور است که از نظر اندازه‌ی بدنه، بین ایووک (Evoque) و مدل اسپرت قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط
رنج روور لوکس SLT یک هیولای لاکچری

مشخصات فنی موتور

لندروور برای این خودروی جذاب، ۶ پیشرانه‌ی مختلف در نظر گرفته است که شامل ۴ سیلندر و ۶ سیلندر بنزینی و دیزل می‌شود و درحالی‌که قوای محرکه متنوع است، جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان و سیستم انتقال‌ قدرت دودیفرانسیل دائمی (AWD) در همه‌ی مدل‌ها ثابت خواهد بود. نسل جدید پیشرانه‌های بنزینی اینگنیوم (Ingenium) لندروور برای ولار قابل سفارش است که فعلا فقط نوع ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۴۷ اسب بخار و با گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر معرفی شده است و دیگر نمونه‌ی بنزینی به قدرت تقریبی ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر بعدا رونمایی خواهد شد. تنها پیشرانه‌ی بنزینی موجود می‌تواند ولار را ظرف ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

علاوه بر اینها ۲ پیشرانه توربودیزل ۲ لیتری هم قابل سفارش هستند که شامل ۱۸۰ اسب بخار ۴۳۰ نیوتن‌متر و ۲۴۰ اسب بخار ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌شوند.

مدل‌های برتر ولار با پیشرانه‌های ۶ سیلندر سوپرشارژ بنزینی و دیزل عرضه می‌شوند که جزئیات دقیق آن‌ها هنوز رسانه‌ای نشده است؛

اما مدل بنزینی قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر به همراه دارد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۳ ثانیه را ممکن خواهد کرد و به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مدل ۶ سیلندر دیزلی هم با قدرت ۲۹۶ اسب بخار، گشتاور فوق‌العاده‌ی ۷۰۰ نیوتن‌متر و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۵ ثانیه فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.